مشکل همیشگی بلیت‌فروشی

طبق معمول شیوه بلیت فروشی اینترنتی در گام نخست در کشورمان به مشکل خورد. قرار بود بلیت‌فروشی اینترنتی بازی‌های هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ از ساعت ۱۷ یکشنبه ۱۹ خرداد در دو سایت رسمی باشگاه شهرداری ارومیه و پرتال شهرداری ارومیه آغاز شود، اما با رسیدن به ساعت 17 این زمان یک ساعت دیگر تمدید و سپس سایت‌ها از دسترس خارج شد! در همین راستا افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال توپ را به زمین مسئولان ارومیه انداخت و گفت:«ما پیش‌بینی این اتفاق را می‌کردیم چون ما از شرکت‌های محلی استفاده کرده‌ایم و این اتفاقات طبیعی است. اگر می‌خواستیم از تهران شرکت معرفی کنیم، می‌توانستیم همان مجموعه‌ای که بلیت بازی‌های استقلال و پرسپولیس را می‌فروشد به عنوان متصدی امر بلیت‌فروشی در هفته سوم لیگ ملت‌ها معرفی کنیم. یکسری موارد را به مسئولان محلی واگذار کردیم که اقدامات را انجام دهند.»

    

24 میلیارد بدهی کشتی!

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بحث‌های زیادی پیرامون موضوعات مالی و بدهی‌های فدراسیون کشتی مطرح شده است. نامه رییس اتحادیه جهانی که به بدهی‌های سنگین فدراسیون ایران اشاره داشت هم به این مساله دامن زد و حتی خطر محرومیت ایران از مسابقات جهانی را مطرح کرد. عبدالمهدی نصیرزاده، یکی از کاندیداهای فدراسیون کشتی است که بیشتر تمرکز خود را روی مسائل مالی گذاشته و اطلاعات خوبی از بدهی‌های فدراسیون دارد. او در این باره گفت:«فدراسیون کشتی با محدودیت منابع مالی و بدهی‌های سنگین حقیقی، حقوقی و ارزی مواجه است. من با خزانه‌دار فدراسیون هم صحبت کردم، اما متوجه شدم که اطلاعات دقیقی هم در دست نیست. چیزی که مشخص شده، فدراسیون کشتی تقریبا ۲۳،۲۴ میلیارد بدهکار است. بخشی از این بدهی‌ها طرف حساب شخصی دارند. برخی هم حقوقی هستند که مثلا بدهکاری به شرکت توسعه و تجهیز است. برخی هم بدهی‌های ارزی هستند که بیشتر از همه نگران کننده به حساب می‌آیند.»

    

امروز، اعلام لیست بسکتبال

اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی چین ۲۰۱۹ از روز شنبه ۲۵ خرداد آغاز می‌شود و کادر فنی تیم ملی قصد دارد تا امروز لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی را برای حضور در مسابقات پیش‌رو اعلام کند. ملی‌پوشان بسکتبال ایران در مسیر آمادگی خود برای حضور در جام‌جهانی چین باید برای شرکت در چند تورنمنت به کشور‌های روسیه، پرتغال و یونان سفر کنند. جام‌ جهانی بسکتبال چین شهریور برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در گروه C با تیم‌های اسپانیا، تونس و پورتوریکو همگروه است. اما نکته مهم در کنار اعلام لیست تیم ملی این است که کادر فنی تیم ملی با دعوت بازیکنان به حواشی چند ماه اخیر بالاخره پایان می‌دهد یا دوباره با حذف برخی‌ها آتش حواشی را روشن می‌کند؟ البته گفته می‌شود به احتمال زیاد حامد حدادی دعوت می‌شود اما چون فدراسیون و کادرفنی طبق توافق در کمیته المپیک پیش نرفتند، او شرایط را برای حضور در تیم ملی مهیا نمی‌بیند! همچنین بحث دعوت از ارسلان کاظمی که خاطر انتقادهایش از تیم دور ماند هم مطرح است.

    

پست اینستاگرام باعث حذف از تیم ملی؟!

مرضیه قنبری که به همراه تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ وزنه زد، تنها کسی بود که از این تیم به اردو دعوت نشد و گفته شد دلیل این دعوت نشدن پست انتقادی بود که این وزنه‌بردار در صفحه شخصی خود منتشر کرد. او در صفحه اجتماعی خود انتقادهایی را نسبت به نداشتن امکانات برای تمرین در شهرش منتشر کرد و افرادی را در زیر این پست تگ کرد اما بعدا این پست را حذف کرد. این وزنه‌بردار پیش از اعلام نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بانوان، دوباره پستی را منتشر کرد و در آن اعلام کرد که به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شود و به او گفته‌اند چرا در آستانه انتخابات برخی افراد را زیر پست قبلی خود تگ کرده است. البته قنبری این پست دوم خود را نیز از صفحه شخصی خود پاک کرد اما با اعلام نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بانوان، خبری از اسم مرضیه قنبری نبود. اما سرمربی تیم دلیل دعوت نکردن او را مسائل فنی عنوان کرد.