شکست آلبی‌سلسته در زمین سامورایی‌ها

لیگ ملت‌های والیبال 2019 تا اینجای کار شاهد بازی‌های تحسین‌برانگیز والیبالیست‌های ایران بوده است. بلندقامتان ایران که در پنج بازی‌ای که تا به حال در دو هفته نخست داشتند، تنها یک بار آن هم در شرایطی که لایق برد بودند برابر برزیل باختند. آنها بعد از بازی نفسگیر مقابل برزیل به مصاف شاگردان خولیو ولاسکو رفتند. کسی که با والیبال ایران روزهای درخشانی را رقم زد و به خاطر عرق به آرژانتین راهی کشورش شد. دیدار با آرژانتین هم از مسابقات نفسگیری بود که تیم کشورمان تجربه کرد و البته توانست در چهار ست با نتیجه سه بر یک آن را به سود خود به پایان برساند. این برد شاگردان ایگور کولاکوویچ را به مسیر طلایی بازگرداند تا همچنان معروف و یارانش در جمع مدعیان باقی بمانند. در سال‌های اخیر بیشتر ایران توانسته برابر آرژانتین نمایش خوبی داشته باشد؛ هرچند تجربه شکست تلخ در المپیک 2016 برابر آرژانتین در خاطر والیبال ایران ثبت شده است. به هر حال ایران در شرایطی که تیم سوم جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها قبل از شروع بازی پنجم بود، برابر راه‌راه‌پوشان آمریکای جنوبی به زمین رفت تا بعد از یک وقفه دوباره بتواند به روند خوب خود ادامه دهد. دیدار سوم هفته دوم رقابت‌ها امروز برابر ژاپن میزبان برگزار می‌شود.

    

رد پیشنهاد آبدار آذربایجان!

در برنامه ورزش از نگاه دو پوریا تابان، موضوعی درباره زهرا نعمتی مطرح شد که جزئیات آن نشان می‌داد اطلاعاتش توسط خود کماندار ایران به مجری این برنامه داده شده است. طبق گفته تابان نعمتی در جریان مسابقات قهرمانی جهان با پیشنهادی اغوا کننده از سوی جمهوری آذربایجان روبه‌رو شده است. بر اساس این پیشنهاد در صورتی که نعمتی تابعیت آذربایجان را بپذیرد، ۳۰۰ هزار دلار به همراه یک اتومبیل و یک خانه به او اهدا می‌شود. همچنین پنج هزار دلار حقوق مادام‌العمر ماهانه برای این کماندار در نظر گرفته شده است. تابان همچنین گفت پاسخ زهرا نعمتی به این پیشنهادات هم گویا این بوده که پرچم کشورش را با هیچ چیز عوض نمی‌کند. تابان حتی از پیشنهاد مشابه در سال 2011 توسط آمریکایی‌ها هم خبر داد. موضوعی که هیچ‌وقت کوچک‌ترین اشاره‌ای به آن در رسانه‌ها نشد. اینکه چرا این پیشنهاد در زمان مسابقات قهرمانی جهان نه از زبان خود نعمتی، بلکه توسط تابان مطرح شد، خود جای سوال دارد. به خصوص که چند وقتی است آب فدراسیون تیروکمان به خوشی با نعمتی در یک جوی نمی‌رود. نعمتی امروز باید برای کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان تیراندازی با کمان معلولین در هلند تیر بیندازد.

    

میرهاشم انتقام جهانی را گرفت

با اینکه در روزهای اخیر بحث انتقاد از تیم ملی تکواندو به اوج خود رسیده بود و خیلی‌ها عملکرد هوگوپوشان در مسابقات جهانی را زیر سوال برده بودند، فریبرز عسکری به عنوان سرمربی در چند روز سعی کرد شاگردان خودش را به خوبی ریکاوری کند. با توجه به اینکه مسیر کسب سهمیه المپیک همچنان ادامه دارد و از اهمیت بالایی هم برخوردار است، خیلی زود باید چند تکواندوکار مطرح ایران در مرحله نخست مسابقات گرندپری در سال 2019 به میزبانی رم شرکت می‌کردند. در روز نخست این رقابت‌ها میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن 68- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم به عنوان نخستین نمایندگان ایران روی شیاپ‌چانگ رفتند. با اینکه سروش احمدی با شکست برابر رقیب کره‌ای خود حذف شد، میرهاشم حسینی با شکست دادن همه رقبای خود به مدال طلا دست یافت. این تکواندوکار آماده که به خاطر عدم صدور روادید مسابقات جهانی را در انگلیس از دست داد، حتی تا پای خداحافظی هم پیش رفت ولی حالا به سهمیه المپیک فکر می‌کند. همچنین سجاد مردانی که در سنگین وزن تنها امید ایران برای کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود، دیگر طلایی روز نخست ایران بود.