موزه ورزش افتتاح شد

افتتاحیه موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک در حالی در محل کمیته ملی المپیک انجام شد که طرح اولیه شکل‌گیری آن سال ۱۳۷۵ یعنی زمانی که مصطفی هاشمی‌طبا و سیدامیر حسینی رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک بودند در این کمیته مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت. این موزه سرانجام در دوره رضا صالحی‌امیری با عنوان «ورزش، المپیک و پارالمپیک» افتتاح شد. این موزه که توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور افتتاح شد، در دو و نیم طبقه به بهره‌برداری رسید. موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک در حالی افتتاح رسمی شد که بیش از ۳۰۰ مدال، کاپ و یادبود ورزشکاران رشته‌های مختلف از حضور در میادین بین‌المللی را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد. این یادبودها توسط اهالی ورزشکاران و در دوره‌های مختلف تقدیم موزه ورزش شد. نکته جالب این موضوع تندیس‌هایی بود که کم‌ترین شباهت را به قهرمانان خود داشتند. شاید تنها تندیس جهان پهلوان تختی و رسول خادم بود که می‌شد نمره قابل قبول را به آن داد. البته این تندیس‌ها ساخت شهرداری بوده و کمیته ملی المپیک تندیس‌هایی با کیفیت بهتر را سفارش داده است که در آینده جایگزین خواهند شد. در مراسم افتتاحیه بسیاری از حاضران بخش مربوط به تختی را جذاب‌ترین قسمت موزه دانستند.

    

کیانوش به اردو دعوت شد

اردوی آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان برای مسابقات قهرمانی 2019 جهان در تایلند، از 10 خرداد در کمپ تیم‌های ملی آزادی آغاز می‌شود. محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی کشورمان، 18 ملی‌پوش را به این مرحله از اردو دعوت کرد که حافظ قشقایی، علی میری، مسعود چترایی، عارف خاکی، سهراب مرادی، سیدایوب موسوی، رضا دهداری، کیانوش رستمی، علی هاشمی، کیا قدمی، علیرضا سلیمانی، رضا بیرالوند، امیر حقوقی، محمد زارعی، میلاد اورنگی، سعید علی‌حسینی، محسن دادرس و همایون تیموری هستند که نکته جالب دعوت کیانوشی بود که همیشه راه مجزایی داشت. او سال‌ها اردوی تیم ملی را اصلا به حساب نمی‌آورد! مسابقات قهرمانی جهان 27 شهریور تا پنجم مهر برگزار می‌شود.

    

گرندپریکس  جودو با  دو  ملی‌پوش

رقابت‌های گرندپریکس جودو  به میزبانی چین با حضور 345 جودوکار از 44 کشور از سه تا پنج خرداد برگزار می‌شود که 192 ورزشکار آن در بخش مردان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. محمد محمدی‌بریمانلو در وزن 73- کیلوگرم و سعید ملایی در وزن 81- کیلوگرم، دو نماینده کشورمان هستند که در این پیکارها به مصاف رقبای خود می‌روند. در وزن 73- کیلوگرم، 37 شرکت کننده و در وزن 81- کیلوگرم 32 جودوکار حضور دارند و وزن‌کشی مسابقات، روز جمعه سه خرداد انجام می‌شود. قرار بود ملی‌پوشان ایران برای حضور در مسابقات گرندپریکس، دیشب راهی چین شوند و مجید زارعیان به عنوان سرمربی، آنها را همراهی می‌کند. این اعزام در حالی شکل گرفت که چندی پیش شنیده شد اعزام جودو به خاطر بدهی مالیاتی فدراسیون احتمال لغو دارد.

    

هشدار حدادی به غیاثی

احسان حدادی پرتابگر دیسک تیم ملی دوومیدانی گفت:«از مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی (تیمور غیاثی) درخواست می‌کنم برای من تشنج و حاشیه درست نکند و سرش به کار خودش باشد چون دوست ندارم حرفی زده شود که باعث دلخوری‌اش شود. او باید خیلی مراقب صحبت‌هایی که انجام می‌دهد، باشد. تنها به این دلیل که موی سفید دارد احترامش را نگه می‌دارم. اتفاقات باید خیلی زود تمام شود تا فدراسیون به آرامش برسد. یکسری از دوستان اگر یک ماه حقوق نگیرند ساکت می‌مانند؟درست نیست مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی عنوان کند تمام بودجه فدراسیون متعلق به احسان حدادی است. من دارای مدال المپیک و جهانی هستم و کنار آن هم در آسیا تنها ورزشکاری محسوب می‌شوم که 6 مدال طلای قهرمانی آسیا را به دست آورده‌ام و با این شرایط فکر می‌کنم باید امکانات بیشتری در اختیار من قرار داده شود. ربطی هم ندارد که من احسان حدادی هستم.»