قول 10 روزه داورزنی به معترضان

بعد از تجمع قهرمانان و مدال‌آوران مقابل وزارت ورزش که روز دوشنبه صورت گرفت، قرار شد تعدادی از نمایندگان ورزشکاران روز گذشته دیداری با وزیر ورزش داشته باشند.با توجه به جلسه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش در هیات دولت، چهار ورزشکار کشورمان با محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش دیدار و گلایه‌های خود را در خصوص پرداخت نشدن پاداش‌ها مطرح کردند. داورزنی در این جلسه به ورزشکاران قول داد که تا 10 روز آینده همه چیز مشخص شود. ورزشکاران درخواست کردند در صورتی که وزارت ورزش نمی‌تواند سکه دهد، قیمت سکه به مدال‌آوران حواله دهد. وزارت ورزش هنوز اعلام نکرده چه مبلغی قرار است به قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2018 پاداش دهد. در این جلسه بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری جهان، پیمان نصیری، امین بوداغی قهرمان قایقرانی و همین طور صمیمی رییس فدراسیون جانبازان و معلولین حضور داشتند.

    

سخنگوی بی اطلاع جودو

محمود میران سخنگوی شورای فنی فدراسیون جودو گفت:«نمی‌دانم چرا تیم ملی با دو ورزشکار به رقابت‌های چین می‌رود و از وضعیت سعید ملایی هم برای بازگشت به اردوی تیم ملی خبر ندارم! من هیچ اطلاعی ندارم و بهتر است از مجید زارعیان در این خصوص سوال کنید، چون او سرمربی تیم ملی است و الان هم با تجربه زیادی که دارد، به جودوی ایران کمک خواهد کرد، اما کار بسیار سختی پیش روی زارعیان خواهد بود.» وی در پاسخ به این سوال که ملایی چه زمانی به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود، گفت:«از این موضوع هم اطلاعی ندارم و نمی‌توانم پاسخ روشنی به این سوال بدهم!» میران در واکنش به این موضوع که چرا سخنگوی شورای فنی نباید از این مسائل خبر داشته باشد، تصریح کرد:«دوستان لطف داشتند و بدون هماهنگی حکم سخنگوی شورای فنی را برای من زدند و برخی مواقع پیش می‌آید که سخنگو هم از مسائل مختلف خبر نداشته باشد.» او در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت‌ها به معنی پایان همکاری با فدراسیون جودو است، خاطرنشان کرد:«بحث قطع همکاری نیست، اما امیدوارم شرایط جوری پیش برود که این همکاری ادامه داشته باشد و من هم تا جایی که در توانم باشد به جودوی ایران کمک خواهم کرد.»

    

عابدینی ناراحت نیست!

مجتبی عابدینی شمشیرباز اسلحه سابر ایران که در جام جهانی اسپانیا خیلی زود و پیش از صعود به جدول اصلی با هفتاد و دومی حذف شد، عنوان داشت:«اصلا بابت این باخت و حذف زودهنگامی که از دیدارهای انفرادی داشتم، ناراحت نبودم حتی این موضوع وقفه‌ای ایجاد کرد تا برای دیدارهای بخش تیمی آماده‌تر شوم. موضوع مهم دیگر اینکه حذف من تاثیری روی برنامه کلی تیم نداشت. ما به دنبال سهمیه تیمی هستیم و نتایج دیدارهای انفرادی در هیچ شرایطی تاثیری روی این هدف ندارد. نتایجی که بازیکنان در بخش انفرادی کسب می‌کنند روی موقعیت خودشان تاثیرگذار است و نتایج بخش تیمی هم بر موقعیت تیم تاثیرگذار است. نتایج این دو بخش ارتباطی به هم ندارد.با کسب سهمیه تیمی، چهار بازیکن به المپیک توکیو اعزام می‌شوند که از میان آنها، سه نفر می‌توانند در دیدارهای انفرادی هم شرکت کنند. بنابراین نباید دغدغه‌ای برای نتیجه‌گیری انفرادی و کسب سهمیه در این بخش داشته باشیم.»

    

نوشاد در راه فرانسه؟

نوشاد عالمیان ملی‌پوش تنیس روی میز و مدال‌آور این رشته ایران در بازی‌های آسیایی 2018 مذاکراتی را با یک تیم فرانسوی انجام داده و به توافق اولیه نیز رسیده است. عالمیان در صورت تحقق این موضوع، می‌تواند بالاخره پس از سال‌ها صحبت درخصوص حضور در یک لیگ معتبر خارجی به این هدف دست پیدا کند و در کنار برادرش نیما در لیگ فرانسه به میدان برود. نوشاد سال‌ها است که می‌خواهد لژیونر شود و مدتی بحث جدی حضور او در بوندسلیگا مطرح بود اما به جایی نرسید.