فضا سازی برای رای آوردن خادم تکذیب شد

حاشیه‌های انتخابات فدراسیون کشتی این روزها به اوج خود رسیده و هر روز شایعاتی از دخالت‌های پشت پرده به گوش می‌رسد. جدیدترین موضوعی که مطرح شده، مربوط به یکی از مسئولان وزارت ورزش است. برخی از کانال‌های تلگرامی مطلبی را مبنی بر تماس مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش با مدیران کل استان‌ها منتشر کردند که از این طریق فضا برای یکی از کاندیداها به شکل بهتری پیش برود. ایرج رحمانی که پیش از این با امیررضا خادم به عنوان معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش همکاری می‌کرد، به این شایعه که با مدیران کل استان‌ها برای فشار به روسای هیات‌های استانی تماس گرفته و خواهان رای دادن به امیر خادم در انتخابات فدراسیون کشتی شده، اینطور واکنش می‌دهد:«این موضوع کذب است. من با هیچ‌کس درباره آقای خادم صحبت نکردم. البته زمینه کاری من به عنوان مدیرکل امور استان‌ها ایجاب می‌کند که با مدیران کل ارتباط داشته باشم.» در همین رابطه امیررضا خادم هم در پست موقتی توضیح داد:«اینکه گاه مجبور می‌شوم به این دست کم لطفی‌ها پاسخ بدهم، علتش نگرانی از تاثیرپذیری اعضای مجمع انتخابات نیست. چراکه این بزرگواران خود مستقیما در بطن جریانات، نوع و جنس ارتباطات کاندیدا هستند و می‌دانند که این دست مطالب تا چه حد صحیح و چه میزان هم بد اخلاقی است! لذا هدفم احترام به افکار عمومی است که عمری در ذهن خودشان از افرادی مانند من تصوراتی ساخته اند که با توجه به وضعیت بحرانی انصاف و اخلاق در جامعه امروز ایرانی، چنین شایعاتی می‌تواند زمینه افزایش دل‌مردگی و یأس عمومی را فراهم آورد...» او در ادامه هم آورده هیچ جلسه‌ای با دوستان فدراسیونی نداشته و فقط به قصد دیدن تمرینات تیم ملی به خانه کشتی رفته است. خادم هشدار داده که این چند روز نگرانی‌هایی برای آینده کشتی ایجاد شده که اگر لازم بداند در روزهای آتی درباره آنها صحبت می‌کند!

    

قهرمانی جهان با تکواندوکاران جامانده در تهران

بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 از امروز با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور به میزبانی «منچستر» انگلیس آغاز می‌شود و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو که با وجود در اختیار داشتن روادید در کنار نفرات باقی مانده در ایران حضور داشت، دوشنبه شب راهی منچستر شد اما تا ظهر دیروز با وجود پیگیری‌‌های صورت گرفته و در فاصله کمتر از 24 ساعت باقی مانده تا آغاز این رویداد بزرگ روادید آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی، عرفان ناظمی و سجاد مردانی صادر نشده بود. این در حالی است که کارهای مربوط به این اعزام از مدت‌ها قبل در ترکیه انجام شده بود اما سفارت انگلیس کارشکنی کرده و تیم ایران فعلا به صورت ناقص در رقابت‌ها حضور دارد. آرش فرهادیان مدیر تیم‌های ملی تکواندو می‌گوید:«اگر به مسئولان ورزش ما ویزا نمی‌دادند شاید قابل فهم بود اما وقتی به ورزشکار ما که عنوان‌دار جهان است در آستانه شروع مسابقات در چنین سطحی ویزا نمی‌دهند، قطعا اقدامی زشت و زننده است.»

    

بهره‌برداری انتخاباتی از کمبود هیات‌ها!

برخی از نامزدهای ریاست فدراسیون وزنه‌برداری از کمبودهای همیشگی در هیات استان‌ها که ریشه در کم‌کاری گذشتگان و منع قانونی امروزی دارد، بهره‌برداری انتخاباتی می‌کنند. شنیده می‌شود چند تن از کاندیداهای انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری، اقدام به اهدای میله‌های وزنه‌برداری به برخی هیات‌ها کرده‌ و به برخی دیگر نیز چنین وعده‌ای داد‌ه‌اند! باید دید این اقدامات تبلیغاتی نتیجه‌ای برای این نامزدهای انتخابات در پی خواهد داشت یا اینکه همانند بسیاری از انتخابات، هیات‌ها فردی که شایستگی دارد را انتخاب می‌کنند؛ نه کسانی که در آستانه انتخابات به صورت ناگهانی به یاد اهدای وسایل به هیات‌ها می‌افتند! آخوندی، انوشیروانی، باقری، پورکیان، رضازاده، عابدینی، عظیمی، غزالیان و مرادی کاندیداهای انتخابات پولادمردان هستند.