لیگ کشتی به تعویق افتاد

پیش از این کمیته لیگ فدراسیون کشتی در نظر داشت با توجه به تغییر زمان برگزاری لیگ برتر آزاد و فرنگی و موکول شدن آن به بعد از مسابقات جهانی 2019 قزاقستان، لیگ یک همزمان با ماه رمضان آغاز شود اما این اتفاق رخ نداد و رقابت‌ها به دلیل وضعیت تیم‌ها باز هم به تعویق افتاد. مهدی توکلی رییس کمیته لیگ در این‌باره گفت:«هشت تیم در رشته آزاد و چهار تیم در رشته فرنگی برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند و ما قرعه‌کشی را انجام دادیم، اما بعضی از تیم‌ها مشکلاتی دارند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم رقابت‌ها به تعویق بیفتد.» وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است با توجه به این مشکلات، باز هم تعداد تیم‌ها در لیگ یک کم‌تر شود؟ گفت:«بله این احتمال وجود دارد البته ما درخواست‌هایی هم برای شرکت در لیگ داریم که باید بررسی شود.» 

     

دومین بازیکن خط خورده   والیبال

با تصمیم ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال، نام سلیم چپرلی از اردوی آماده‌سازی تیم ملی در مسیر رقابت‌های لیگ ملت‌ها خط خورد. سرمربی تیم ملی والیبال ایران، پیش از این نام مجتبی میرزاجانپور را از لیست تیم ملی خط زده بود و حالا سلیم چپرلی دومین بازیکنی است که با تصمیم سرمربی از اردو خارج می‌شود. او در لیگ برتر برای پیکان تهران بازی می‌کرد و نمایش قابل قبولی داشت. باید دید او هم مثل میرزاجانپور به این اتفاق می‌خندد و ابراز ناراحتی نمی‌کند یا افسوس همراهی نکردن تیم ملی در لیگ ملت‌ها را می‌خورد؟ به هر حال چپرلی جزو سرمایه‌های جوان والیبال ایران است و اگر هدف جوانگرایی یا پشتوانه‌سازی در میان باشد، کشیدن خط قرمز روی نام او کمی غیرقابل پیش‌بینی و عجیب بود! 

    

کیهانی در‌به‌در اسپانسر است

تیمور غیاثی سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی می‌گوید:«وضع و شرایط مالی خراب است وگرنه همه چیز درست می‌شود. ما دوست داریم حدادی در اردوهای خارجی باشد اما شرایط اینگونه است و باید پول جور کنیم. کیهانی در به در دنبال جذب یک اسپانسر است که این معضل حل شود. قبلا هم که حدادی به آمریکا رفت اسپانسر خوب پیدا شد که کمک کرد. ان‌شاءا... الان هم جور می‌شود. احتمالا اردوی خارجی بعدی حدادی در اروپا باشد.ان‌شاءا... هفته آینده بعد از جلسه سازمان تیم‌های ملی اسامی ورزشکاران منتخب و مربیانی را که تمدید قرارداد می‌شوند، اعلام خواهم کرد. قرارداد مربیان از جمله سجاد مرادی هم درست خواهد شد. ما جز این مربیان کسی را نداریم.» در واکنش به صحبت‌های غیاثی باید پرسید، رییسی که با وعده و قول صددرصدی حامیان مالی بزرگ، حدود چهار سال پیش رای مجمع انتخابات دوومیدانی را مال خود کرد چرا باید در به در اسپانسر باشد. کسی که حتی آنقدر ادعای تامین حامی مالی داشت مسئول کمیته اقتصادی و بازاریابی کمیته ملی المپیک هم شده بود اما خیلی زود با استعفا جا زد! 

    

اعزام سابر این بار با سرمربی

جام جهانی شمشیربازی در اسلحه سابر از 20 اردیبهشت در مادرید اسپانیا و در دو بخش تیمی و انفرادی آغاز خواهد شد. با توجه به امتیاز بالای این مسابقات در رنکینگ جهانی انفرادی و تیمی، ایران با ترکیب کامل در مسابقات حضور خواهد داشت. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری و محمد فتوحی چهار نماینده کشورمان در این مسابقات هستند که با هدایت پیمان فخری راهی این مسابقات خواهند شد. فخری در رقابت گذشته به دلیل صرفه‌جویی مالی و انفرادی بودن پیکارها تیم ملی را همراهی نکرد و سابریست‌ها هم خیلی زود حذف شدند. در رنکینگ جهانی پاکدامن، عابدینی، رهبری  و فتوحی به ترتیب در رده‌های هجدهم، نوزدهم، هفتاد و سوم و هشتاد و هشتم قرار دارند. تیم سابر ایران نیز در جایگاه پنجم ایستاده است. با توجه به اینکه هشت تیم اول رنکینگ جهانی سهمیه المپیک 2020 را کسب خواهند کرد، حفظ و ارتقای این جایگاه تیمی در رنکینگ جهانی اولویت اصلی سابریست‌های ایران است چراکه در صورت کسب این سهمیه، چهار سهمیه انفرادی نیز نصیب ایران خواهد شد. شاگردان فخری با روحیه‌ای خوب شب گذشته عازم مادرید شدند.