توده دست قهرمان جهان، سرطانی نبود

مسعود اسماعیل‌پور دارنده مدال‌های نقره و برنز کشتی آزاد قهرمانی جهان، درباره انجام عمل جراحی دستش گفت: «درد زیادی را در این مدت تحمل می‌کردم و مجبور شدم جراحی کنم. دو دوره پنج روزه شیمی‌ درمانی را پشت سر گذاشتم چون ورم دستم تبدیل به توده شده بود، اما خوشبختانه سرطانی نبود و برای این‌ که جلوی رشدش گرفته شود با توصیه پزشکم شیمی‌ درمانی کردم. خوشبختانه عمل دستم رضایت‌بخش بوده و منتظر جواب نمونه‌برداری و پاتولوژی هستیم. 10 روز دیگر جواب آزمایشات می‌آید و امیدوارم نیاز به درمان بیشتری نداشته باشد. در حال حاضر هم مراحل پرتودرمانی را پشت سر می‌گذارم.» او درباره احتمال بازگشتش به تشک کشتی گفت: «ابتدا باید مراحل درمانی‌ام به صورت کامل طی شود و ببینم می‌توانم تمریناتم را دوباره شروع کنم یا نه. باید شرایط بدنی و درمانی‌ام به خوبی پیش برود، اما تلاش می‌کنم بار دیگر به تشک کشتی برگردم.»

    

بی‌اطلاعی شاهین‌طبع از بازگشت حدادی

بعد از اینکه دکتر صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک خطاب به وزیر ورزش بازگشت حامد حدادی را به تیم ملی بسکتبال تبریک گفت تا به نوعی خط پایانی برای تمام حواشی باشد، صحبت عجیبی در یکی از رسانه‌ها مطرح شد که از بی‌خبری مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی خبر داد و نوشت:«شاهین‌طبع درباره بازگشت حدادی به تیم ملی می‌گوید: من در جریان چنین تصمیمی نیستم و اطلاعی از دعوت شدن کسی به تیم ملی ندارم. اکنون هم در تمرین هستم و نمی‌توانم بیشتر صحبت کنم.» در واقع طبیعی بود که نه‌تنها شاهین‌طبع بلکه فدراسیون بسکتبال از چنین اتفاقی بی‌خبر باشند. چراکه وقتی فدراسیون قدرت حل موضوع را نداشت و کار به پادرمیانی رییس کمیته ملی المپیک کشیده شد، حالا خود صالحی‌امیری به عنوان رییس مرجع بالادست تصمیم نهایی درباره این اتفاق را اعلام می‌کند و قطعا فدراسیون و کادر فنی موظف به اجرای آن هستند. اختیار تام فدراسیون و کادر فنی هر تیم ملی تا زمانی معنا دارد که حقی ضایع نشود و مشکلات درون خانواده بدون سر و صدا حل شود اما وقتی بازتاب حواشی به بیرون درز پیدا می‌کند و مدیران و مربیان از حل آن عاجز هستند، باید انتظار چنین روزی را هم داشت! تیم ملی بسکتبال در شهریور رقابت‌های جام جهانی 2019 چین و انتخابی المپیک را در پیش دارد و این در حالی است که هنوز تکلیف ارسلان کاظمی برای بازگشت به تیم ملی مشخص نشده و باید دید حتی با اعلام صریح رییس کمیته ملی المپیک حدادی هم بدون حرف و حدیث به تیم ملی برمی‌گردد یا خیر؟

    

باروس هم فایتر MAA می‌شود

در حالی که در آغاز فعالیت امیر علی‌اکبری کشتی‌گیر فرنگی کشورمان در ورزش رزمی MAA همه سعی در نفی و اعلام ممنوعیت فعالیت این رشته داشتند، حالا شاهد این هستیم کاری که کشتی‌گیر محروم ایران سال‌ها پیش آغاز کرد و امروز مورد توجه بسیاری از قهرمانان داخلی هم قرار گرفته، نمونه بارز خارجی نیز پیدا کرده است. بر همین اساس کشتی‌گیر آمریکایی و قهرمان المپیک و جهان گفت قصد دارد که یک بار شانس خود را در هنرهای رزمی MMA امتحان کند. باروس 30 ساله و دارنده یک مدال طلای المپیک و چهار مدال طلای جهان پس از شرکت در مسابقات «کشتی در خیابان» در این مورد گفت:«من مطمئن هستم که می‌توانم در مبارزات UFC به موفقیت برسم اما این بدان معنا نیست که می‌خواهم در این مسابقات به میدان بروم و خودم را ثابت کنم. در ورزش‌های رزمی شما نمی‌توانید تنها بر مهارت کشتی متکی بوده و باید با هنرهای این ورزش هم آشنا باشید اما می‌خواهم یک بار شانس خود را در MMA امتحان کنم.» با این حساب شاید خیلی‌ها باید حرف‌های خود را از علی‌اکبری پس بگیرند و دیگر کسی به او خرده نگیرد. علی‌اکبری در نشست خبری اخیر خود اعلام کرد به دنبال رسمی کردن این رشته در کشور است. حال باید دید با فراگیر شدن این رشته، او چقدر به رسیدن به هدفش نزدیک است.