فینال والیبال در پایتخت

در حالی که قرار بود تبریز، میزبان فینال لیگ والیبال باشد، این میزبانی به سمت تهران چرخید تا فینالیست‌ها در پایتخت روبه‌روی هم قرار بگیرند. منوچهر پورحسن، سرپرست سازمان لیگ فدراسیون والیبال می‌گوید:«پیش از اینکه سرپرستی سازمان لیگ را قبول کنم، صورتجلسه‌ای به امضای تیم‌های حاضر در لیگ رسیده و مشخص شده بود گزینه نخست میزبانی فینال لیگ برتر، سالن 12 هزار نفری آزادی و در غیر این صورت شهر تبریز خواهد بود.‎ با توجه به تعدد برنامه‌هایی که قرار بود در سالن آزادی برگزار شود، ما نمی‌توانستیم ریسک کنیم و گزینه دوم را در نظر نگیریم. به همین خاطر شهر تبریز را آماده برگزاری فینال لیگ کرده و به تیم‌ها نیز اعلام کردیم تبریز میزبان فینال است. ‎روز پنجشنبه به ما اعلام کردند مسابقات سوارکاری در سالن آزادی به پایان رسیده و سالن از روز جمعه در اختیار فدراسیون والیبال است. ما نیز بلافاصله دست به کار شدیم. تلاش ما این است با توجه به برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و العین امارات در روز 21 اسفند، نخستین تمرین تیم‌ها روز 22 اسفند برگزار شود و نخستین بازی فینال را نیز روز 23 اسفند برگزار کنیم.‎»

    


سهراب در لیست کنار رفته‌ها؟!

پیدا کردن راه حل قطعی و نهایی درمان مصدومیت سهراب مرادی قهرمان المپیک ریو برای فدراسیون پرحاشیه و پرمشکل وزنه‌برداری مثل یک کلاف سردرگم شده که باز کردن گره‌های آن نه‌تنها سخت و گویا ناممکن به نظر می‌آید بلکه دراولویت برنامه‌های مجموعه تحت مدیریت علی مرادی هم نیست! گفته می‌شود سهراب مرادی در شرایط روحی خوبی به سر نمی‌برد و از بی‌توجهی‌ها گلایه دارد. سهراب مرادی نه تاکنون حاشیه‌سازی کرده و نه درخواست غیرمنطقی داشته، او فقط سلامتی‌اش را می‌خواهد تا دوباره روی تخته وزنه‌برداری بدرخشد. وزنه‌برداری یکی از فدراسیون‌هایی است که ید طولایی در کنار گذاشتن و بی‌توجهی به ستاره‌هایی دارد که یا نتوانسته‌اند مثل روزهای اول مدال بگیرند یا به هر دلیلی دور مانده‌اند. سهراب مرادی اما حکایتش فرق دارد و بهتر است فدراسیون هوای ستاره بی‌حاشیه‌اش را بیشتر داشته باشد. فدراسیون تاکنون درگیر برگزاری جام فجر بود اما پرونده این مسابقات دیگر بسته شده و الان سهراب مرادی باید در اولویت کاری قرار بگیرد. این انتظار هست که رئیس فدراسیون خودش قدم جلو بگذارد و باب مذاکره با مسئولان ورزش را باز کند تا اعزام این وزنه‌بردار به خارج از کشور انجام گیرد. قرار بود مرادی برای انجام مراحل درمانی خود راهی هامبورگ آلمان شود.

    


نامزدهای کاراته

بر اساس اعلام محمد کاشانی، دبیر مجمع انتخابات فدراسیون کاراته، تایید صلاحیت احمد شقاقی، علی‌محمد صفانیا، حسین مطیعی‌نقندر، هومان عسگری و سیدکامران هروی تاکنون برای انتخابات فدراسیون کاراته اعلام شده است. گفتنی است اسامی سایر نامزدهای باقی‌مانده در صورت تایید اعلام خواهد شد. کاراته محمد صادق فرجی را به دلیل بازنشستگی از دست داد و او با وجود تلاش‌های زیاد نتوانست مجوز بازگشت به کار بگیرد. کاراته برای نخستین بار در المپیک حضور خواهد داشت و اهالی این رشته‌ها منتظر هستند تا هرچه زودتر با روشن شدن تکلیف رئیس این فدراسیون، گام‌های محکم‌تری در راه رسیدن به ژاپن بردارند.

    


کشتی مساعده می‌خواهد

رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در روسیه، مسابقات قهرمانی آزاد و فرنگی امیدهای آسیا در مغولستان و کسب سهمیه کشتی ساحلی پرتغال تا پیش از پایان سال جاری در برنامه فدراسیون کشتی قرار دارد. حمید بنی‌تمیم در خصوص هزینه‌های این چهار اعزام برون‌مرزی گفت:«نمی‌شود گفت مشکل مالی نداریم و در این خصوص از طریق وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درخواست کمک کرده‌ایم خصوصا اینکه در خصوص کشتی ساحلی با رویداد کسب سهمیه مواجه هستیم. البته ما صددرصد بودجه‌مان را از وزارت ورزش گرفتیم اما از وزارتخانه خواسته‌ایم در این زمینه مساعدت لازم را با فدراسیون کشتی داشته باشند.»