راه عجیب امیررضا خادم برای رای گرفتن

در حالی که طی چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر استفاده از اعتبار وزارت ورزش برای رای آوردن در وزارت ورزش بدون ذکر اسم عنوان می‌شد، حالا علنی‌تر از گذشته به این موضوع پرداخته شده است. میزان در این باره نوشت:«پس از این که رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی کناره‌گیری کرد از گزینه‌های مختلفی برای کاندیداتوری ریاست این فدراسیون نام برده شد که یکی از آنها امیررضا خادم است. خادم که در حال حاضر معاون حقوقی پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش است در ماموریت‌های استانی که در چند وقت اخیر داشته با روسای هیات‌های کشتی دیدارهایی انجام داده است. آن‌چه مسلم است خادم یا هر فرد دیگری می‌تواند کاندیدای فدراسیون کشتی شود اما خادم سفرهای استانی خود را با بودجه دولتی انجام می‌دهد و این موضوع به هیچ عنوان صورت خوشی ندارد که در این سفرها به دنبال جمع‌آوری رای هم باشد. وی اگر به دنبال ریاست فدراسیون کشتی است، می‌تواند از سمت خود در وزارت ورزش استعفا دهد و پس از آن به هر استانی که علاقه دارد سفر کند و به مذاکره با روسای هیات‌های کشتی استان‌ها بپردازد اما فعالیت تبلیغاتی در قالب ماموریت‌های اداری می‌تواند یک تخلف محسوب شود و لازم و ضروری است که وزیر ورزش به این موضوع ورود کند. در حال حاضر خادم در اراک به سر می‌برد و به صورت تلفنی از رئیس هیات کشتی این استان خواسته در جلسه‌ای با او شرکت کند. این موضوع می‌تواند امتیازی باشد که تنها خادم از آن برخوردار است و سایر افرادی که قصد دارند کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی شوند از این امتیاز برخوردار نیستند. باید دید واکنش وزارت ورزش در قبال این موضوع چیست. موضوعی که می‌تواند سلامت انتخابات فدراسیون کشتی را زیر سوال ببرد.» پیش از این حتی گفته شده بود که خادم خودش را گزینه وزارت نیز معرفی کرده و از طرف دیگر حالا مشخص می‌شود که چرا او در دعوای وزارت و برادرش هیچ‌گاه طرف رسول را نگرفت. 

    


جودو و خودزنی‌های عجیبش

بسیاری از کارشناسان معتقدند که فدراسیون جودو باید طوری برنامه‌ریزی کند تا سعید ملایی به مسابقاتی اعزام شود که نماینده رژیم اشغالگر قدس، در آن رویدادها حضور ندارد. به عنوان مثال، چند روز آینده مسابقات گرنداسلم دوسلدورف برگزار می‌شود و نماینده رژیم غاصب در آن مسابقات حضور نخواهد داشت. این بهترین فرصت برای ملایی بود تا بدون استرس و نگرانی به جای حضور در مسابقات گرنداسلم پاریس، در مسابقات آلمان حضور پیدا می‌کرد. نکته دیگر اینکه مسابقات گرنداسلم آلمان از لحاظ امتیاز و پاداش دلاری دقیقا با نخستین مرحله گرنداسلم پاریس برابری می‌کند. اما متاسفانه طی این مدت در فدراسیون جودو حواشی خود ساخته به اوج خود رسیده است. در شرایطی که مسئولان فدراسیون جودو می‌دانند که رئیس فدراسیون جهانی رفتار ملایی را زیر ذره‌بین قرار داده، می‌خواهند به اجبار ملایی را به روسیه اعزام ‌کنند تا احتمال تکرار اتفاقات پاریس وجود داشته باشد و جودو ایران در آستانه نزدیک شدن به بازی‌های المپیک توکیو در خطر تعلیق قرار بگیرد! با توجه به این اتفاق و نامه درخواست ناظر جهانی برای انتخابات، رفتار فدراسیون‌نشین‌های جودو کاملا عجیب و در جهت صدمه زدن به این رشته به نظر می‌رسد. 

    


آغاز پلی‌آف والیبال

بازی‌های نخست مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال امروز آغاز می‌شود که بر اساس برنامه در سالن شهید گل‌عباسی ورامین شهرداری، میزبان شهرداری گنبد است و در خانه والیبال تهران دربی حساس خودروسازان بین پیکان و سایپا برگزار می‌شود. همچنین در اردکان، خاتم پذیرای کاله مازندران است و فولاد سیرجان از پیام خراسان پذیرایی می‌کند. این بازی‌ها به صورت دو برد از سه بازی است. مرحله اول پلی‌آف لیگ برتر امروز و پنجم اسفند برگزار می‌شود و در صورت نیاز به برگزاری بازی سوم، این دیدار هشتم اسفند برگزار می‌شود.