قرارداد علی‌اکبری غیرقانونی است؟!

در حالی که چند روز قبل امیر علی‌اکبری در نشستی خبری از عقد قرارداد رسمی با سازمان UFC  آمریکا خبر داد، روز گذشته رییس سازمان روسی که پیش از این با علی‌اکبری تحت قرارداد بود، ادعای عجیب و جنجالی را مطرح کرده است. با اینکه علی‌اکبری از پایان قراردادش با این سازمان خبر داده بود، الکسی یاتسنکو رییس سازمان ACA در بیانیه‌ای به نشست خبری چند روز قبل علی‌اکبری واکنش نشان داده است. در بخشی از این بیانیه آمده است:«علی‌اکبری فراموش کرده که قرارداد معتبری با ACA دارد. ما به این ورزشکار تعهداتش را یادآوری کرده‌ایم و همچنین برای نایب‌رییس و مچ میکر UFC شان شلبی و مایک ماینارد مدارک و مستندات را ارسال کرده‌ایم.» در بخش پایانی بیانیه آمده:«ما منتظریم تا توضیحات فایتر ایرانی و سازمان UFC را بدانیم، اما حق خود را برای پیگیری قانونی محفوظ می‌دانیم.» باید دید واکنش سازمان UFC و علی‌اکبری به این ادعا چه خواهد بود. آیا ممکن است قرارداد فایتر ایرانی با سازمان آمریکایی زیر سوال برود یا خیر.

    

بیرانوند نه سیخ را سوزاند  نه کباب را!

تست‌های دوپینگ پرتعداد در ماه‌های اخیر و حضور ماموران آژانس جهانی ضددوپینگ در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری شایعاتی را به وجود آورده که برخی از داخل برای حضور ماموران وادا گرا می‌دهند. محسن بیراوند دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در این باره گفت:«من نمی‌توانم بگویم که کسی از داخل گرا می‌دهد یا نه. اگر بگویم این اتفاق می‌افتد و نتوانم بگویم چه کسی این کار را می‌کند که درست نیست. ما این نظارت دقیق را به حساب فدراسیون جهانی می‌گذاریم. به هر حال فدراسیون جهانی روی کشورهای پرقدرت جهان زوم کرده و ما هم که در سال‌های اخیر روی سکوی جهانی همه رده های سنی بودیم، زیر ذره‌بین آنها هستیم.» وی افزود:«کشورهایی چون قزاقستان، چین، روسیه، ازبکستان و... در سال‌های اخیر به خاطر تست‌های مثبت با جریمه‌های سنگینی روبه‌رو شدند، اما ما در چهار سال اخیر فقط یک تست مثبت داشتیم. وزنه‌برداران ما پاک و آماده‌اند. ماموران وادا هر زمان که می‌خواهند بیایند و تست بگیرند. اصلا بیایند یک شعبه در ورزشگاه آزادی بزنند!»

    

حذف دوباره میرزاجانپور  از اردو

مجتبی میرزاجانپور با تصمیم ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال از اردوی تیم ملی کنار رفت. سرمربی تیم ملی اعلام کرد که این بازیکن در اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در کنار سایر بازیکنان حضور نخواهد داشت. این موضوع در راستای محدود کردن ارتباط رسانه‌ها با تیم ملی والیبال بدون ذکر دلایل تصمیم کولاکوویچ مبهم ماند و توضیح بیشتری در خصوص آن منتشر نشد. میرزاجانپور طی قرارداد یک ساله‌ای به تیم کاستلانا گروته در سری A ایتالیا رفته بود و عملکرد چندان بدی نداشت. حالا مشخص نیست خط خوردن او فنی بوده یا انضباطی؟! 

    

پاداش برای همه جز مربی حدادی

فدراسیون دوومیدانی در راستای حمایت از قهرمانان و مربیان داخلی، پاداش مربیان و مدال‌آوران مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا 2019 که اخیرا به میزبانی دوحه برگزار شد را اعلام کرد. برابر مصوبه سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دوومیدانی، پاداش مربیان صرفا برای مربیان داخلی در نظر گرفته شده و در اقدامی عجیب مک ویلکینز مربی حدادی پاداشی نمی‌گیرد! که این داستان هم در راستای توجه ویژه و تعامل فدراسیون با مهم‌ترین ورزشکارش است که المپیکی هم شده. اما بر اساس اعلام فدراسیون احسان حدادی به خاطر مدال طلای پرتاب دیسک  500 میلیون ریال، بهنام شیری برای مدال نقره پرتاب دیسک 300 میلیون ریال و هادی سپهرزاد مربی بهنام شیری  200 میلیون ریال دریافت می‌کنند. تیم ملی دوومیدانی ایران در قهرمانی آسیا تنها صاحب دو مدال شد.