شفاف‌سازی بعد از برکناری

بعد از اینکه جلسه شورای فنی فدراسیون بوکس به انتخاب سرمربی خارجی رای مثبت داد، خواستار برخی شفاف‌سازی‌ها از حسین ثوری رییس فدراسیون شد:«ما اصلا کاری به ماندن و رفتن اکبر احدی نداریم، اما رییس فدراسیون باید جوابگو باشد که در جلسه مخفیانه‌ای که یک هفته قبل از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا در حاشیه خلیج فارس با برخی از مسئولان خارجی داشتند چه بود. ثوری باید بگوید در آن جلسه چه اتفاقاتی رخ داد و در تایلند چه بر سر بوکس ما آمد که داوران به آن شکل سر بازیکنان ما را بریدند. رییس فدراسیون باید از تمام پشت‌پرده‌ها و اتفاقاتی که رخ داده و کسی از آن مطلع نیست، به همه مردم توضیح دهد. ثوری باید بگوید چه اتفاقی در آن جلسه پنهانی رخ داد که در تایلند به بازیکنان ما امتیاز نمی‌دادند.» وی افزود:«از اعضای نمایندگان مجلس و فراکسیون ورزش تقاضا داریم که به این موضوع ورود کنند، چون هم اعتبار بوکس ایران، هم بیت‌المال هزینه مسائل شخصی شد. رییس فدراسیون در امارات و در تایلند با پول بیت‌المال هدایایی را برای برخی‌ها خریده بود که سرانجام آن اتفاقاتی بود که برای تیم ملی بوکس در قهرمانی آسیا رخ داد.»

    

سهمیه المپیک با کمردرد شدید

احسان حدادی پس از کسب مدال طلای آسیا و سومی در دایموندلیگ دوحه به تهران بازگشت تا برای مرحله دوم لیگ الماس در سوئد آماده شود. وی در مورد عملکردش در این دو مسابقه گفت:«هفته قبل در مسابقات قهرمانی آسیا رکورد 95/65 متر را ثبت کردم و علاوه بر رکوردشکنی در آسیا، هم به مدال طلا رسیدم و هم ششمین قهرمانی را کسب کردم. با این مدال طلا به عنوان پرافتخارترین دوومیدانی‌کار در سطح آسیا نیز معرفی شدم.» حدادی با اشاره به سومی‌اش در مرحله اول لیگ الماس گفت:«همه پرتابگران خوب دنیا حضور داشتند و با وجود کمر درد شدیدی که داشتم، دیسک را 78/66 متر پرتاب کردم که رکورد خوبی بود و علاوه بر کسب سهمیه المپیک 6 امتیاز هم توانستم در لیگ الماس بگیرم. امیدوارم در مرحله بعدی لیگ الماس در استکهلم سوئد با کسب نتیجه‌ای خوب به فینال این لیگ برسم تا دیگر لازم نباشد که در مسابقات بعدی شرکت کنم.» او با اشاره به اینکه اگر اتفاقات خوبی بیفتد کسب مدال در مسابقات جهانی دور از دسترس نیست، گفت:«هنوز بدنم آماده نیست و رکوردهایی که زده‌ام با 80 درصد آمادگی بوده است. اما هدفم مسابقات جهانی و سپس المپیک 2020 است.»

    

بهداد باز هم تست دوپینگ داد!

ماموران سازمان جهانی ضددوپینگ (وادا) صبح روز گذشته با حضور سرزده در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری از 11 نفر از وزنه‌برداران تیم ملی نمونه‌گیری کردند. طی ماه‌های اخیر این چهارمین حضور ماموران ضددوپینگ جهانی در ایران است که تا حدودی غیرطبیعی به نظر می‌رسد. بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی و علی هاشمی از جمله نفرات مطرح حاضر در اردو بودند که مورد نمونه‌گیری قرار گرفتند. اینکه بهداد همچنان مورد آزمایش وادا قرار می‌گیرد به این معنی است که هنوز کلاف بازنشستگی او از پیچیدگی خارج نشده است. مدت‌هاست که از خداحافظی بهداد سلیمی از دنیای قهرمانی می‌گذرد ولی هنوز هیچ چیز رسمی نیست!

    

انتخابات کشتی و   وزنه کمتر از دو ماه دیگر

کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش جلسه‌ای را در مورد انتخابات فدراسیون‌ها داشتند که توافق شد برای رعایت عدالت رییس فدراسیون یا کاندیداها سرپرست نباشند. همچنین مقرر شد انتخابات فدراسیون‌های کشتی و وزنه‌برداری که هم‌اکنون با سرپرست اداره می‌شوند، سر موعد مقرر برگزار شود. یعنی از زمان تعیین سرپرست برای فدراسیون تا ۴۵ روز، انتخابات برگزار شود. آخر هفته گذشته وزارت ورزش بهروز نعمتی و علیرضا خسروی را به عنوان سرپرست فدراسیون‌های کشتی و وزنه‌برداری انتخاب کرد. مهین فرهادی‌زاد هم سرپرست فدراسیون بیماری‌های خاص شد.