آغاز لیگ ملت‌ها مثل دیدار تدارکاتی!

ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: «در واقع تا الان درخواست‌هایی برای دیدار تدارکاتی به برخی کشورها داده‌ایم، برخی نپذیرفته‌اند و برخی هم پاسخ ندادند. فعلا خبری نیست و فکر می‌کنم اولین مسابقه ما در چین و در قالب لیگ ملت‌ها باشد.» (منظور سرمربی تیم ملی این است که نخستین دیدارهای لیگ ملت‌ها احتمالا حکم همان بازی تدارکاتی برای والیبالی که روزگاری بهترین تدارکات را داشت، دارد.) 

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در خصوص غیبت بازیکنانی همچون غفور و کاظمی خاطرنشان کرد: «غفور مشکل مصدومیت مختصری در زانوی خود دارد. کاظمی هم امروز باید برای تیمش در ترکیه بازی کند و پس از آن به تیم ملی اضافه خواهد شد. در مورد فیاضی هم باید بگویم که تیم شهرداری ورامین برای اعزام بازیکنانش با محدودیت‌هایی روبه‌رو بود و ما این بازیکن را آزاد کردیم تا به تیم باشگاهی‌اش کمک کند.»

 او درباره اینکه سال گذشته گفته بود در صورت تکرار بی‌احترامی فدراسیون والیبال آمریکا از تیم ملی ایران و سمت خود کناره‌گیری‌ می‌کند، توضیح داد: «قطعا من چنین صحبتی را انجام نداده‌ام و احتمالا اشتباهاتی در ترجمه صحبت‌های من رخ داده است چون من در آن جایگاه نیستم که بخواهم چنین کاری را انجام دهم و به این موضوع هم فکر نکرده‌ام. اما می‌دانم که مردم ایران نیز مانند مردم کشور من انسان‌های بزرگی هستند که بی‌احترامی را نمی‌پذیرند.»

    

قهرمانی زودهنگام تیم غلام محمدی

مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا در شهر شی آن کشور چین برگزار شد که سهم شاگردان غلام محمدی سه طلا و دو برنز با ارزش بود. در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری قهرمان شد و مدال طلا را به گردن انداخت. آخرین مدال طلای ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در وزن اول (57 کیلوگرم)‌ توسط حسن رحیمی در سال 2012 کسب شده بود تا اطری بعد از هفت سال موفق به شکستن طلسم قهرمان نشدن نمایندگان کشورمان در این وزن شود. همچنین در وزن 79 کیلوگرم بخت یار بهمن تیموری بود تا روی سکوی نخست بایستد و در 97 کیلوگرم نیز رضا یزدانی که بعد از سه سال دوری به تشک مسابقات رسمی بازگشته صاحب گردن‌آویز طلا شد. در 70 کیلوگرم نیز یونس امامی و در 65 کیلوگرم پیمان بیابانی هر دو به برنز رسیدند. در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران با 105 امتیاز در جایگاه نخست قرار داشت و تیم‌های قزاقستان و هند به ترتیب با 79 و 70 امتیاز دوم و سوم شدند. اما در روز دوم این مسابقات هم نمایندگان کشورمان در پنج وزن دوم به مصاف حریفان‌شان رفتند که بهنام احسان‌پور، کامران قاسم‌پور، علیرضا کریمی و یدا... محبی در اوزان 61، 86، 92 و 125 کیلوگرم با برتری مقابل رقیبان راهی دیدار فینال شدند. این دیدارها قرار بود عصر دیروز برگزار شود اما تیم غلام محمدی بدون نتایج آنها هم قهرمان زودهنگام مسابقات شده بود.

    

میانجیگری برای حواشی بسکتبال

رامین طباطبایی، رییس فدراسیون، مسعود عماری دبیر، مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال و مسعود قاسمی مدیر تیم‌های ملی با صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار طباطبایی ضمن یادآوری اهمیت جام جهانی چین که دروازه‌ای به سوی المپیک است، درباره آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال مردان و برنامه‌های پیش روی این تیم برای حضور موفق در جام جهانی گزارشی ارائه داد. شاهین‌طبع نیز توضیحاتی درباره تدارکات و مسابقاتی که برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده است، ارایه کرد. صالحی‌امیری هم در این گفت‌و‌گو قول داد کمیته ملی المپیک با تمام ظرفیت خود به بسکتبال کمک کند تا در مسیر جام جهانی موفق باشد. البته آنچه از این دیدار گفته نشده صحبت از حواشی عجیب و غریب بسکتبال و تیم ملی است که پیش از این توسط چند چهره خود جامعه بسکتبال و خبرنگاران تخصصی این رشته به رییس کمیته ملی المپیک اطلاع داده شده بود. صالحی‌امیری قول داده بود تا ضمن صحبت با اعضای فدراسیون راهکاری برای حل مشکلات پیدا کند. باید دید بازتاب این جلسه در تصمیم‌گیری‌های آینده فدراسیون‌نشین‌ها و کادر فنی بسکتبال چطور خواهد بود؟ در پایان این نشست چند کاپ قهرمانی از افتخارات بسکتبال در میادین مختلف به موزه کمیته ملی المپیک اهدا شد.