فینال سرنوشت‌ساز دوم والیبال

فینال دوم لیگ برتر والیبال امروز با برگزاری دیدار بین دو تیم سایپا و شهرداری ورامین برگزار خواهد شد. نارنجی‌پوشان سایپا در بازی نخست روز پنجشنبه با نتیجه سه بر یک شهرداری ورامین را شکست دادند تا در بازی دوم با خیالی آسوده‌تر وارد زمین شوند. شاگردان پیمان اکبری در سایپا برای هفتمین بار حضور در فینال را تجربه می‌کنند و تا به امروز دست‌شان از جام قهرمانی کوتاه مانده است. تیم سایپا در صورت پیروزی مقابل شهرداری ورامین برای نخستین بار جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد اما باید دید شهرداری ورامین اجازه این کار را به سایپا خواهد داد یا کار به بازی سوم کشیده خواهد شد. شاگردان رحمان محمدی‌راد در ورامین در دور مقدماتی مسابقات به عنوان تیم صدرنشین راهی پلی‌آف شدند و شاید کم‌تر هوادار خوشبین این تیم تصورش را می‌کرد که در بازی نخست فینال با نتیجه سه بر یک مقابل سایپا تن به شکست دهد اما نارنجی‌پوشان سایپا که موتورشان تازه در پلی‌آف روشن شده بود نشان دادند که عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده‌اند و همین کار را برای ورامین سخت‌تر کرده است. حال سالن ۱۲ هزار نفری آزادی میزبان بازی دوم فینال خواهد بود و باید منتظر ماند و دید که شهرداری ورامین قهرمانی خود را تکرار می‌کند یا سایپا طلسم شکنی کرده و بالاخره به قهرمانی لیگ برتر می‌رسد. 

    


ریاست جودو به میراسماعیلی رسید

مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو روز گذشته در هتل اسپیناس برگزار شد. برای ریاست فدراسیون جودو، 9 کاندیدا به نام‌‌های عبدا... جعفری، ابوالفضل حیدریان‌بابلی، مهدی درخشنده‌بخت، امیرحسین سیاحی، منصور عبدی، توفیق کابلی، مازیار ناظمی، آرش میراسماعیلی و داوود میقانی با یکدیگر رقابت می‌کردند. در روزهای اخیر و پیش از آغاز انتخابات داوود میقانی، منصور عبدی و مازیار ناظمی انصراف خود را اعلام کردند. در مجمع نیز ابوالفضل حیدریان حضور پیدا نکرد و به سود میراسماعیلی کناره‌گیری کرد. مهدی درخشنده دبیر اسبق فدراسیون جودو پس از صحبت‌های خود مدعی شد که به سود آرش میراسماعیلی از حضور در انتخابات انصراف داد. بدین ترتیب انتخابات با حضور پنج کاندیدای باقی مانده، مهدی درخشنده، توفیق کابلی، آرش میراسماعیلی، امیرحسین سیاحی و عبدا... جعفری برگزار شد. اعضای حاضر در مجمع 43 نفر بودند که در نهایت پس از رای‌گیری، آرش میراسماعیلی با 32 رای به عنوان رییس جدید فدراسیون جودو برای چهار سال آینده انتخاب شد. امیرحسین سیاحی هشت رای، توفیق کابلی دو رای و عبدا... جعفری یک رای کسب کردند. میراسماعیلی قهرمان سابق جودو است که تجربه نایب رییسی در فدراسیون نیز را دارد. به این ترتیب او حتما خوب می‌داند که این رشته پرحاشیه روزهای سختی را تا رسیدن به المپیک در پیش دارد و اصلی‌ترین کاری که میراسماعیلی باید آن را انجام بدهد، دور کردن حواشی است که اغلب از دل خود این رشته ساخته می‌شوند.

    


بهداد تست دوپینگ داد

با وجود اینکه بهداد سلیمی پس از کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی جاکارتا از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، اما چون این وزنه‌بردار هنوز بازنشستگی‌اش را به فدراسیون جهانی و متعاقبا وادا اعلام نکرده، هنوز نامش در لیست آژانس بین‌المللی ضد دوپینگ است. به همین منظور سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ همچنان نام او را از حوضچه آنتی دوپینگ خارج نکرده است و صبح روز گذشته بار دیگر از وی تست دوپینگ گرفته شد. اخیرا مناقشاتی بین سلیمی و فدراسیون وزنه‌برداری مبنی بر اعلام بازنشستگی و امضای نامه بازنشستگی‌اش به وجود آمده است که طرفین یکدیگر را در این امر مقصر می‌دانند. سلیمی معتقد است فدراسیون نامه‌ مکتوب برای او ارسال نکرده است، اما در مقابل فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرده که تا کنون دو مرتبه نامه بازنشستگی را برای سلیمی ارسال کرده، اما وی تمایلی به امضای آن نداشته است. پس از خداحافظی بهداد و زمانی که از امضا کردن نامه بازنشستگی توسط او خبری نشد، بسیاری به این فکر افتادند که ممکن است هرکول نظرش را عوض کند و پس از مدتی استراحت، به دنیای پولاد سرد بازگردد. حال باید منتظر ماند و دید که بهداد درنهایت چه زمانی اعلام استعفا می‌کند.