فینال آخر سال والیبال

لیگ برتر والیبال مثل همیشه باز هم در روزهای شلوغ آخر سال برگزار می‌شود. فینالی که دو تیم سایپا و شهرداری ورامین برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف هم می‌روند. در این دیدار سایپا که هفتمین حضورش در فینال را تجربه می‌کند اما تا به حال نتوانسته جام را بالای سر ببرد، برای شکستن طلسم قهرمانی خود به میدان می‌رود و از سوی دیگر شهرداری ورامین که از ابتدای فصل مدعی قهرمانی بود، به دنبال کسب دومین جام قهرمانی است. دو تیم شهرداری ورامین و سایپا تهران در نخستین دیدار فینال امروز از ساعت ۱۶ در سالن 12 هزار نفری آزادی رودرروی هم قرار خواهند گرفت. همچنین با اعلام منوچهر پورحسن سرپرست سازمان لیگ والیبال ایران دیدار رده‌بندی لیگ برتر والیبال لغو شد تا عنوان سوم مشترک به کاله مازندران و پیام خراسان برسد. دو تیم به خاطر خطر آسیب‌دیدگی بازیکنان ملی‌پوش و البته هزینه‌های سنگینی که باید پرداخت می‌کردند، از این مسابقه انصراف دادند. همچنین طبق برنامه قرار بود دیدار دوم فینال روز شنبه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شود، اما همزمانی این مسابقه با دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و نساجی موجب شد تا تغییراتی ایجاد و این دیدار به روز یکشنبه موکول شود تا دردسرها درباره فینال ادامه داشته باشد. فینال سوم در صورت نیاز فعلا قرار است 26 اسفند برگزار شود.

    


سمینار، مبارزه مستقیم نیست!

حضور دبیر فدراسیون ژیمناستیک در دوره آموزشی که در آن نماینده رژیم اشغالگر نیز حضور داشت، سر و صداهای فراوانی به راه انداخت و حتی برخی خواستار پاسخگویی این فدراسیون شدند. در این میان محمدرضا داورزنی هم به این موضوع واکنش نشان داد. او گفت:«شرکت در کلاس‌های مربیگری و سمینارها با نگاهی که به رژیم اشغالگر داریم تفاوت دارد. اینکه در سمینار علمی و مجامع رشته ورزشی شرکت کنیم رویارویی و مبارزه مستقیم نیست و نباید اینگونه به آن پرداخته می‌شد.» وی افزود:«در هیچ زمانی این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسیم و زمانی که مبارزه‌ای صورت گیرد یک طرف پرچم ایران و طرف دیگر پرچم رژیم صهونیستی باشد با آن مخالف هستیم. زمانی که در سمینارها و سمپوزیم‌ها کشورهای مختلف هستند اینکه ما حضور نماینده خودمان را سلب کنیم منطقی نیست. ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم اما از ظرفیت فدراسیون جهانی هم استفاده می‌کنیم و نمی‌گذاریم حقی از ما ضایع شود.»

    


روزبهانی پشت سد جوانگرایی

لیست تیم ملی بوکس ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیای تایلند در حالی اواخر هفته جاری اعلام می‌شود که مشخص شده احسان روزبهانی در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کند و قرار است یک بوکسور جوان جانشین وی شود. شنیده می‌شود کادر فنی از روزبهانی خواسته تا وزنش را پایین بیاورد و در وزن تخصصی خود (۸۱ کیلوگرم) روی رینگ برود و به همین خاطر و اینکه کادر فنی دنبال جوانگرایی است، احسان میدان آسیایی را از دست خواهد داد. البته اینکه روزبهانی شرایط بدنی و فنی ایده‌آلی ندارد و احتمال داشت در قهرمانی آسیا خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار برود هم می‌تواند یکی از دلایل اعزام نکردنش به این رقابت‌ها باشد. روزبهانی پس از سه سال دوری و عملی که روی گردنش انجام داد، در جام مکران وارد رینگ شد و مدال برنز را به گردن انداخت.  

    


برد آسیایی شیمیدر در نبرد تمام ایرانی

در ادامه رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا یک دیدار حساس بین دو نماینده ایران یعنی پتروشیمی بندر امام و شیمیدر برگزار شد. در این بازی بسیار حساس و نزدیک شیمیدر موفق شد حریف خود را تنها با یک امتیاز اختلاف و با نتیجه ۷۴ بر ۷۳ از پیش‌رو بردارد. البته گفته می‌شود داوران اقدام ارسلان کاظمی را که فول گل بود، به اشتباه مردود دانستند! در پی این اتفاق حرف و حدیث‌های زیادی هم به راه افتاد اما نتیجه را تغییر نمی‌داد. دو تیم در وقت قانونی ۶۳ بر ۶۳ کارشان به تساوی کشید و در وقت‌های اضافه بود که شیمیدر توانست به پیروزی برسد. هر دو تیم تا اینجای کار دو پیروزی را کسب کردند و پتروشیمی یک شکست را هم در کارنامه دارد.