بنی‌تمیم کاندیدا نمی‌شود؟!

با گذشت دو روز کاری از شروع نام‌نویسی از نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی همچنان امیررضا خادم تنها فردی است که رسما اعلام کاندیداتوری و ثبت‌نام کرده است. جالب اینکه او در همان اولین ساعت این کار را انجام داد؛ در واقع امیررضا خادم خودش را برای ثبت‌نام آماده کرده بود و حتی مدارکش را هم در دست داشت تا به محض اعلام وزارت ورزش وارد گود شود. جالب اینجاست که یکی،دو ماه قبل امیر خادم در کنفرانس مطبوعاتی خود از علاقه نداشتن برای ورود به کشتی سخن گفته بود، اما مشخص نیست چه اتفاقی در این مدت رخ داده که او را مجاب کرده تا به عنوان نخستین نامزد ثبت‌نام کند. با اینکه قبل از شروع ثبت‌نام از نامزدها، نام افرادی همچون علیرضا دبیر، علیرضا حیدری، حمید بنی‌تمیم و... مطرح می‌شد، تا دیروز ظهر هیچ‌کدام از آنها رسما پا پیش نگذاشته بودند. گفته می‌شد حمید بنی‌تمیم، سرپرست فعلی فدراسیون و نایب‌رئیس خادم در سال‌های اخیر مورد حمایت او در انتخابات است، اما گویا شرایطی به وجود آمده که خبر انصراف بنی‌تمیم از کاندیداتوری دست به دست می‌چرخد. در این میان تعدادی از پیشکسوتان حمایت خود را از رئیس شدن بنی‌تمیم اعلام کرده بودند. حال باید منتظر ماند و دید سرپرست فدراسیون، وارد گود رقابت می‌شود یا خیر.

    


سابر در پیست شکست

در ادامه رقابت‌های شمشیربازی جایزه بزرگ ایتالیا علی پاکدامن، مجتبی عابدینی و محمد فتوحی در دیدار با حریفان خود شکست خوردند و حذف شدند. عابدینی و پاکدامن که به جمع 64 بازیکن برتر صعود کرده بودند، برای رسیدن به یک‌شانزدهم نهایی مقابل حریفان خود قرار گرفتند. عابدینی در دیدار با لیلین تئودوسیو 15 بر 13 شکست خورد و علی پاکدامن نیز مقابل یاگودکا از اوکراین 15 بر 14 نتیجه را واگذار کرد. محمد فتوحی دیگر نماینده کشورمان هم در این مرحله مقابل درشویتز از آمریکا 15 بر 12 باخت و از رسیدن به یک‌شانزدهم نهایی بازماند. سابریست‌های ایران بعد از بازی‌های آسیایی در میدان‌هایی که حضور پیدا کردند، دور از انتظار بودند. شاید یکی از دلایل اصلی این عملکردها به بی‌انگیزگی مربوط باشد که چند وقتی است وزارت ورزش در خون ورزشکاران تزریق می‌کند. با این حال فضل‌الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی معتقد است شمشیربازی ایران افت نکرده است. 

او درباره باخت‌های نگران‌کننده این روزهای شمشیربازان گفت:«ما خودمان را برای اردیبهشت آماده می‌کنیم که مسابقات اصلی کسب سهمیه المپیک آغاز می‌شود. قصد داریم با توجه به قوانین موجود تمرکزمان را روی سهمیه تیمی بگذاریم که در صورت رخ دادن این اتفاق سه نفر هم می‌توانند در بخش انفرادی المپیک ۲۰۲۰ شرکت کنند. این بالا و پایین‌ها جای نگرانی ندارد. شمشیربازان ما خیلی نزدیک و به برترین‌های دنیا باختند و اینطور نیست که افت کرده باشند. باید جایگاه خود را بین ۶،هفت تیم اول رنکینگ حفظ کنیم تا در جدول کسب سهمیه وضعیت خوبی داشته باشیم.»

    


تکلیف فینال مشخص شد

بالاخره زمان و مکان برگزاری دیدارهای فینال و رده‌بندی لیگ برتر والیبال مشخص شد. به این ترتیب تیم‌های حاضر در دیدار فینال یعنی سایپا تهران که مخالف تغییر مکان فینال بود و شهرداری ورامین روز 22 اسفند تمرین خود را در سالن 12 هزار نفری آزادی مسابقات برگزار می‌کنند و دیدارهای اول و دوم فینال در روزهای 23 و 25 اسفند برگزار می‌شود. اگر نیاز به برگزاری دیدار سوم باشد، این دیدار روز 26 اسفند برگزار خواهد شد. سرپرست سازمان لیگ همچنین روز شنبه 25 اسفند را روز برگزاری دیدار رده‌بندی اعلام کرد و در این روز تکلیف تیم سوم نیز مشخص خواهد شد. به دلیل اینکه سازمان لیگ والیبال ابتدا تبریز را محل برگزاری فینال انتخاب کرده بود و دقیقه 90 نظر خود را تغییر داد، فینال لیگ به تعویق افتاد و به روزهای شلوغ‌تر انتهای سال موکول شد.