اوت اول

برای اولین بار در لیگ هجدهم یک پنالتی در حین بازی به اوت رفت و همین پنالتی حکم پیروزی پیکان را بعد از هشت باخت متوالی امضا کرد. پیکان در تبریز یک بر صفر از ماشین‌سازی پیش افتاد تا بعد از 147 روز در آستانه پیروزی قرار بگیرد. حملات میزبان برای جبران نتیجه به کسب یک ضربه پنالتی در دقایق تلف‌ شده بازی منجر شد اما رضا خالقی‌فر این پنالتی را از کنار دروازه پیکان به خارج زد. در لیگ هجدهم این اولین ضربه پنالتی است که به خارج از چارچوب زده می‌شود. در حالی که همین چند روز قبل در جام‌ حذفی پرسپولیس و پدیده چهار پنالتی از 9 پنالتی را به خارج از چارچوب زدند.


پنالتی سوخته

پنالتی محسن کریمی مقابل ذوب‌آهن نهمین پنالتی از دست رفته لیگ هجدهم و اولین پنالتی از دست رفته استقلالی‌ها بود. در لیگ جاری تا کنون 40 ضربه پنالتی اعلام شده که 31 ضربه تبدیل به گل شده و 9 پنالتی هم از دست رفته است. استقلال در لیگ جاری فقط یک بار صاحب پنالتی شده بود که وریا غفوری آن پنالتی را مقابل سایپا تبدیل به گل کرد. محسن کریمی هم در ضربه اول موفق شد چهلمین پنالتی لیگ را تبدیل به گل کند اما داور دستور به تکرار داد و رشید مظاهری برای اولین بار در این فصل پنالتی گرفت. این اتفاق در حالی رخ داد که در فوتبال روز دنیا کم‌تر داوری دستور به تکرار پنالتی می‌دهد!


تساوی گل نزن‌ها

استقلال خوزستان یک پنالتی از دست داد و یک پنالتی گل کرد تا مقابل نفت آبادان به تساوی یک بر یک برسد. استقلال با این تساوی بالاخره اولین امتیازش را در نیم‌فصل دوم دشت کرد اما همچنان در حسرت بردن مانده است و طولانی‌ترین رکورد فصل را در این زمینه دارد. استقلال خوزستان دقیقا 12 بازی متوالی را بدون کسب حتی یک پیروزی پشت سر گذاشته است. شهاب گردان در دقیقه سه این بازی پنالتی میثم کریمی را گرفت و نفت آبادان با گل دقیقه 69 می‌توانست برنده این بازی باشد اما دو تیمی که هیچ‌کدام در نیم‌فصل دوم گل نزده بودند هر کدام یک گل زدند تا بازی به تساوی کشیده شود.


سبقت موقت

در نبرد دو سرمربی پرسپولیسی، مربی باتجربه‌تر پیروز شد و در جدول رده‌بندی موقتا از پرسپولیس سبقت گرفت. پدیده در مشهد دومین برد را در دومین بازی خانگی از نیم‌فصل دوم جشن گرفت و برای 24 ساعت هم که شده به رتبه دوم جدول رسید. یونس شاکری در هر نیمه یک گل زد و ستاره این میدان بود. او حالا با هفت گل به رتبه چهارم گل‌زنان لیگ رسیده اما دقایق حضورش در میدان با سه نفر اول قابل مقایسه نیست. شاکری فقط 640 دقیقه بازی کرده و طی این مدت هفت گل (یعنی به‌طور میانگین در هر 90 دقیقه یک گل) به ثمر رسانده است. سپیدرود هم با این باخت به رکورد 34 گل خورده رسید.


 

زمین‌گیر شدن

 

فولاد قطبی بالاخره باخت و نساجی جلالی بالاخره برد. قطبی از لحظه ورود به اهواز طی چهار بازی سه برد و یک تساوی به دست آورده و شرایط خیلی خوبی برای تیمش ساخته بود. اما بالاخره در قائمشهر زمین‌گیر شد و با دو گل مقابل نساجی شکست خورد. نساجی از ابتدای لیگ فقط یک بار با اختلاف بیش از یک گل پیروز شده بود که به بازی با استقلال خوزستان و پیروزی دو بر صفر مقابل این تیم برمی‌گشت. حالا برد مشابه مقابل فولاد نشان داده بازی با تیم‌های اهوازی برای امید شهر خسته خیلی خوش‌یمن است. جورج گولسیانی این بار گل به خودی نزد و در عوض با یک ضربه پنالتی گل دوم تیمش را زد.