سونامی در اردو

دور جدید تمرینات هوگوپوشان برای حضور در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان از امروز در مرکز جهانی تکواندو آغاز می‌شود که در بین نفرات دعوت شده نام فرزان عاشورزاده نیز وجود دارد. گفته شده بود انتخابی تیم ملی ملاک نهایی دعوت شدن به اردو نیست اما به نظر می‌رسد سونامی نظر کادر فنی را هر طور شده جلب کرده است. او برای بازگشت به اردوی تیم ملی باید در جام ریاست فدراسیون جهانی به میزبانی کیش قهرمان می‌شد و درنهایت با به دست آوردن این عنوان، حرف و حدیثی در اردونشین شدنش ایجاد نکرد. در وزن اول (54- کیلوگرم) آرمین هادی‌پور، در وزن دوم (58- کیلوگرم) فرزان عاشورزاده، محمد کاظمی و محمدحسن پلنگ‌افکن، در وزن سوم (63- کیلوگرم) سروش احمدی، در وزن چهارم (68- کیلوگرم) میرهاشم حسینی، در وزن پنجم (74- کیلوگرم) امیرمحمدبخشی، در وزن ششم (80- کیلوگرم) عرفان ناظمی و مهران برخورداری، در وزن هفتم (87- کیلوگرم) سعیدرجبی و علی نجفی و در وزن هشتم (87+ کیلوگرم) سجاد مردانی نفرات دعوت شده هستند. مسابقات قهرمانی جهان 25 تا 29 اردیبهشت‌ سال آینده در منچستر برگزار می‌شود.

    


بازگشت علی‌حسینی

سعید علی‌حسینی وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران به جمع ملی‌پوشان حاضر در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری شد تا برای حضور در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ آماده شود. این وزنه‌بردار با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ استارت کار خود را برای رفتن به المپیک می‌زند چراکه این مسابقات، اولین گزینشی علی‌حسینی محسوب می‌شود. طبق قانون فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هر وزنه‌برداری که بخواهد به المپیک برود باید در 6 مسابقه گزینشی شرکت کند. علی‌حسینی در اولین مرحله اردوی تیم ملی که از ۲۸ دی آغاز شد حضور نداشت اما اکنون برای مسابقات قهرمانی آسیا دوباره به اردو برگشت. اردویی که به نظر می‌رسد قانون خاصی ندارد و هر وزنه‌برداری دلش بخواهد بدون اعلام دلیل و اجازه از کادر فنی آن را ترک می‌کند و زمانی که بخواهد دوباره برمی‌گردد. یا وزنه‌بردار دیگری کلا آن را تحویل نمی‌گیرد و به تمرین شخصی می‌پردازد. احوالات تیم بدون نظم وزنه‌برداری ایران با سوء‌مدیریت فدراسیون این روزها از همیشه پریشان‌تر شده و منتظر انتخابات در سال جدید است.

    


بازار داغ گمانه‌زنی

انتخابات فدراسیون هندبال 20 اسفند برگزار می‌شود و بازار گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب رئیس جدید این فدراسیون از بین 15 کاندیدا داغ است. از کاندیدایی گفته می‌شود که به روسای هیات‌ها وجه نقدی داده تا کسی که اسپانسرهایش در دوبی هستند و کاندیدایی که سند معتبر پنج میلیاردی حامی مالی‌اش را برای نشان دادن در مجمع آماده دارد. حتی کاندیدایی هست که با استفاده از بدنه فدراسیون به بهانه لیگ چند رای برای خودش کنار گذاشته و دو، سه نفر دیگر هم ائتلاف پنهانی داشتند. هر کدام در بین اهالی این رشته شانس بالایی برای خودشان متصور هستند. اما هندبال نیاز به مدیری دارد که با تجربه مدیریتی و آوردن منابع مالی لازم بتواند آرامش و ثبات را به این رشته بازگرداند.

    


اهمیت درآمدزایی برای مسئولان آزادی!

مجموعه ملی ورزشگاه آزادی در دوران جدید مدیریت شرکت توسعه و تجهیز آرام آرام کارکرد ملی و قهرمانی خود را از دست داده و به سمت درآمدزایی و تجاری سازی در حال تغییر است. به نظر می‌رسد مسئولان ورزشگاه آزادی به جای اختصاص ورزشگاه به قهرمانان ملی به دنبال درآمدزایی هستند و مجموعه 12 هزار نفری آزادی پنج روز میزبان فستیوال اسب بود به طوری که مسئولان تیم والیبال ورامین برای برگزاری مسابقه فینال با مشکل مواجه شدند. با توجه به برگزاری این فستیوال، مسئولان ورزشگاه آزادی اعلام کردند سالن 12 هزار نفری آماده میزبانی برای فینال والیبال تا دیروز آماده نبود. شواهد حاکی از این است بعد از پایان این فستیوال، چندین کامیون خاک فقط از سالن 12 هزار نفری برداشت شده که جالب توجه است!