بازگشت سونامی در کیش

مجموعه ورزشی «المپیک» کیش، میزبان سومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا بود. مسابقاتی که با قهرمانی ایران به پایان رسید. در این رقابت‌ها در بخش بزرگسالان 361 تکواندوکار از کشورهای آذربایجان، آمریکا، اردن، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، ایران، پاکستان، تونس، چین، روسیه، سوریه، سوئد، عراق، عمان، قزاقستان، کره‌جنوبی، گرجستان، لبنان، لهستان و هند حضور داشتند. در پایان اما این ایران بود که با پنج مدال طلا، دو نقره، یک برنز و 763 امتیاز کاپ قهرمانی را بالاتر از اردن و کره‌جنوبی بالای سر برد. این قهرمانی در حالی به دست آمد که فرزان عاشورزاده توانست با زیر پا آوردن سکوی قهرمانی راه خود را به اردوی تیم ملی و احتمالا به دنبال آن مسابقات قهرمانی جهان که اردیبهشت سال آینده در منچستر انگلیس برگزار می‌شود، باز کند. فرزان مدتی پیش با قبول شکست دور از انتظار در انتخابی تیم ملی برای نخستین بار خود را بیرون از لیست مدعوین دید. شاید این دوری همان چیزی بود که سونامی برای بازگشت نیاز داشت. هرچند شاید نتوان از نظر سطح کیفی قهرمانی فرزان را یک نتیجه بسیار بزرگ دانست اما از نظر روحی جرقه‌ای که سونامی لازم داشت، برایش زده شد.

    


عباسعلی روی نوار شکست

در سومین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان اتریش با حضور ۲۰۵۷ کاراته‌کا از ۹۹ کشور، حمیده عباسعلی نماینده وزن ۶۸+ کیلوگرم تیم ملی بانوان در نخستین مبارزه به مصاف «آلیشیا کوپولا» از ایتالیا رفت و این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود نماینده ایتالیا به پایان رسید تا عباسعلی با این نتیجه از گردونه رقابت‌ها کنار برود. عباسعلی دارنده مدال نقره و برنز مسابقات جهانی آلمان و اتریش است و حتی نشان طلای بازی‌های آسیایی اینچئون را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد. او برای چندین بار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده، اما طی چند ماه گذشته با حضور در مسابقات کاراته‌وان‌های پاریس و امارات موفق به کسب مدال نشده است. مدتی پیش شایعاتی درباره عباسعلی به گوش رسید که البته هیچ‌کدام فعلا تحقق نیافته است. اختلاف شدید او با کادر فنی و اقدام او برای کسب اقامت کانادا بخشی از این حواشی و شایعات بود. عباسعلی که ترجیح داد واکنشی به این شایعات نداشته باشد، حضورش در کانادا را برای ادامه تحصیل عنوان کرد. حال باید دید برای دختر کاراته ایران چه سرنوشتی را شاهد هستیم.

    


پلی‌آف والیبال با شگفتی‌سازها

دیدارهای مرحله دوم پلی‌آف لیگ برتر والیبال امروز (یکشنبه) با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود. تیم‌های پیام مشهد، کاله مازندران، شهرداری ورامین و سایپا چهار تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی هستند و برای رسیدن به فینال تلاش خواهند کرد. دو تیم پیام مشهد و کاله مازندران پس از صعود به پلی‌آف برای رسیدن به نیمه‌نهایی تیم‌های قدرتمندی مانند خاتم و فولاد سیرجان را از پیش رو برداشتند و حال به دنبال ادامه شگفتی‌سازی هستند. نارنجی‌پوشان سایپا که در مرحله دوره‌ای مسابقات لیگ شروع خوبی نداشتند و به عنوان تیم هفتم جواز حضور در پلی‌آف را کسب کرده بودند، در پلی‌آف موفق شدند تیم قدرتمند و رده دومی پیکان را شکست دهند و وارد مرحله نیمه‌نهایی شوند. سایپایی‌ها برای حضور در فینال کار سختی در خانه کاله دارند. تیم کاله نیز موفق شد در مرحله نخست پلی‌آف تیم پر مهره و قدرتمند خاتم اردکان، نایب‌قهرمان فصل گذشته را از پیش رو بردارد تا در نیمه‌نهایی مقابل سایپا قرار گیرد. در دیگر بازی نیز شهرداری ورامین که به عنوان تیم صدرنشین مرحله دوره‌ای جواز حضور در پلی‌آف را کسب کرد، برای صعود به فینال باید از سد پیام مشهد بگذرد. شاگردان جبار قوچان‌نژاد در پیام پس از شکست تیم فولاد و قرارگیری در جمع چهار تیم برتر برای رسیدن به فینال کار سختی مقابل شهرداری ورامین خواهند داشت. در پایان تیم‌ها پس از کسب دو پیروزی راهی فینال خواهند شد.