مراسم تجلیلی که تجلیل نداشت!

مدال‌آوران و قهرمانان عصر شنبه مهمان رییس‌جمهور و مقامات وزارت ورزش بودند اما از تنها چیزی که در این مراسم صحبت نشد، مبلغ پاداش قهرمانان و اهدای آن بود. در نهایت هم مسئولان وزارت ورزش به روسای فدراسیون‌ها اعلام کردند، ظهر یکشنبه در وزارتخانه حضور داشته باشند و در دیدار با فرامرزیان موضوع پاداش‌ها را پیگیری کنند. مقامات وزارت ورزش در این خصوص نه به قهرمانان و نه روسای فدراسیون‌ها پاسخی درباره مبلغ پاداش به قهرمانان نداده‌اند و تا دیروز کسی به طور دقیق از مبلغ پاداش‌ها خبر نداشت! مقامات وزارت ورزش در مصاحبه‌های خود از ورزشکاران خواسته بودند شرایط اقتصادی کشور را درک کنند اما اگر فقط کمی خود را جای ورزشکار بگذارند، می‌بینند حقوقی که قهرمانان برای بالا بردن پرچم ایران در میادین بین‌المللی در زمان تمرین می‌گیرند به قدری ناچیز است که دل‌شان را به این پاداش‌ها خوش نمی‌کنند. اگر وزارت ورزش می‌بیند نمی‌تواند به تعهداتش در قبال قهرمانان و مدال‌آوران عمل کند، بهتر است در آیین‌نامه پرداخت پاداش به آنها تغییراتی اعمال کند. موضوع پاداش بحثی است که همه کشورهای دنیا برای بالا بردن انگیزه قهرمانان مبلغی را برای مدال‌آوران در نظر می‌گیرند اما عمل به تعهدات بحثی است که وزارت ورزش باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. ضمن اینکه در حالی که ورزشکاران مدال‌آور بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی انتظار داشتند مراسم تجلیل از قهرمانان اواخر سال 97 برگزار شود، این اتفاق به دلیل تامین نشدن منابع و افزایش ناگهانی قیمت سکه رخ نداد و حالا هم مراسمی که گفته می‌شد مراسم تجلیل است بدون هیچ تجلیلی برگزار شد تا مدا‌ل‌آوران و قهرمانان دوباره دست خالی بمانند! شایعاتی هم مطرح بود مبنی بر اینکه قرار است به ازای هر سکه‌ای که وزارت ورزش قول پاداش داده یک امتیاز در نظر گرفته شود و هر امتیاز دو و نیم تا سه میلیون تومان پیش‌بینی شده است. همچنین وزارت ورزش و جوانان بخشی از پاداش‌های قهرمانان و مدال‌آوران را به حساب فدراسیون‌ها واریز کرده و از آنها خواسته به این مبالغ دست نزنند!

    

سعیدی فعلا می‌ماند

کیکاووس سعیدی در حالی سرپرستی دبیرکلی کمیته ملی المپیک را برعهده گرفته که به نظر می‌رسد این سرپرستی چندین ماه ادامه داشته باشد. با توجه به اینکه مهلت سرپرستی سه ماه است و می‌تواند به 6 ماه افزایش پیدا کند، رییس کمیته ملی المپیک در نظر دارد در فرصت مناسب گزینه‌های خود را به هیات اجرایی معرفی کند. البته صالحی‌امیری در انتخاب دبیرکل از نظر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان غافل نخواهد شد. به نظر می‌رسد تا تایید اساسنامه از سوی دولت، صالحی‌امیری برنامه‌ای برای انتخاب دبیرکل ندارد. سعیدی از مدت‌ها پیش کارهای مربوط به دبیرکل را در کمیته انجام داده و به نظر می‌رسد مشکلی در این خصوص وجود ندارد. پیش از این گزینه‌های زیادی برای دبیرکلی مطرح شدند اما هیچ‌کدام انتخاب صالحی‌امیری نبودند. باید منتظر ماند تا مشخص شود چه کسی قرار است صندلی شاهرخ شهنازی را اشغال کند.

    

شکایت دبیر از دو صفحه اینستاگرامی

وکیل علیرضا دبیر با حضور در دفتر قضایی، شکایت این نامزد انتخابات فدراسیون کشتی را علیه گردانندگان دو صفحه اینستاگرامی ثبت کرد تا با پیگیری قوه قضاییه و پلیس امنیت فضای مجازی گردانندگان این صفحات مشخص و اهدف آنها برای نشر مطالبی علیه این قهرمان پیشین المپیک مشخص شود. وکیل دبیر گفت:«در آستانه انتخابات فدراسیون کشتی، دو صفحه اینستاگرامی اخباری را به دروغ علیه موکل بنده منتشر کردند که تصمیم گرفتیم از آنها شکایت کنیم. ایراد تهمت و افترا، نشر اکاذیب و به نیت تشویش افکار عمومی در آستانه انتخابات فدراسیون کشتی علیه گردانندگان این دو صفحه، عناوین مجرمانه‌ای است که بر اساس آنها شکایت‌مان را مطرح کرده‌ایم. این روزها رقابت بر سر انتخابات این فدراسیون جدی شده و اینکه برای خارج کردن رقیب از میدان دست به چنین رفتار ناشایستی زده شود، اصلا دور از انتظار نیست.»