شهنازی استعفا داد

شاهرخ شهنازی دبیر کل و سخنگوی کمیته ملی المپیک بالاخره بعد از مدت‌ها به دلیل برخی مشکلات شخصی دیروز  از سمت خود استعفا داد که با موافقت دکتر رضا صالحی‌امیری ریاست کمیته ملی المپیک با این این استعفا، کیکاووس سعیدی خزانه‌دار و ذی‌حساب کمیته المپیک طی حکمی به عنوان سرپرست دبیر کلی کمیته ملی المپیک انتخاب شد. شهنازی از زمان آخرین انتخابات کمیته ملی المپیک دچار برخی مشکلات شده بود که به سبب آن حتی از همراهی کاروان ایران یا داشتن حق امضا بازمانده بود. این در حالی است که در میان این اتفاقات کمیته بین‌المللی المپیک از طریق رسانه‌ها متوجه اتفاقاتی که برای دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران رخ داده، شده بود و در این باره ایمیلی را به کمیته ملی المپیک ارسال کرده بود که بر اساس آن رییس کمیته ملی المپیک بتواند تا زمانی که مشکل شهنازی حل نشده، برای پست دبیرکل سرپرست بگذارد اما صالحی‌امیری اقدامی نکرده بود.

    

ادامه تنهایی‌های کیانوش

کیانوش رستمی با تصمیم فدراسیون قبلی با تمرینات خود کار می‌کرد و برادرش هم به عنوان مربی کنارش بود اما اکنون که فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود، بحث چگونگی ادامه فعالیت رستمی مطرح بود که البته با صحبتی که انجام شده تغییری نسبت به گذشته در نوع فعالیت این وزنه‌بردار ایجاد نخواهد شد. قرار است رستمی همانند گذشته با برنامه خود تمرین ‌کند و برادرش هم به عنوان مربی در کنار او خواهد بود. البته گفته می‌شود رستمی حقوق بیشتری نسبت به قبل برای برادرش درخواست کرده است که فعلا مورد موافقت سرپرست فدراسیون قرار نگرفته است. این وزنه‌بردار در حال حاضر در شهر خودش کرمانشاه مشغول تمرین است. مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ شهریور در تایلند برگزار می‌شود که گزینشی المپیک ۲۰۲۰ است و وزنه‌برداران از روز جمعه با حضور در اردوی تیم ملی، برای این مسابقات تمرین می‌کنند.

    

انتخابات کشتی و وزنه‌برداری در تیر

بنا بر اعلام معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در نیمه اول تیر انتخابات ریاست سه فدراسیون کشتی، وزنه‌برداری و کونگ فو برگزار می‌شود. سرپرستان هر سه فدراسیون موظف هستند تا پایان خرداد تکلیف سرپرستان هیات‌های استانی را با برگزاری انتخابات مشخص کنند. این در حالی است که انتظار می‌رفت حتی تاریخ دقیق‌تری از برگزاری انتخابات اعلام شود. فدراسیون‌های کشتی و وزنه‌برداری با حجم زیادی از حواشی بی‌صبرانه منتظر آمدن رییس چهار سال آینده خود هستند.

    

بازی جذاب والیبال ایران از دید  FIVB

فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی پنج تقابل جذاب در پنج هفته از مسابقات لیگ ملت‌ها را خاص و تماشایی معرفی کرده و از علاقه‌مندان خواسته تماشای آنها را از دست ندهند. در این بین جدال ایران و لهستان در ارومیه هم به چشم می‌خورد. فدراسیون جهانی والیبال نوشته:«پیکار این دو تیم همواره با درگیری‌های لفظی بازیکنان در زیر تور و پرهیجان و جذاب دنبال شده است. هواداران ایرانی همیشه پرشور از تیم خود حمایت می‌کنند و این امر به زیبایی‌های بازی اضافه خواهد کرد.» بازی روسیه با آمریکا، ایتالیا با صربستان، برزیل با ایتالیا و برزیل با لهستان چهار بازی جذاب دیگر از دید فدراسیون جهانی بود.

    

توهین عجیب کوبیاک به ایرانی‌ها!

میشائیل کوبیاک کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان در اظهاراتی زننده به مردم ایران توهین کرد. سایت «sport.radiozet» لهستان در مطلب عجیبی از قول او نوشت:«ایرانی‌ها همیشه وانمود می‌کنند که بی‌گناه و مظلوم هستند اما به نظرم آنها مردمانی خشن و بدذات هستند. با وجود اینکه آنها ادعا می‌کنند جدا از عرب‌ها هستند و خودشان را ملت فارس می‌نامند اما برای من چنین ملتی معنا و مفهوم ندارد. در برخی از اوقات ما مجبور به بازی با آنها می‌شویم اما برای من چنین مردمی وجود خارجی ندارد.»