خادم ثبت‌نام کرد

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار نوبت به فدراسیون کشتی رسید تا نامزدهای کسب کرسی ریاستش ثبت‌نام کنند. در این رابطه امیررضا خادم نامی‌ بود که از مدت‌ها پیش به عنوان یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی از آن یاد می‌شد اما او هیچ‌وقت مستقیم از حضورش در انتخابات این فدراسیون صحبتی نکرد. با این حال در همان نخستین ساعات نام‌نویسی، معاون سابق پارلمانی وزارت ورزش خیلی زود و بدون تعارف ثبت‌نام کرد تا از عزم جدی‌اش برای برگشتن به صندلی که مدتی از آن او بود، خبر بدهد. شایعات درباره خادم در حالی وجود داشت که او چندی پیش با استعفا از وزارت ورزش و رفتن به وزارت کار، این شائبه را در ذهن برخی‌ها ایجاد کرد که تمایلی به ریاست کشتی ندارد. هرچند مدتی قبل از آن محمدرضا داورزنی خبر داده بود که خادم اگر قصد کاندیداتوری در مجمع کشتی را دارد، باید از سمتش در وزارت ورزش استعفا بدهد. درباره امیررضا خادم حتی شنیده شد که او با عنوانی که در وزارت ورزش داشت، به سفرهای استانی می‌رفت تا رای‌های لازم را بگیرد. او حتی در یکی از سفرهایش، برنامه‌ای را که داشت لغو کرد و دیداری با رئیس هیات کشتی آن استان انجام داد! این موضوع اما درنهایت به اثبات نرسید. امیررضا خادم در دهه ۸۰ یک دوره چهار ساله به عنوان رئیس فدراسیون کشتی فعالیت کرده و باید دید در این دوره حضورش مورد اقبال اعضای مجمع قرار می‌گیرد یا خیر. ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی با حضور رضا لایق به عنوان دبیر تا ۲۸ اسفند ادامه خواهد داشت و باید دید در روزهای آینده چه افرادی برای انتخابات وارد گود می‌شوند.

    


علی‌حسینی در ترکیب آسیایی

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، به عنوان یکی از مراحل گزینشی و کسب سهمیه المپیک،  اوایل اردیبهشت به میزبانی چین برگزار می‌شود که بعد از برگزاری تورنمنت بین‌المللی جام فجر و رکوردگیری درون اردویی در دسته 89 کیلوگرم، فهرست اولیه تیم ملی برای حضور در این رقابت‌ها مشخص شد. بر این اساس نام ۱۲ وزنه‌بردار در این فهرست دیده می‌شود که 10 نفر به عنوان نفر اصلی و ۲ نفره به عنوان ذخیره حضور خواهند داشت. در ۸۱ کیلوگرم میرمصطفی جوادی، در ۸۹کیلوگرم محمد زارعی و علی میری (رزرو)، در ۹۶کیلوگرم سیدایوب موسوی و کیانوش رستمی، در ۱۰۲ کیلوگرم امیر حقوقی و رضا بیرالوند، در ۱۰۹ کیلوگرم علی هاشمی، کیا قدمی و علیرضا سلیمانی (رزرو) و در مثبت ۱۰۹ کیلوگرم علی داوودی و سعید علی‌حسینی معرفی شدند. این در حالی است که علی‌حسینی هنوز به اردوی تیم ملی برنگشته و کیانوش همچنان تمریناتش را شخصی ادامه می‌دهد. رستمی اخیرا به عنوان قهرمانی رقابت‌های تایلند و جام فجر رسیده است.

    


قهرمان جدید لیگ ووشو

در لیگ برتر ووشو تیم‌های پارس جنوبی، پاس ناجا، دانشگاه آزاد، مقاومت تهران، هیات البرز، هیات هرمزگان و شهدای زینبیه میانه حضور داشتند و در یک گروه به صورت رفت و برگشت به مصاف هم رفتند. در روز پایانی این رقابت‌ها، در حساس‌ترین دیدار تیم صدرنشین پاس برابر پارس‌جنوبی که مدافع عنوان قهرمانی بود به میدان رفت که این دیدار در مجموع دو بخش ساندا و تالو با تساوی هفت بر هفت همراه شد. این دیدار در نهایت با تساوی به اتمام رسید تا قهرمانی شاگردان «حمیدرضا منصوریان» در تیم پاس ناجا قطعی شده و نوار قهرمانی‌های متوالی پارس جنوبی در لیگ برتر، قطع شود. البته نباید ناگفته بماند که پارس جنوبی امسال با هدایت حسین اوجاقی دست به جوانگرایی زد و خیلی از ستاره‌های سال‌های اخیر خود را به دلایل مختلف از دست داد. جالب اینکه برخی از همین بازیکنان جدا شده از پارس جنوبی به عنوان سرباز به پاس ناجا نقل مکان کرده بودند و جزو دلایل اصلی قهرمانی این تیم بودند.