بازدید نوه امام از موزه ورزش

سیدحسن خمینی نوه رهبر کبیر انقلاب روز گذشته با حضور در ساختمان کمیته ملی المپیک از موزه ورزش دیدن کرد. در این دیدار که پیشکسوتان ورزش هم حضور داشتند، وزیر ورزش دیر رسید اما با اصرار مجری برنامه برای دقایقی پشت تریبون ایستاد و از مدیریت آرمانی ورزش صحبت کرد. فرهاد مجیدی هم به عنوان چهره ویژه این مراسم شناخته شد. کسی که بعد از معرفی شدنش به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید این واکنش کمیته ملی المپیک را به خود دید که انتخابش بدون هماهنگی با آنها بوده و هیچ‌چیز قطعی نیست.

    

آغاز دیدارهای خانگی والیبال

سومین هفته لیگ ملت‌های والیبال از جمعه به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود. هفته‌ای که میزبان دیرتر از مهمانانش به مسابقات رسید. تیم‌های لهستان، روسیه و کانادا، حریفان ایران در این مرحله از مسابقات بامداد دیروز از طریق فرودگاه تبریز وارد ایران شدند و از آنجا هم با اتوبوس‌ به ارومیه رفتند. این در حالی است که تیم ملی والیبال ایران ساعت ۲۰:۳۰ دیشب از تهران به ارومیه پرواز کرد.

    

17 شمشیرباز روی پیست آسیا

مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا که نتایج آن در امتیاز المپیکی شمشیربازان تاثیرگذار است از امروز به میزبانی توکیوی ژاپن در هر سه اسلحه سابر، فلوره و اپه مردان و بانوان آغاز می‎شود و ۱۷ شمشیرباز ایران در این رقابت‎ها حضور دارند. این رقابت‌ها در کنار مسابقات  قهرمانی جهان نسبت به دیگر رویدادهای تعیین شده برای گزینشی المپیک از ضریب امتیاز بالاتری برخوردار است و از همین حیث اهمیت بیشتری هم دارد. در اسلحه سابر مردان مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی و در سابر بانوان کیانا باقرزاده، نجمه سازنچیان، فائزه رفیعی و پریماه برزگر حضور دارند. در اسلحه فلوره در  تیم مردان هادی رضوی‌نیا و در تیم بانوان الهه قهرمانی، هانیه خوشخواهی و سروناز مرتضوی راهی ژاپن شده‌اند. در اسلحه اپه نیز محمد اسماعیلی و محمدعلی کیهانی ترکیب تیم مردان و مهساسادات پوررحمتی، سکینه نوری و پریماه ماهرخ تیم بانوان را تشکیل می‌دهند. در سه روز نخست این رقابت‌ها دیدارهای انفرادی و  در سه روز دوم دیدارهای تیمی برگزار می‌شود.

    

تیرهای خطار رفته کمانداران

مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک تیراندازی با کمان هلند برای ورزشکاران ایرانی با نتایج ضعیف و بدون کسب سهمیه المپیک به پایان رسید تا تنها امید ملی‌پوشان برای کسب سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند باشد. بعد از سهم صفر درصدی کمانداران ایران در کسب سهمیه المپیک در بازی‌های آسیایی، حضور در مسابقات کاپ جهانی چین و عملکرد بانوان ریکرو همه به ویژه رییس فدراسیون را امیدوار کرد تا تیم ریکرو برای نخستین بار بتواند جواز حضور در المپیک را کسب کند اما نتیجه ضعیف زهرا نعمتی در هلند، آب پاکی را روی دست همه ریخت و با حذف تیم ریکرو، ملی‌پوشان ایران در بخش انفرادی نیز نتیجه‌ای کسب نکردند و پرونده ایران بدون سهمیه المپیک بسته شد. تا جایی که شعبانی‌بهار ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف نعمتی گفته دیگر چشمش برای المپیکی شدن تیراندازی با کمان آب نمی‌خورد! آخرین فرصت المپیکی شدن رقابت‌های جهانی برلین است که ژوئن سال 2020 برگزار خواهد شد اما با توجه به نتایج ریکرو ایران و سهمیه‌های محدود این دو مسابقه، ایران کار سختی پیش رو دارد.

    

کریم باقری سفیر هاکی شد

طی حکمی از سوی بهرام قدیمی رییس فدراسیون هاکی، کریم باقری اسطوره باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران به سمت «مشاور عالی در امر توسعه و سفیر فدراسیون در فرآیند ثبت هاکی به نام ایران در سازمان جهانی یونسکو» شد. باقری ضمن استقبال از طرح رایگان استعدادیابی هاکی با شعار «هاکی برای همه»، گفت:«امید است با نگاه ویژه بهرام قدیمی، شاهد تحول شگرف در شناسایی، جذب، نگهداری و پرورش مستعدان این رشته و توسعه و ترویج هاکی در سراسر کشور باشیم.»