لیگ طلایی که طلایی نیست

فدراسیون دوومیدانی یکی،دو سالی است مسابقاتی را به نام لیگ طلایی راه‌اندازی کرده و هر سال چند مرحله برگزار می‌کند، اما گویا چیزی که ظاهرا در آن مهم نیست حساسیت و جذابیت و رکورد طلایی است. نخستین مرحله لیگ طلایی امسال، پنجشنبه‌شب در مجموعه آفتاب انقلاب برگزار شد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد به غیر از یکی،دو نفر ملی‌پوش دیگری در این رقابت‌ها حاضر نبود و رکوردهایی هم که ثبت شد شاید در حد یک شهرستان یا استان بود و اثری از طلایی بودن لیگ وجود نداشت. برخی با کنایه رکوردهای ثبت شده در مرحله نخست را به رکوردهای دهه 60 نسبت می‌دهند و این اتفاق را نشانه بی‌برنامگی‌های فدراسیون می‌دانند.  این روزها ورزش دوومیدانی در داخل کشور چندان رونقی ندارد. دوومیدانی انتخابات رییس چهار سال آینده خود را پیش رو دارد و باید دید روسای هیات‌ها دست به یک انتخاب تکراری می‌زنند یا نه.

    

سهمیه تیراندازی در خطر

ملی‌پوشان تیراندازی ایران در مسابقات جهانی مونیخ بدون نتیجه به کار خود پایان دادند این در حالی است که دو مسابقه دیگر پیش رو دارند تا بتوانند سهمیه المپیک بگیرند. تاکنون در این رشته تنها نجمه خدمتی در تفنگ بادی 10 متر موفق به کسب سهمیه المپیک شده است. ملی‌پوشان ایران مرداد مسابقات جهانی برزیل را پیش رو دارند که به گفته مسئولان فدراسیون، ایران با تعداد محدودی ورزشکار در این مسابقات شرکت خواهد کرد. آخرین مسابقه کسب سهمیه قاره‌ای نیز به میزبانی دوحه قطر روزهای 3 تا 11نوامبر ( آبان) برگزار خواهد شد.

    

با تغییر میزبانی،ایران هم هست

با تغییر میزبان بازی‌های ساحلی جهان و در صورت برگزاری قطعی، ایران در این رویداد شرکت می‌کند.زمانی که سن‌دیگو آمریکا میزبان بازی‌های ساحلی جهان بود، بحث اعزام کاروانی از ایران به این رویداد به اما و اگر کشیده شده بود و حتی شنیده می‌شد ایران در این بازی‌ها شرکت نخواهد کرد و دلایل متفاوتی برای این مساله وجود داشت که یکی از آنها بحث اخذ روادید بود اما در این میان برگزاری این بازی‌ها در سن‌دیگو لغو شد و قرار است میزبان دیگری برای این بازی‌ها انتخاب شود که به احتمال زیاد یک کشور آسیایی خواهد بود. از این رو با تغییر میزبان، ایران هم در این بازی‌ها شرکت می‌کند و اکنون کمیته ملی المپیک منتظر این است تا میزبان جدید معرفی شود.

    

صعود پاکدامن در رنکینگ جهانی

فدراسیون جهانی شمشیربازی امتیازهایی که سابریست‌ها در گرندپری مسکو کسب کرده بودند را اعمال کرد و اکنون تغییراتی در جایگاه نمایندگان ایران در رنکینگ انفرادی به وجود آمد. علی پاکدامن که بهترین سابریست ایران در رنکینگ جهانی است توانست سه پله صعود کند و در رده ۱۴ جهان قرار بگیرد. اما مجتبی عابدینی از آن‌جا که در گرندپری مسکو شرکت نکرد طبق انتظار در رنکینگ جهانی هم سقوط کرد و در رده ۲۷ قرار گرفت. عابدینی به دلیل مصدومیتی که برایش در جام جهانی اسپانیا ایجاد شد، با نظر کادر فنی در گرندپری مسکو مسابقه نداد.

    

بلیت‌فروشی لیگ ملت‌ها  از 19 خرداد

در حالی که 12 روز تا میزبانی ارومیه در هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های ۲۰۱۹مانده سالن غدیر ارومیه آخرین مراحل آماده‌سازی خود را پشت‌سر می‌گذارد. به گفته مسئولان برگزاری مسابقات در ارومیه بلیت فروشی از 19 خرداد به صورت اینترنتی و براساس شماره‌گذاری صندلی‌ها آغاز خواهد شد. هوادارن می‌توانند از سایت‌هایhttp://sportclub.urmia.ir و http://urmia.ir جهت خرید بلیت اقدام کنند. گفته می‌شود قیمت هر بلیت۲۰ هزار تومان و قیمت هر بلیت در جایگاه ویژه ۳۰هزار تومان به فروش خواهد رسید. مسئولان تاکید کرده‌اند که فروش بلیت‌ها فقط از طریق سایت باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری و پرتال شهرداری ارومیه انجام خواهد گرفت و هوادارانی که نتوانند بلیت خریداری کنند قادر به تماشای مسابقات در سالن غدیر نخواهند بود و هوادارانی که به صورت اینترنتی بلیت تهیه کرده‌اند با در دست داشتن کارت ملی و پرینت بلیت خریداری شده می‌توانند بازی را از نزدیک تماشا کنند. تیم ایران 24 خرداد با کانادا، 25 خرداد با لهستان و 26 خرداد با روسیه دیدار می‌کند.