اعزام شخصی برای سهمیه گرنداسلم

سومین دوره مسابقات گرنداسلم انفرادی در چهار وزن المپیکی، 26 آذر تا یکم دی‌ در «ووشی» چین برگزار می‌شود، برهمین اساس مرحله اول مسابقات کسب سهمیه این رقابت‌ها، ششم تا هشتم اردیبهشت‌ در «ووشی» چین برگزار می‌شود. حسین لطفی در وزن 58- کیلوگرم و سینا بهرامی در وزن 68- کیلوگرم دو نماینده تکواندو ایران در این رقابت‌ها هستند که به صورت شخصی برای حضور اقدام کرده‌‌اند. سه نفر اول این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات گرنداسلم را کسب می‌کنند و در این مسابقات تنها یک مدال برنز اهدا می‌شود، همچنین به مقام‌های اول تا چهارم به ترتیب 20، 12 و 7/20 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی و برای رتبه‌بندی گرنداسلم 120، 72، 43/2 و 25/92 تعلق می‌گیرد.

    

دونده پرخرج مسابقه نداد

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا، حسن تفتیان که به عنوان نفر هفتم دور مقدماتی  به فینال دوی ۱۰۰ متر صعود کرده بود در مسابقه نهایی پا در پیست نگذاشت. گفته می‌شود غیبت تفتیان به خاطر مصدومیت بوده است. این در حالی است که او شانس بسیار کمی برای کسب مدال در این دوره از رقابت‌ها داشت. تفتیان که در بازی‌های آسیایی هم با وجود هزینه‌های زیاد که برای وی شده بود ناکام بزرگ لقب گرفت، در قهرمانی آسیا هم دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند تا یک بار دیگر دلارهایی که برای وی هزینه شده بود سودی برای دوومیدانی و ورزش ایران نداشته باشد. این دونده کشورمان پیش از این با هزینه هیات استان خراسان اردوی سه‌ هفته‌ای را در کشور فرانسه برگزار کرده بود.

    

پیست تدارکاتی برای جهانی

پس از برگزاری جام جهانی شمشیربازی در مجارستان و کسب مدال برنز توسط مجتبی عابدینی، سابریست‌های کشورمان خود را برای حضور در مسابقات گرندپری سابر در سئول کره‌جنوبی آماده می‌کنند. هفت اردیبهشت مرحله مقدماتی سابر مردان و هشت اردیبهشت مرحله حذفی برگزار خواهد شد. گرندپری سئول تنها در بخش انفرادی برگزار می‌شود. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری نمایندگان در این مسابقات هستند. پیمان فخری به دلیل کاهش هزینه‌ها و با توجه به برگزار نشدن مسابقات تیمی در گرندپری سئول، تیم را همراهی نخواهد کرد. این مسابقات به منزله اردوی تدارکاتی برای سابریست‌ها خواهد بود تا خود را برای حضور در مسابقات جهانی مادرید اسپانیا که خرداد برگزار می‌شود، آماده کنند. سابریست‌های کشورمان در حاشیه مسابقات سئول اردوی مشترکی را با تیم‌های کره‌جنوبی و روسیه برگزار خواهند کرد.