حدادی 6 تایی شد

برخلاف آنچه تصور می‌شد که نخستین روز از قهرمانی آسیای دوومیدانی دو مدال طلا برای تیم کشورمان داشته باشد، تنها احسان حدادی توانست با ایستادن روی سکوی نخست مسابقات، به ششمین طلای خود در این رقابت‌ها دست پیدا کند. در این رقابت که 14 پرتابگر حضور داشتند، احسان حدادی با رکورد 95 متر و 65 سانتی‌متر قهرمان شد و شیری با 89 متر و 60 سانتی‌متر در جایگاه دوم ایستاد و نقره گرفت. اما حسین کیهانی که انتظار می‌رفت بعد از قهرمانی در بازی‌های آسیایی، طلای قهرمانی آسیا را هم به دست بیاورد، عنوان چهارمی را به دست‌ آورد. کیهانی در ماه‌های گذشته انتقاد زیادی به مسئولان ورزش نسبت به عدم پرداخت پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی داشت و در صحبت‌هایش ابراز بی‌انگیزگی برای ادامه کار می‌کرد و حالا در دوحه این ناراحتی‌ها خودش را نشان داد. او با ثبت زمان  ۸:۳۶.۳ دقیقه چهارم شد. نکته قابل توجه در این اعزام تیم ملی حضور برخی روسای هیات‌ها در کنار تیم است. اینکه چرا روشن قیاس رییس هیات هرمزگان باید در قطر باشد به خصوص که مدت‌هاست کشور درگیر مشکلات اقتصادی است و بارها خود ورزشکاران در اردوها و اعزام‌های‌شان مشکل دارند، هیچ جای توجیهی ندارد. هرچند شنیده می‌شود فدراسیون با قرار دادن روسای هیات‌ها در لیست اعزام‌ها قصد دارد از حالا انتخابات مهرماه را مدیریت کند.

    

چهارمی نخستین دختر وزنه‌بردار

رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا از چند روز قبل در شهر نینگبوی چین آغاز شده که این رقابت‌ها برای نخستین بار شاهد وزنه‌ زدن بانوان ایرانی است. در همین راستا روز گذشته اولین نماینده ایران روی تخته رفت و به عنوان چهارمی دست یافت. «پوپک بسامی» در رقابت گروه B دسته 55 کیلوگرم با مجموع 143 کیلوگرم به کار خود پایان داد و در رقابت پنج نفره این دسته، به مقام چهارم رسید. بسامی در حرکت یک‌ضرب بعد از انداختن وزنه 55 کیلوگرمی، در حرکت دوم این وزنه را مهار کرد و در حرکت سوم 58 کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوضرب نیز به ترتیب 75، 80 و 85 را بالای سر برد و با رکورد مجموع 143 کیلوگرم به کار خود پایان داد. 

    

نایب‌قهرمانی در کاراته‌وان مراکش

کاراته ایران دو نماینده در فینال سومین مرحله لیگ برتر کاراته‌وان مراکش داشت که علی‌اصغر آسیابری در وزن 75- کیلوگرم و سجاد گنج‌زاده در وزن 84+ کیلوگرم بودند. گنج‌زاده در فینال به مصاف آلپ ارسالان یامان اوغلو از ترکیه رفت و دو بر صفر به برتری رسید و اولین مدال طلای سال 2019 خود را به دست آورد. در فینال وزن 75- کیلوگرم هم آسیابری مقابل استانیسلاو هورنه اوکراینی در یک دیدار پر افت و خیز 9 بر 8 نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت. پیش از این هم طراوت خاکسار در وزن 55- کیلوگرم، حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم و صالح اباذری در وزن 84+ کیلوگرم سه مدال برنز برای تیم ایران در این پیکارها کسب کرده بودند.

    

شاگران محمدی روی تشک آسیا

رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا به میزبانی شهر «شیان» چین از امروز آغاز می‌شود و تا هشتم اردیبهشت ادامه دارد. طبق برنامه این رقابت‌ها آزادکاران پنج وزن نخست کشورمان امروز روی تشک رقابت‌ها با حریفان خود سرشاخ می‌شوند. آزادکاران پنج وزن دوم نیز از صبح روز چهارشنبه میدان خواهند رفت. طبق برنامه اعلام شده، امروز رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم، پیمان بیابانی در ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در ۷۰ کیلوگرم، بهمن تیموری در ۷۹ کیلوگرم و رضا یزدانی در ۹۷ کیلوگرم به مصاف رقبای خود می‌روند. فردا (چهارشنبه) نیز بهنام احسان‌پور در ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۴ کیلوگرم،  کامران قاسم‌پور در ۸۶ کیلوگرم، علیرضا کریمی در ۹۲ کیلوگرم و یدا... محبی در ۱۲۵ کیلوگرم روی تشک حاضر خواهند شد.