این بار از حدادی استقبال شد

احسان حدادی، پرتابگر طلایی دیسک آسیا که در رقابت‌های بین‌المللی کالیفرنیا به عنوان قهرمانی رسیده بود، پس از پشت سرگذاشتن اردوی دو ماهه تدارکاتی‌اش در آمریکا زیر نظر مک ویلکینز وارد تهران شد و مورد استقبال مسئولان فدراسیون دوومیدانی قرار گرفت. دبیرکل، خزانه‌دار و مدیر امور مالی و پشتیبانی فدراسیون به همراه حسین توکلی، قهرمان وزنه‌برداری در این استقبال حضور داشتند. این مراسم استقبال در شرایطی برگزار شد که در سال گذشته عدم حضور مسئولان دوومیدانی در فرودگاه در بازگشت احسان حدادی از بازی‌های آسیایی با انتقادهایی از سوی وی مواجه شده بود. حالا این بار فدراسیون نشین‌ها تصمیم گرفتند در بازگشت از یک اردوی تدارکاتی از قهرمان پرتاب دیسک استقبال کنند تا دیگر حرف و حدیثی باقی نماند. احسان حدادی تا چند روز دیگر به همراه سایر ملی‌پوشان دوومیدانی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا راهی قطر خواهد شد.

    

بسکتبال منتظر شناختن فینالیست‌ها

بازی‌های سوم و چهارم مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال پنجشنبه و جمعه هفته جاری در گرگان و آبادان برگزار می‌شود. با برگزاری دو بازی اول نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال هر چهار تیم شیمیدر، پتروشیمی، شهرداری گرگان و نفت آبادان یک برد و یک شکست را تجربه کردند و حالا خود را برای بازی‌های سوم و چهارم آماده می‌کنند. بر این اساس تیم‌های شهرداری گرگان و نفت آبادان پنجشنبه و جمعه میزبان شیمیدر و پتروشیمی خواهند بود. در صورتی که در این دو روز هر تیمی دو برد را کسب کند، فینالیست خواهد بود و در غیر این صورت بازی‌ پنجم تکلیف صعودکننده‌ها به فینال را مشخص خواهد کرد. مسابقات نیمه‌نهایی به صورت سه برد از پنج مسابقه برگزار می‌شود.

    


تیراندازان دنبال سهمیه  از چین

نخستین گروه از کاروان تیم ملی تیراندازی ایران به منظور حضور در مسابقات جام جهانی چین، عازم پکن شد. این مسابقات دومین جام جهانی تیراندازی در سال 2019 به شمار می‌رود که با حضور 588 ورزشکار از 67 کشور جهان برگزار می‌شود و تیم ملی ایران نیز با 9 ورزشکار در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. الهام هاشمی، ابراهیم اینانلو، پوریا نوروزیان،امیرمحمد نکونام، الهه احمدی، نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان گروه اول اعزامی تیم ملی تیراندازی را تشکیل می‌دهند. گروه دومی اعزامی نیز روز جمعه 30 فروردین‌ تهران را به مقصد چین ترک خواهند کرد. الکساندر سماکین، حسین باقری، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و مینا قربانی نیز دومین گروه اعزامی خواهند بود.

    


شکست یاران حدادی پای فینال

حامد حدادی که این فصل در لیگ لبنان و ترکیب تیم شانفیل بازی می‌کند، در دومین بازی نیمه‌نهایی مقابل الریاضی به میدان رفت. سنتر ۲۱۸ سانتی‌متری ایران در این مسابقه کمتر از ۱۰ دقیقه در زمین بود و نتوانست بیشتر از پنج امتیاز کسب کند. در نهایت تیمش هم با نتیجه‌ای نزدیک و در لحظات پایانی شکست را پذیرا شد. شانفیل که بازی نخست را هم واگذار کرده بود، حالا تنها یک گام تا ناکامی در رسیدن به فینال فاصله دارد. این در حالی است که این تیم با در اختیار داشتن ستاره‌هایی همچون حامد حدادی و فادی الخطیب جزو شانس‌های اصلی قهرمانی به حساب می‌آمد.

    


نایب‌قهرمانی فیروزجا

مسابقات آزاد بین‌المللی ریکیاویک ایسلند با حضور 249 شرنج‌باز برگزار شد و علیرضا فیروزجا نماینده شطرنج ایران مقابل یوهان هیاتارسون از کشور میزبان با ریتینگ ۲۵۲۰ به برتری رسید. یوهان هیاتارسون قهرمان 6 دوره کشور ایسلند زمانی از بهترین شطرنج‌بازان جهان محسوب می‌شد. با این پیروزی مجموع امتیازات فیروزجا به عدد ۷ رسید و او تنها به واسطه یک امتیاز شکنی کمتر نایب‌قهرمان شد. در این رقابت‌ها لوپولسکو از رومانی با ریتینگ ۲۶۳۴ قهرمان شد و شطرنج‌باز سوئدی با ریتینگ ۲۶۸۷ مقام سوم را کسب کرد. فیروزجا پیش از این عنوان قهرمانی رقابت‌های ۹۶۰ ریکیاویک ایسلند را به خود اختصاص داده بود.