ناامیدکننده

مجید حسینی،مدافع میانی باشگاه ترابوزان ترکیه بدون شک ناامید‌کننده‌ترین مهره تیم ملی برابر یمن بود. او با یک اشتباه فاجعه‌بار در شروع مسابقه تیم ملی را تا یک قدمی گل خوردن برد و موجبات عصبانیت کارلوس کی‌روش را فراهم کرد. همین عصبانیت کافی بود تا سرمربی پرتغالی مجید را بین دو نیمه از زمین مسابقه بیرون بکشد و پژمان منتظری را جایگزین او کند. حسینی که در جام جهانی به عنوان یک پدیده فرصت بازی را از پژمان منتظری گرفته بود حالا این فرصت را دوباره به پژمان پس داد.


آسیب‌پذیر

احسان حاج‌صفی مهره محبوب کارلوس کی‌روش دوباره در پست غیرتخصصی دفاع چپ قرار گرفت و دوباره در این نقطه از زمین، آسیب‌پذیر نشان داد. احسان بارها مالکیت توپ را به حریف تقدیم کرد و اوایل بازی چند بار با اشتباه‌های بزرگ، فضا را در اختیار بازیکنان تیم ملی یمن قرار داد. عملکرد احسان در این مسابقه چندان قابل‌ قبول به نظر نمی‌رسید. او به عنوان یکی از کاپیتان‌های تیم ملی باید درون زمین مطمئن‌تر و کم‌اشتباه‌تر ظاهر شود تا محمدی جای او را نگیرد، به ویژه در بازی‌های بزرگ آینده.


در انتظار

وحید امیری از زمان پیوستن به لیگ ترکیه هنوز به آن بازیکن سابق تبدیل نشده است. او در جام جهانی بی‌نقص و شگفت‌انگیز بود اما در شروع جام ملت‌های آسیا فراتر از حد انتظار ظاهر نشد. وحید مثل همیشه دونده بود و با نمایشی فداکارانه در خدمت تیم ملی بازی کرد اما به لحاظ فردی عملکرد درخشانی در این مسابقه نداشت و نتوانست چشم‌ها را خیره کند. این در حالی است که فوتبالی‌ها هنوز لایی امیری به پیکه در جام‌ جهانی را از یاد نبرده‌اند و به درخشش او در امارات امید دارند.


دردسرساز

طلسم گل‌زنی سردار آزمون در بازی‌های رسمی تیم ملی بالاخره شکسته شد. آزمون در جریان بازی تلاش زیادی کرد تا دروازه یمن را باز کند و به انتظار برای گل‌زنی در تیم ملی پایان بدهد. او که در آخرین مسابقه تیم ملی در دوره قبلی جام ملت‌ها نیز گل‌زنی کرده بود، حالا در اولین مسابقه نیز بالاخره توانست دروازه حریف را باز کند. سردار البته در جریان بازی چند موقعیت خوب را نیز به سادگی از دست داد. اتفاقی که تکرار شدنش در بازی‌های بزرگ دردسرساز خواهد بود.


آقای ذخیره

یکی دیگر از مردان تعویضی کارلوس‌ کی‌روش فرصت چندانی برای درخشش در این مسابقه به دست نیاورد. او که در جام جهانی به عنوان یک هافبک خوش درخشیده بود تصور می‌شد در جام ملت‌ها نیز از ابتدا در ترکیب قرار می‌گیرد اما این اتفاق رخ نداد و کریم مسابقه را از روی نیمکت آغاز کرد. به زمین آمدن این بازیکن نشان می‌دهد که کی‌روش هنوز هم اعتقاد زیادی به سبک بازی‌اش دارد. با این وجود کریم در اولین بازی تیم ملی چندان پا به توپ نشد و فرصتی برای عرض اندام پیدا نکرد.