لیست 14 نفره اردبیل در بلغارستان

هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال به اوج حساسیت‌ها به خصوص برای تیم ملی والیبال می‌رسد. هفته‌ای که از جمعه آغاز می‌شود و ایرانی‌ها امیدوارند شاهد فینالیست شدن تیم‌شان باشند. برخلاف آنچه فدراسیون جهانی والیبال پیش از آخرین دیدار ایران در هفته چهارم منتشر کرد و از صعود قطعی ایران به فینال لیگ ملت‌ها خبر داد، ایگور و شاگردانش به یک برد دیگر برای رفتن به شیکاگو نیاز دارند. به همین خاطر سرمربی تیم ملی روز گذشته 14 بازیکنی که در اردبیل حضور داشتند را به بلغارستان برد تا با تمام قوا به مصاف رقبایش برود. با تصمیم سرمربی تیم ملی محمدجواد معنوی‌نژاد در فهرست 14 نفره ماند و باز هم شریفی از لیست خارج شد. تیم ملی والیبال در این هفته باید به مصاف بلغارستان میزبان صربستان و آمریکا برود. سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، امیر غفور، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، جواد کریمی، پوریا یلی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور فهرست 14 نفره ایران را در بلغارستان تشکیل می‌دهند.

    

کشتی در مسیر بلاتکلیفی

از استعفای رسول خادم هشت ماه می‌گذرد. هشت ماهی که فدراسیون کشتی را در بلاتکلیفی نگه داشته است و این سوال همچنان مطرح می‌شود که چرا پروسه تایید صلاحیت و اعلام تایید کاندیداها تا این حد زمان‌بر شده است؟! حتی بلند شدن صدای اعتراض اهالی کشتی هم راه به جایی نبرد و بلاتکلیفی هنوز حرف اول را در ورزش اول می‌زند. در این میان شروین اسبقیان مدیر کل دفتر مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان به عنوان آخرین مسئول این وزارتخانه اوایل هفته پیش در یک برنامه زنده رادیویی قول داد که قطعا تا پایان هفته گذشته اسامی افراد تایید صلاحیت شده اعلام و در نیمه نخست تیر ماه نیز انتخابات برگزار شود. اما این قول هنوز عملی نشده و معلوم نیست چه زمانی قرار است تکلیف ورزش اول کشور در سال مهم کسب سهمیه المپیک روشن شود. با توجه به اینکه طبق قانون کاندیداهای تایید شده باید ۱۵ روز برای جلب نظر اعضای مجمع به مذاکره و لابی بپردازند، به نظر می‌رسد برگزاری انتخابات در نیمه نخست تیرماه نیز که بارها از سوی مسئولان قول آن داده شده بود، نامشخص باشد. طولانی شدن این پروسه تنها به بیشتر شدن حواشی می‌انجامد که در آستانه مسابقات قهرمانی جهان اصلا به نفع کشتی نیست.

    

واکنش فرامرزیان به 8 حکمی که گرفته

صدور هشت حکم در یک روز برای یک نفر، اتفاق عجیبی بود که از سوی مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان رقم خورد. ژاله فرامرزیان که این حکم‌ها به نامش صادر شده در این خصوص توضیح داد:«سیستم اداری دولت تکالیفی را به عنوان وظیفه برای واحدهای عملیاتی تعریف می‌کند که برخی از این وظایف در قالب نظام‌های برنامه‌ای در مدل کمیته و شورا مطرح می‌شود. با وجود اینکه معاون توسعه منابع وظیفه دارد بر ساختار، منابع انسانی، تحولات، حقوق شهروندی، تخلفات اداری و ... نظارت کند ملزم به مشورت است. یعنی این معاونت در کمیته‌ای متشکل از مدیران وزارتخانه و افراد صاحب‌نظری که بیرون از وزارتخانه هستند ملزم به مشورت و تصمیم‌گیری است.» وی در ادامه عنوان داشت:«تا سال 97 هشت برنامه تحول بود که در آن هشت برنامه 6 کمیته داشتیم. بخشنامه آنها در قالب مصوبه هیات وزیران و شورای عالی اداری ابلاغ می‌شود که در آن گفته می‌شود این مسئولیت‌ها با کیست، می‌گوید رییس این کمیته‌ها حتما باید معاون توسعه منابع انسانی باشد چون مسئول پاسخگویی است. اعضا هم در شورای راهبری پیشنهاد، تایید و ابلاغ می‌شوند. دو سال گذشته که به وزارت آمدم حکم 6 کمیته را داشتم، 6 ماه پیش هشت برنامه به 10 برنامه تحول اداری افزایش یافت که گفتند احکام جدید زده شود. من کارهایم را انجام می‌دهم. الان زمانی است که اطلاعات را روی سامانه‌ای برای اخذ امتیازات در جشنواره شهید رجایی وارد می‌کنیم. چون احکام ما به روز نشده بود این نقیصه را داشتیم. مجبور شدیم احکام این هشت کمیته را سریعا بزنیم. اینها سیستم اداری است. این احکام تعهدی و الزام‌آور است.»