برنامه والیبال در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها

در پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال، تکلیف 6 تیم برتر رقابت‌های مرحله نهایی و گروه‌بندی این رقابت‌ها مشخص شد. با برگزاری پنج هفته رقابت‌های مقدماتی، تیم‌های ایران، برزیل، فرانسه، روسیه و لهستان مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند و تیم آمریکا نیز به عنوان میزبان در این مرحله حضور خواهد داشت. در پایان مرحله مقدماتی و با نتایج به دست آمده و بر اساس دستورالعمل مسابقات و با توجه به حضور آمریکا در جمع ۶ تیم برتر، تیم ملی والیبال ایران با تیم های برزیل و لهستان همگروه خواهد بود. مسابقات مرحله نهایی به میزبانی شهر شیکاگو از 19 تا 23 تیرماه برگزار خواهد شد. طبق برنامه ایران روز جمعه 21 تیر از ساعت 2:30 بامداد به مصاف لهستانی می‌رود که در خانه موفق به شکستش شده است. دومین دیدار شاگردان کولاکوویچ روز شنبه 22 تیر مقابل برزیل خواهد بود که در ساغت 2:30 بامداد برگزار خواهد شد. ایران که یکی از سه باختش در دور مقدماتی برابر برزیل بوده، در این دیدار به دنبال انتقام است و البته برزیل هم با هدف ثبت یک پیروزی دیگر برابر ایران به میدان خواهد آمد. دو تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود و برای کسب عنوان قهرمانی و جایزه یک میلیون دلاری لیگ ملت‌ها مبارزه خواهند کرد. تیم ملی والیبال در دومین حضورش در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها امیدوار است تاریخ‌سازی کند و برای نخستین بار یکی از سکوهای برتر را به خود اختصاص دهد.

    

سرپرست جدید می‌آید؟

در حالی که دوره سرپرستی 6 ماهه افشین داوری در فدراسیون والیبال به اتمام رسیده، هنوز نام‌نویسی از کاندیداها هم آغاز نشده است. هرچند گفته شده بود که انتخابات والیبال بعد از لیگ ملت‌ها برگزار می‌شود اما می‌شد حداقل پیش از 23 تیر که زمان اتمام لیگ ملت‌ها است، نام‌نویسی کاندیداها صورت بگیرد. در این بین احتمال بالای کاندیداتوری افشین داوری حساسیت‌ها را درباره تداوم حضور او در انتخابات افزایش داده است. طبق اعلام مسئولان وزارت ورزش بعد از پایان لیگ ملت‌ها احتمالا در اواخر تیر یا اوایل مرداد، نام‌نویسی از نامزدهای ریاست فدراسیون والیبال آغاز می‌شود. در این میان یک اتفاق می‌تواند بار دیگر تغییراتی را در راس این فدراسیون پدید بیاورد. طبق تصمیمی که چند ماه قبل وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک به آن رسیدند، هر کسی که نامزد ریاست فدراسیون شود، نمی‌تواند خودش رییس یا سرپرست فدراسیون باشد و انتخابات را برگزار کند. افشین داوری هم که ۶ ماه دوره سرپرستی‌اش به پایان رسیده، اگر در انتخابات ثبت‌نام کند، از فدراسیون کنار می‌رود و جای خودش را به یک سرپرست بی‌طرف خواهد داد. در ماه‌های اخیر سرپرست فدراسیون والیبال برای نام‌نویسی در انتخابات ابراز علاقه کرده و طبق اعلام رییس کمیته ملی المپیک بلافاصله بعد از ثبت‌نام باید پست خود را تحویل دهد. هرچند که حقیقت انتخابات والیبال در صورت فراهم شدن برخی مجوزها به سمت دیگر و برای فرد نام آشنای دیگری می‌چرخد.

    

مجمع کشتی با تمام نامزدها

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد چهارشنبه بیست و ششم تیر مجمع انتخاباتی رییس فدراسیون کشتی برگزار می‌شود. طی روزهای گذشته صحبت‌هایی مبنی بر تایید صلاحیت نشدن برخی از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی (علیرضا دبیر، امیررضا خادم و عباس جدیدی) اعلام شده بود اما با وجود انتشار اخبار و شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت برخی کاندیداها، منبعی آگاه اعلام کرد که انتخابات فدراسیون کشتی ۲۶ تیر و‌ با حضور تمام کاندیداهای ثبت‌نام شده، یعنی تعداد 21 نفر برگزار خواهد شد. باید دید ترکیب کاندیداها در روز مجمع این ادعا را تایید می‌کند یا حاشیه دیگر انتظار انتخابات حساس گوش‌شکسته‌ها را می‌کشد. ملی‌پوشان کشتی که مسابقات قهرمانی جهان را در پیش دارند، بی‌صبرانه منتظر تعیین تکلیف هستند.