والیبال در اردبیل صعود می‌کند؟

تیم ملی والیبال با اینکه مقابل پرتغال بازی سخت و دشواری را برخلاف پیش‌بینی‌ها سپری کرد، همچنان با ۹ برد به عنوان صدرنشین جدول لیگ ملت‌ها به کار خود ادامه می‌دهد.به جز ایران در جدول فقط برزیل است که توانسته ۹ برد از ۱۰ بازی کسب کند و یک باخت در کارنامه دارد. با توجه به اینکه آمریکا در رده ششم جدول جای گرفته، هم اکنون ۶ تیم بالای جدول کاندیداهای اصلی صعود به مرحله نهایی در شیکاگو هستند، اما اگر آمریکا از این جمع خارج شود، پنج تیم برتر می‌توانند مجوز صعود را کسب کنند. فرانسه که در رده پنجم قرار گرفته، دارای هفت برد بوده و دو برد کمتر از ایران دارد؛ تیمی که حریف امروز ایران خواهد بود. در صورتی که ایران بازی با استرالیا را شب گذشته به سود خود به اتمام رسانده باشد، بازی امروز با فرانسه از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. شاید شاگردان کولاکوویچ با شکست استرالیا و سپس فرانسه بتوانند در همان اردبیل و قبل از شروع هفته پایانی لیگ ملت‌ها در بلغارستان مجوز صعود به فینال را دریافت کنند و با خیالی راحت به استقبال هفته پنجم بروند. ایران تا قبل از بازی با استرالیا ۹ برد کسب کرده و حتی قبل از مسابقات هم می‌شد پیش‌بینی کرد که مثل سال‌های گذشته تیم‌هایی که ۱۰،۱۱ برد کسب کنند، می‌توانند در میان تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی باشند. به هر حال اگر بلندقامتان ایرانی بتوانند با حمایت تماشاگران اردبیلی دو بازی دیگر خانگی خود را هم با برد سپری کنند و مجوز صعودشان صادر شود، شاید کولاکوویچ به برخی از بازیکنان اصلی‌اش به ویژه چند نفر که دچار آسیب‌دیدگی هستند در هفته پنجم استراحت بدهد. تیم ملی والیبال امروز در سومین دیدار هفته چهارم لیگ ملت‌ها از ساعت 18:30 در سالن حسین رضازاده اردبیل به مصاف فرانسه می‌رود. آنها در ابتدای هفته چهارم پرتغال را سه بر یک شکست دادند و دیروز بعد از ظهر با استرالیا دیدار داشتند.

    

نگرانی در آب‌های آرام با  رکوردی تازه

در برگزاری تست انتخابی تیم ملی آب‌های آرام، محمد نبی‌رضایی ملی‌پوش زیر ۲۳ سال قایقرانی ایران در کانو تک نفره هزار متر توانست بالاتر از نفرات بزرگسال قرار بگیرد. نتیجه‌ای که  عجیب و جالب بود. این اتفاق از این جهت خوب بود که نشان داد ما پتانسیل خوبی در پشتوانه‌ها داریم که با حمایت بیشتر در آینده می‌توان حرف‌های بیشتری در مورد آن شنید. اما بحث دوم وضعیت بزرگسالان است که باید از الان نگران آنها بود و به نظر می‌رسد عملکرد آنها نیاز به بررسی دارد. علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی در این باره گفت:«این اتفاق حتما بررسی می‌شود تا به نقطه نظری برسیم که ورزشکاران جایگاه خاص خود را پیدا کنند. البته عادل مجللی ما را نگران نکرد چون رشته تخصصی او فرق دارد و خواستیم او را ارزیابی هوازی کنیم اما از قهرمانان دیگر انتظارات دیگری داشتم.»

    

کوچ لژیونر هندبال از رومانی به  فرانسه

سجاد استکی که در سال‌های اخیر به همراه برادرش ا...کرم در تیم‌های مطرح کشور رومانی بازی می‌کرد، با عقد قراردادی به لیگ فرانسه منتقل شد. این لژیونر هندبال ایران بعد از چند سال از برادرش جدا شده و با تیم باشگاهی رنز متروپل فرانسه قرارداد همکاری امضاء کرد. سجاد فصل گذشته در کنار ا...کرم در تیم چسمه بخارست بازی کرد و همراه با این تیم عنوان قهرمانی چلنج کاپ هندبال رومانی را هم به دست آورد. تیم هندبال رنز متروپل فرانسه در بالاترین سطح لیگ این کشور قرار دارد و از این پس لژیونر ایرانی را در ترکیب خود خواهد داشت. کریستین گودین، سرمربی تیم هندبال رنز متروپل از جذب استکی ابراز خوشحالی کرده است.