لژیونرها باز هم نیامدند

تیم ملی هندبال در حالی که هنوز تکلیف سرمربی‌اش مشخص نیست و علیرضا حبیبی را به عنوان مربی همراه خود دارد، از صبح روز گذشته دور جدید تمریناتش در راه رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو را در محل تالار هندبال آغاز کرد. این اردو در حالی آغاز شد که کادر فنی 40 هندبالیست را دعوت کرده بود و طبق اعلام قبلی، قرار بود لژیونرها از این مرحله از اردو همراه تیم باشند ولی از جمع زیاد هندبالیست‌هایی که در خارج از کشور به میدان می‌روند، تنها سه نفر در اردو حاضر شدند. همچنین 9 ملی‌پوش هم به دلیل امتحانات دانشگاه غایب بودند. دور مقدماتی رقابت‌های انتخابی المپیک مهر به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان با تیم‌های بحرین، کره‌جنوبی و کویت همگروه است. این دوره تمرینات تا روز 28 خرداد ادامه خواهد داشت و باید دید سرانجام لژیونرها در اردو آفتابی می‌شوند یا خیر. بسیاری از آنها با پایان فصل هندبال اروپا به کشور بازگشته‌اند و مشغول استراحتند! تیم ملی در بازی‌های آسیایی نیز از نبود برخی از لژیونرها آسیب دید.

    

مهمانی کاپ جام جهانی بسکتبال در تهران

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی فیبا برای اولین بار قرار است کاپ مسابقات جام جهانی چین 2019 تا قبل از برگزاری این رقابت ها، 24 ساعت مهمان چند کشور راه یافته به این آوردگاه بزرگ باشد. ایران هم یکی از میزبانان این کاپ ارزشمند خواهد بود. 20 تیر زمانی است که برای حضور این مهمان بسکتبالی در ایران تعیین شده است. اهالی بسکتبال نیز برای هر چه بهتر برگزار کردن مراسم استقبال و میزبانی از کاپ جام جهانی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌اند. حضور ملی‌پوشان بسکتبال و دعوت از مسئولان ورزش کشور، برگزاری مسابقات مینی بسکتبال در رده نونهالان، حضور در آکادمی‌های بسکتبال و نمایش کلیپ‌هایی بسکتبالی که بر اساس شعارهای فیبا ساخته شده، از جمله برنامه‌های استقبال از کاپ جام جهانی در تهران است. همچنین یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها حضور مسئولان فدراسیون جهانی بسکتبال به همراه کاپ جام جهانی در موزه المپیک ایران است که در این فرصت 24 ساعته انجام خواهد شد.جام جهانی بسکتبال چین 2019 شهریور برگزار می‌شود. ایران با اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه است.

    

کاراته و قهرمانی روی دیوار چین

چهارمین مرحله لیگ برتر جهانی کاراته وان ۲۰۱۹ در حالی در شهر شانگهای چین برگزار شد که کاراته ایران با کسب یک طلا، سه نقره و چهار برنز به کار خود پایان دا و عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از‌آن خود کرد. در وزن ۸۴+ کیلوگرم، سجاد گنج‌زاده طلا و صالح اباذری نقره گرفتند. در وزن ۷۵- کیلوگرم، بهمن عسگری به مدال نقره بسنده کرد. سیدعلی کریمی نماینده ۶۷- کیلوگرم نیز به مدال نقره رسید. همچنین طراوت خاکسار در وزن 55- کیلوگرم، حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم، مجید حسن‌نیا در وزن 60- کیلوگرم و مهدی خدابخشی در وزن 84- کیلوگرم برنزی‌های تیم ایران هستند. در پایان نیز تیم ایران در بخش کومیته مردان موفق شد بالاتر از سایر تیم‌ها بر سکوی قهرمانی بایستد. ذبیح‌ا... پورشیب و امیر مهدی‌زاده کاراته‌کاهایی بودند که انتظار می‌رفت در این مرحله از رقابت‌ها پای‌شان به سکوی مدال باز شود ولی آنها از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا سهمی از مدال‌های چین نداشته باشند. کاراته تا به حال دست به افتخارات بزرگی زده است. حتی وزیر ورزش گفته بود امیدوار است کاراته با کسب سه مدال در المپیک تاریخ‌ساز شود. کاراته‌ای که همیشه از نیازش به حمایت گفته و طبق صحبت سیدحسن طباطبایی رییس فدراسیون با بیان اینکه کاراته مسیر دشواری را برای کسب سهمیه کامل المپیک در پیش دارد، گفته است:«تا پایان سال ۱۶ اعزام بین‌المللی داریم که در مجموع کسب سهمیه کامل المپیک ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارد.» هزینه‌ای که بهتر است سلطانی‌فر حواسش به آن باشد.