قهرمانی فرنگی مثل آزاد نشد

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با کسب چهار مدال طلا، سه برنز و 165 امتیاز به قهرمانی شاگردان محمد بنا ختم شد. حسین نوری در 87 کیلوگرم، امیر قاسمی‌منجزی در 130 کیلوگرم، محمدرضا گرایی در 72 کیلوگرم و سعید عبدولی در 82 کیلوگرم شاگردان طلایی بنا بودند و محمدعلی گرایی در 77 کیلوگرم، سامان عبدولی در 63 کیلوگرم و مهدی علیاری در وزن 97 کیلوگرم برنزی شدند. بعد از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد با کسب 10 مدال در 10 وزن که هفت طلا و سه برنز بود،برخی‌ منتظر تکرار این نوع قهرمانی در تیم فرنگی بودند اما شکست رضا خدری و بازماندن او از برنز نشان داد تکرار نتیجه تیم غلامرضا محمدی نشدنی است. در هر حال چهار طلا و سه برنز نتیجه بدی برای بنا و شاگردانش نیست اما ایران با اختلاف بسیار کمی با ازبکستان قهرمانی قاره کهن را به دست آورد و به این ترتیب آقای خاص هم خوب می‌داند که تیمش راه زیادی دارد تا بتواند در مسابقات جهانی هم خودنمایی کند. محمد بنا بعد از این قهرمانی گفت:«از قهرمانی در شروع کارمان رضایت دارم. خدا را شکر به قولی که داده بودیم عمل کردیم و خجالت‌زده مردم نشدیم.»

    

مجمع کشتی  رای به برکناری بنی‌تمیم داد

اعضای مجمع فدراسیون کشتی سرانجام با توجه به اعتراضات و ابهامات فراوان در خصوص کاندیداتوری و سرپرستی حمید بنی‌تمیم در فدراسیون کشتی اقدام به برگزاری نشست و رای‌گیری کردند که این نشست در نهایت به پایان دوران سرپرستی بنی‌تمیم انجامید. این نشست ویژه در حالی برگزار شد که دعوا بر سر حضور همزمان بنی‌تمیم به عنوان سرپرست و کاندیدای ریاست فدراسیون بالا گرفته بود و این مساله باید با دخالت وزارت ورزش و اعضای مجمع حل و فصل می‌شد. نکته قابل توجه در این نشست و نتایج رای‌گیری از روسای هیات‌ها این بود که نه‌تنها برخلاف پیش‌بینی ائتلاف رسول و امیررضا خادم و بنی‌تمیم، از حمایت قاطع اعضای مجمع کشتی برخوردار نیست، بلکه آرای مجمع نشان داد رقیب بزرگ دیگری همچون علیرضا دبیر هم از شانس بالایی برای ریاست فدراسیون برخوردار است. گویا اخیرا یکی از مسوولان وزارت ورزش هم در تماسی از بنی‌تمیم می‌خواهد تکلیفش را روشن کند ولی با سکوت و استعفا ندادن او، کار به رای‌گیری اعضای مجمع می‌کشد. بدین ترتیب وزارت ورزش باید هرچه زودتر سرپرست دیگری را جایگزین بنی‌تمیم کند تا کاندیداها بتوانند در شرایطی یکسان و عادلانه برای انتخابات ریاست فدراسیون کشتی تلاش کنند. انتخاباتی که گفته می‌شود یک سوی آن ائتلاف رسول و امیررضا خادم و برخی از مسوولان کنونی فدراسیون هستند و سوی دیگر آن علیرضا دبیر و دیگر کاندیداهای نامدار کشتی. در بخشی از متن صورتجلسه نشست اعضای مجمع فدراسیون کشتی که به وزارت ورزش ارسال شده،  آمده:«با توجه به بحث و بررسی‌های صورت گرفته میان اعضای حاضر در جلسه مقرر شد در خصوص جمع‌بندی نقطه نظرات حاصله به شرح ذیل، طبق رأی‌گیری از اعضا، نتیجه به وزارت محترم وزارت ورزش و جوانان اعلام شود. طبق آرا، از میان ۲۵ رای، تعداد ۱۱ رای برای ابقای آقای حمید بنی‌تمیم به عنوان سرپرست بوده و 12 نفر به معرفی سرپرست فدراسیون توسط وزارت ورزش و جوانان با تائید اعضای مجمع رای داده‌اند. دو رای باطل نیز دریافت شد.در پایان با آرای حاصل شده و فاصله ۱۵ روز باقی‌مانده تا رقابت‌های المپیک توکیو و مدت زمان محدود تا پایان مهلت ۶ ماهه سرپرستی فدراسیون کشتی، از وزیر ورزش درخواست می‌شود نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی در ۴۵ روز آینده اقدام شود تا کشتی هر چه زودتر به ثبات مدیریتی رسیده و رییس منتخب مجمع، برنامه‌های مصوب را اجرایی کند.»

    

نایب‌قهرمانی زیر سایه چین

در پایان چهل و هشتمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا 2019 و یکی از مراحل گزینشی المپیک 2020 توکیو، تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران نایب‌قهرمان شد و تیم ملی وزنه‌برداری بانوان نیز در اولین حضور خود مقام نهم آسیا را کسب کرد. وزنه‌برداران ایرانی با کسب هفت مدال طلا، هفت نشان نقره و سه برنز جایگاه دوم مدالی را به دست آوردند و در بخش امتیازی نیز با 705 امتیاز پایین‌تر از چین 716 امتیازی نایب‌قهرمان شدند.