دبیر هم آمد

در فاصله دو روز تا پایان مهلت ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر با حضور در محل این فدراسیون نام‌نویسی کرد. این قهرمان سابق کشتی ایران که مدال طلای المپیک سیدنی را در کارنامه دارد، بعد از مدت‌ها دوری از کشتی حالا قصد کرده در عرصه مدیریتی وارد شود. پیش از این امیررضا خادم در اولین روز نام‌نویسی از نامزدها ثبت‌نام کرده بود و حالا نوبت به علیرضا دبیر رسیده تا دومین کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی باشد. علیرضا دبیر سابقه حضور در دو دوره شورای شهر تهران را هم داراست و یک دوره نیز نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک بوده است. به نظر می‌رسد رقابت اصلی در انتخابات پیش رو هم بین دبیر و امیر خادم باشد. البته باید دید در دو روز باقی مانده چه نفراتی برای حضور در انتخابات وارد گود می‌شوند. علیرضا حیدری، مجید خدایی و حمید بنی‌تمیم از جمله اسامی هستند که احتمال ثبت‌نام‌شان مطرح شده است. تاکنون هم چند نفر دیگر با اسامی همچون رحیمی، توپچی، عابدی و نصیرزاده که خیلی در میان اهالی کشتی شناخته شده نیستند، نام‌نویسی کرده‌اند.

    


نایب‌قهرمانی در نبرد با میزبان

رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد روسیه در شهر یاکوتسک برگزار شد که در دیدار فینال این مسابقات تیم ایران با ترکیبی از نفرات جوان و باتجربه مقابل روسیه میزبان روی تشک رفت. روس‌ها که تقریبا با تمام قوا برای قهرمانی در خانه به این رقابت‌ها پای گذاشته بودند، بعد از بردهای مقتدرانه در مرحله گروهی در فینال هم نمایش کم نقصی برابر شاگردان علیرضا رضایی داشتند. در ۹ مبارزه روس‌ها مقابل کشتی‌گیران ایرانی به پیروزی رسیدند و فقط محمدجواد ابراهیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم بود که توانست حریف خود را مقابل تماشاگران روسی شکست دهد. بدین ترتیب ایران که با ترکیب اصلی خود در جام جهانی ۲۰۱۹ حاضر نشده بود، با عنوان نایب قهرمانی به کار خود پایان داد.

    


علی‌اکبری غول آمریکایی را برد

از چند ماه قبل که امیر علی‌اکبری حریف قدرتمند خود ملقب به خرس لهستان را شکست داد، همه منتظر حضور دوباره این غول ایرانی روی رینگ بودند. این فایتر ایرانی که امسال با سازمان ACB  روسیه قرارداد بسته، این بار مقابل یک حریف قدرتمند آمریکایی قرار گرفت. در شرایطی که همه منتظر مبارزه علی‌اکبری با واخائف روس بودند، این حریف روسی حاضر به مبارزه نشد تا علی‌اکبری به مصاف شلتون گراواس از آمریکا برود. این فایتر ۳۳ ساله آمریکایی قبل از رویارویی با علی‌اکبری، ۱۲ مبارزه در این رقابت‌ها داشت که در هفت مسابقه آخر خود شکست نخورده بود و تقریبا 6 سال را بدون شکست پیش رفته بود. با شروع مبارزه علی‌اکبری خیلی زود حملات خود را آغاز کرد. علی‌اکبری در همان راند اول حریف آمریکایی خود را ناک‌اوت کرد و به روند بی‌شکست بودن خود در سازمان ACB روسیه ادامه داد. البته قرارداد علی‌اکبری با سازمان روسی به پایان رسیده و باید دید او باز هم در سن پترزبورگ داخل رینگ می‌رود یا سال آینده قصد دارد راهی UFC آمریکا شود.

    


انتخابی آخر تکواندو

با پایان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، جام ریاست فدراسیون جهانی و جام فجر عملکرد هوگوپوشان کشورمان در این سه رویداد مهم توسط کادر فنی تیم ملی مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و ترکیب تیم‌ملی تکواندوی مردان ایران برای شرکت در مسابقات جهانی در پنج وزن (54-، 63-، 68-، 74- و 87+ کیلوگرم) مشخص شد. بر همین اساس مرحله نهایی مسابقات انتخابی هوگوپوشان در سه وزن 58-، 80- و 87- کیلوگرم امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود تا نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی مشخص و معرفی شود. تا به حال آرمین هادی‌پور، سروش احمدی، میرهاشم حسینی، امیرمحمدبخشی و سجاد مردانی در ترکیب قرار گرفته‌اند. بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 25 تا 29 اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی منچستر انگلیس برگزار می‌شود.