هرکول، سرمربی شد

بهداد سلیمی، قهرمان وزنه‌برداری دسته فوق سنگین جهان و المپیک که چندی پیش با عرصه قهرمانی وداع کرده بود به عنوان سرمربی هدایت تیم وزنه‌برداری بیمه رازی را در رقابت‌های لیگ برتر بر عهده گرفت. بهداد در حالی این تصمیم را گرفت که 9 ماه از زمان خداحافظی‌اش می‌گذرد. او برخلاف بسیاری از هم‌تایانش خیلی زود از طرف فدراسیون وزنه‌برداری پیشنهاد همکاری دریافت کرد. پیشنهاداتی که بعدها اعلام کرد که در شأن او نبوده است. بهداد که هم در بحث مدیریت و هم فنی از فدراسیون پیشنهاد داشت، با شرکت در دوره‌های مربیگری نشان داد علاقه‌ چندانی به کار بیرون از سالن تمرین ندارد اما اینکه او در بحث فنی بخواهد زیر نظر دبیر فدراسیون کار کند هم با مذاقش خوش نیامد. در هر حال بهداد حالا تصمیم گرفته کارش را با هدایت تیمی شروع کند که خودش زمانی برایش وزنه می‌زد. شاید این تصمیم درستی باشد که قهرمان المپیک گرفته است. شروع از نقطه‌ای که رفته‌رفته می‌تواند او را به بالاترین جایگاه برساند و روزی المپیک را نه به عنوان وزنه‌بردار که به عنوان سرمربی تیم ملی مقابل چشمان خود ببیند.

    

فینال تکراری سابر با کره

در ادامه رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی آسیا و در بخش تیمی، صبح دیروز تیم ملی اسلحه سابر کشورمان کار خود را آغاز کرد. ملی‌پوشان کشورمان در دور نخست مقابل عربستان در یک بازی آسان 45 بر 18 پیروز شدند و در دور دوم موفق شدند تایلند را 45 بر 39 از پیش رو بردارند و به نیمه‌نهایی برسند. شاگردان پیمان فخری در نیمه‌نهایی برابر چین به میدان رفتند که این تیم را هم با حساب 45 بر 34 شکست دادند و فینالیست آسیا شدند. ایران در فینال باید به مصاف رقیب سنتی خود یعنی کره جنوبی برود. همچنین در بخش اپه بانوان ملی‌پوشان ایران در دور اول 45 بر 31 استرالیا را شکست دادند، اما در دور دوم 45 بر 29 مغلوب کره جنوبی شدند. با این نتیجه ایران به نیمه‌نهایی نرسید و در بازی نخست برای کسب مقام پنجم تا هشتم مقابل قزاقستان 45 بر 38 شکست خورد و برای کسب مقام هفتم به مصاف تایلند خواهد رفت.

    

بدیمنی ادامه‌دار مراکش برای حدادی

به نظر می‌رسد مراکش کشور بدیمنی برای احسان حدادی است. پرتابگر دیسک ایران که به دلایل سیاسی به مرحله ششم مسابقات دایموندلیگ که به میزبانی مراکش در حال برگزاری است، دعوت نشد، حالا با زنگ خطری جدی مواجه شده است. در این رقابت‌ها فدریک داکرز جامائیکایی با رکورد خیره‌کننده 70 متر و 78 سانتی توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. پس از او، دنیل استال سوئدی بود که با پرتابی به طول 69 متر و 94 سانتی‌متر در جایگاه دوم ایستاد. لوکاس ویشایدینگر از اتریش هم با رکورد 68 متر و 14 سانتی‌متر سوم شد. حدادی در حال حاضر و در مجموع با 10 امتیاز نفر چهارم جدول رده‌بندی است. او در حالی که رقبایش به رکوردهای خیره‌کننده می‌رسند، مشغول حل مشکلات اردویی و اسپانسرینگ و حضور در مسابقات است!

    

نهمی خادم‌الشریعه در مسابقات رپید روسیه

سارا خادم‌الشریعه در مسابقات رپید (سریع) موتیوا عنوان نهم را از آن خود کرد. خادم‌الشریعه که با ریتینگ ۲۴۴۲ در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، در پایان ۹ دور مسابقه با حریفان خود موفق به کسب 5/5 امتیاز شد. در این مسابقات موتیوا پوگونینا از روسیه با ریتینگ ۲۴۷۹ به قهرمانی رسید، چاروچکینا از روسیه (۲۲۴۲) و سوکو از لهستان (۲۳۷۳) در رده‌های دوم و سوم ایستادند. مسابقات رپید موتیوای در سن پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود و مسئولان برگزار کننده در هر دوره تلاش می‌کنند حداقل ۱۰ شطرنج‌باز از ۱۰۰ بازیکنان برتر در آن حضور داشته باشند. جوایز در نظر گرفته شده برای پنج نفر برتر، ۵۵۰۰دلار است.