کار والیبال برابر ایتالیا آغاز می‌شود

تیم‌های والیبال ایران و ایتالیا در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال 2019 از ساعت 12:30 روز جمعه 10 خرداد  1398 در دیدار افتتاحیه به مصاف هم می‌روند. سال گذشته شاگردان ایگور در هفته دوم مسابقات با نتیجه سه بر صفر مقابل این تیم شکست خوردند. تیم ملی والیبال ایران تاکنون ۲۰ بار در مسابقات مختلف مقابل ایتالیا صف‌آرایی کرده و ۶ بار این تیم را شکست داده است. تیم ملی والیبال ایتالیا توسط جیان لورنزو بلنجینی هدایت می‌شود و افتخارات والیبال ایتالیا تا اینجا سه مدال نقره و سه برنز المپیک، سه طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان، یک طلا، سه نقره و یک برنز جام‌جهانی و همچنین هشت طلا، سه نقره و چهار برنز لیگ جهانی است. ایتالیا در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال با 266 امتیاز در رده سوم بهترین تیم‌های جهان بعد از برزیل و آمریکا قرار دارد. زایتسف، ستاره ایتالیایی‌ها غایب بزرگ این تیم در لیگ ملت‌ها است. در طرف دیگر بهترین مقام ایران در لیگ ملت‌ها به عنوان چهارمی در سال 2014 برمی‌گردد و ملی‌پوشان کشورمان سه عنوان ششمی، هشتمی و نهمی هم در کارنامه خود دارند. شاگردان ایگور کولاکوویچ برای این دوره از لیگ ملت‌ها در حالی که فدراسیون با سرپرست هدایت می‌شد، در اتفاقی عجیب بدون حتی یک بازی تدارکاتی عازم لیگ ملت‌ها شدند تا نخستین بازی‌های‌شان مقابل حریفان قدر حکم تدارکات را داشته باشد! سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدرضا موذن، پوریا یلی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، جواد کریمی، امیرحسین توخته، امین رضوی، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مهران فیض‌امام‌دوست و رضا عابدینی نفرات منتخب برای این مسابقات هستند که البته شهرام محمودی فعلا به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم نیست.

    

طلبکار میلیاردی فدراسیون کشتی

در حالی که نامزدهای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی در تلاش هستند تا رایزنی‌های لازم برای گرفتن رای از اعضای مجمع را انجام دهند، هر روز خبر تازه‌ای از وضعیت این فدراسیون به بیرون درز پیدا می‌کند که برخی از آنها ناامیدکننده و البته دردسرساز هستند. تازه‌ترین اتفاق در مورد فدراسیون کشتی مربوط به فردی است که از سال ۱۳۹۲ با این فدراسیون قرارداد همکاری برای «تصویربرداری، نورپردازی و انواع جلوه‌های تصویری در مسابقات کشتی» داشته اما هنوز مطالباتش را دریافت نکرده است. این فرد با در اختیار گرفتن وکیل از فدراسیون کشتی خواسته است نسبت به پرداخت بدهی اش به مبلغ یک میلیارد و دویست و 86 میلیون و 390 هزار تومان اقدام کند در غیر این صورت علیه این فدراسیون به مراجع قضایی اقامه دعوا خواهد کرد.

    

لژیونرهای هندبال به اردو می‌آیند

دومین اردوی تیم ملی هندبال جهت آماده‌سازی برای مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۱۸ تا ۲۸ خرداد با حضور لژیونرها در تهران برگزار خواهد شد. در این مرحله از اردو قرار است در کنار هندبالیست‌های داخلی که در اردوی نخست به تیم ملی دعوت شدند لژیونرها نیز اضافه شوند. ا...کرم استکی، سجاد استکی، محسن باباصفری، علیرضا موسوی، سعید حیدری‌راد، شاهو نصرتی، پویا نوروزی‌نژاد و سعید برخورداری لژیونرهای دعوت شده به این مرحله از اردو خواهد بود. این در حالی است که برای بازی‌های آسیایی تعدادی از همین لژیونرها به دلیل برنامه‌های باشگاه‌های اروپایی‌شان به تیم ملی نیامدند. البته آنها این بار بهانه ندارند و باید دید چه پیش می‌آید! علیرضا حبیبی مربی تیم ملی می‌گوید:«اکثر لژیونرها به اردوی دوم دعوت شدند و تنها ممکن است که پویا نوروزی‌نژاد به این مرحله از اردو نرسد چون مسابقاتش تا ۱۰ ژوئن ادامه دارد. ممکن است پویا به این مرحله از اردو نرسد و یا در روزهای آخر اردو به تیم ملی ملحق شود. مسابقات هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۲۵ مهر تا ۵ آبان به میزبانی دوحه قطر با حضور هشت تیم انجام می‌شود. تیم ایران در گروه B با بحرین، کره جنوبی و کویت همگروه است و تیم‌های قطر، عربستان، هند و هنگ‌کنگ در دیگر گروه با هم رقابت خواهند کرد.