مسئولیت داوری چه شد؟!

افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال با وجود اینکه یک ماه از دوران سرپرستی قانونی‌اش می‌گذرد، در سفر تیم ملی به شیکاگو برای حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها اعلام کرد قصد دارد والیبالیست‌ها را همراهی کند چون در قبال آنها مسئولیت دارد. موضوعی که صدای انتقاد خیلی‌ها را در آورد. اما داوری به تازگی اعلام کرد در اعتراض معطل نگه داشتن تیم ملی والیبال ایران در فرودگاه آمریکا، با وجود اینکه بلیت و روادیدش آماده است، به این سفر نمی‌رود! خبری که سوال‌های بسیاری را به وجود می‌آورد؛ مسئولیتی که داوری از آن دم می‌زد چه شد؟ الان ناگهان تیم ملی دیگر به او نیازی ندارد؟ نرفتن داوری به شیکاگو چه ضربه‌ای می‌تواند به مقصران اتفاقات فرودگاه آمریکا بزند؟ آیا انتقادات بی‌شمار به او برای رفتن به شیکاگو سهمی در تصمیم جدید داوری ندارد؟! این سوال‌ها را بهتر از هر کسی خود داوری است که می‌تواند پاسخ بدهد. شاید بد نباشد به داوری گفت برای اعتراض و حفظ آبروی کشور راه‌های بسیار بهتری از لغو سفر آن هم در موج انتقادات وجود دارد.

     

اعتراض به IOC برای رفتار آمریکایی‌ها

پس از اینکه وزارت ورزش و جوانان در بیانیه‌ای نسبت به رفتار ناشایست آمریکا با اعضای تیم ملی والیبال ایران اعتراض کرد و بهاروند مدیرکل وزارت امور خارجه ایران از طریق سفیر سوئیس در تهران به معطل کردن تیم والیبال کشورمان در فرودگاه شیکاگو برای ورود به آمریکا اعتراض کرد، دکتر رضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک هم گفت:«ما ماجرای بدرفتاری با والیبال را رسانه‌ای نکردیم اما از لحظه اول تا الان درگیر این بحث هستیم و به IOC اعتراض کردیم. در اخذ ویزا چالش داشتیم اما کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با ما همکاری کرد. آنها مکاتباتی را با کمیته المپیک آمریکا داشتند. توماس باخ و همکاران او با ما ارتباط داشتند که در نهایت ویزا گرفتیم، اما چون باند بی‌منطق در آمریکا هستند، تصمیمات ناصحیحی می‌گیرند. شواهد نشان می‌دهد اقداماتی که آمریکا برای معطل کردن ورزشکاران ایرانی انجام داده، روانی بوده است. ما در این خصوص به IOC اعتراض کردیم. آنچه وظیفه ما بود انجام شده است.» ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران نیز بعد از معطلی چهار ساعته در فرودگاه شیکاگو با یک سایت لهستانی گفت‌وگو کرده و واکنش تندی داشت:«عوامل FBI به همه گفتند تا به برخی سوالات احمقانه پاسخ دهند! مثلا عکس‌هایی را به ما نشان می‌دادند که بگوییم آنها را می‌شناختیم یا خیر. چطور ممکن است تیم ایران هر هفته به قاره‌های مختلف سفر کند، اما تیم‌هایی مانند فرانسه، بلغارستان، صربستان، ایالات متحده آمریکا، روسیه یا لهستان تنها در یک یا دو قاره مسافرت کنند؟ این یک ورزش نیست.»

    

مدیر باشگاه انقلاب بازداشت نشده

خبر بازداشت یکی از مدیران یکی از مجموعه‌های ورزشی کشور باعث شد تا شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور توضیحاتی در این زمینه ارایه دهد:«همایش دوی همگانی و خانوادگی در روز جمعه ۱۳ اردیبهشت به همت سازمان ورزش شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۲۲ در ورزشگاه آزادی برگزار شد. مسئولیت برگزاری این مراسم با این دو نهاد بوده و از آنجایی که مجموعه ورزشی آزادی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تفریحی ورزشی در کشور است و همیشه در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی، میزبان اهالی ورزش بوده، بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی در اجرای مراسم، محل برگزاری را در اختیار برگزارکنندگان قرار داد. این همایش با استقبال چند هزار نفری ورزشکاران و خانواده‌های آنها نیز مواجه شد ولی در این بین متاسفانه پوشش نامناسب تعداد محدودی از ورزشکاران، باعث رنجش خاطر ما و اهالی ورزش شد. به همین دلیل مدیر مجموعه ورزشی انقلاب و سرپرست سابق مجموعه ورزشی آزادی به دادسرای ارشاد احضار و توضیحات لازم را در این خصوص ارایه کرد. وی هم‌اکنون در محل فعالیت خود در دفتر مدیریت مجموعه انقلاب حاضر است.»