ضیافت کن 4 روز مانده به انتخابات!

انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری ۱۶ تیر برگزار می‌شود و در این فاصله زمانی یک هفته‌ای که تا برگزاری مجمع انتخاباتی باقی است، کاندیداها آخرین تلاش‌های خود را برای گرفتن رای انجام می‌دهند اما نکته عجیب و جالب، ضیافتی است که شنیده می‌شود یکی از کاندیداها با دعوت از اعضای مجمع قصد برگزاری آن را دارد. در این ضیافت که به احتمال زیاد روز چهارشنبه هفته جاری و در یکی از باغ رستوران‌های لوکس کن و به صرف ناهار خواهد بود، از روسای هیات‌های استانی وزنه‌برداری گرفته تا نماینده‌های ورزشکاران و مربیان با حضور یک واسطه فعال، دعوت شده‌اند. البته همه روسای هیات‌های استانی در این مهمانی نیستند و کسانی که فرد کاندیدا می‌داند رای آنها را ندارد، نام‌شان در لیست وجود ندارد. بر اساس اطلاعات واصله، افرادی که در برگزاری این مهمانی ویژه نقش موثری دارند، به دعوت شدگان گفته‌اند که قرار نیست در این ضیافت اتفاق خاصی بیفتد! و فقط کاندیدای خاص در نظر دارد با اعضای مجمع صحبت کند. در این میان برخی از هیات‌های استانی دعوت شده می‌گویند برای‌شان سوال است که چرا این کاندیدا در طول چهار سال گذشته سراغی از آنها نگرفته و دنبال کمک برای حل مشکلات آنها نبوده و اکنون در فاصله چهار روز مانده به انتخابات به یاد هیات‌ها افتاده است. البته با توجه به نزدیکی انتخابات و برگزاری این جلسه که صرفا نوعی تطمیع آشکار برای جلب نظر اعضای مجمع خواهد بود، بهتر است مسئولان عالی ورزش و نهادهای نظارتی برای پیشگیری از هرگونه شائبه‌ای، از برگزاری این نشست جلوگیری به عمل آورند.

    

26 تیر، مجمع کشتی

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار و گذشت هشت ماه از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی، تاریخ برگزاری مجمع این فدراسیون مشخص شد تا ورزش اول کشور در یک سال باقی مانده تا المپیک رییس‌دار شود. دفتر امور مجامع معاونت قهرمانی روز گذشته اعلام کرد، چهارشنبه بیست و ششم تیرماه مجمع انتخاباتی رییس فدراسیون کشتی برگزار می‌شود. این در حالی است که اخیرا بهروز نعمتی سرپرست فدراسیون طولانی شدن این پروسه را به خاطر انتظار تایید صلاحیت شدن سه کاندیدای اصلی انتخابات اعلام کرده بود! سیدرضا صالحی‌امیری با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش روز یکشنبه درباره انتخابات کشتی و وزنه‌برداری جلسه‌ای را برگزار کرد و هیچ بعید نیست تعیین شدن تاریخ مجمع، بی‌ارتباط با این جلسه نباشد! صالحی‌امیری که در حاشیه مراسمی که در لوزان داشت به لالوویچ قول داده بود انتخابات کشتی تیرماه برگزار شود، بار دیگر در نشست خبری خود تاکید کرد حمایت و دخالتی در انتخابات دو رشته کشتی و وزنه‌برداری ندارد. موضوعی که بارها بابت آن به وزارت ورزش و گزینه‌هایش در انتخابات فدراسیون‌های مختلف انتقاد داشتند و حالا امیدوارند روند انتخابات کشتی بدون مهندسی پیش برود. 

    

41 پله صعود

فدراسیون جهانی شمشیربازی رنکینگ جدید ورزشکاران را اعلام کرد که در این رنکینگ امتیازهای مسابقات قهرمانی آسیا و اروپا هم برای شمشیربازان لحاظ شد. در اسلحه سابر مردان که اهمیت زیادی برای ایران دارد و به دنبال کسب سهمیه المپیک است، نمایندگان ایران به جز علی پاکدامن صعود کردند. پاکدامن 6 پله تنزل جایگاه داشت و در رده بیستم جای گرفت. همچنین مجتبی عابدینی از رده بیست و هفتم به بیست و چهارم رفت، محمد فتوحی با جهش فوق‌العاده از رده نود و یکم به جایگاه پنجاهم رسید. او در واقع صعود چهل و یک پله‌ای داشت. محمد رهبری نیز از رنکینگ شصت و پنجم به رتبه پنجاه و یکم تغییر جا داد. اما در بخش تیمی هنوز امتیازها لحاظ نشده و رنکینگ جدید این بخش از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشده است. شمشیربازان ایران  قصد دارند با سهمیه تیمی به المپیک 2020 بروند.