نفس راحت بسکتبال

تیم ملی بسکتبال با شکست دادن استرالیا، دومین حریف خود در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی، در آزادی جشن صعود گرفت تا با گره نخوردن کارش به دیدارهای دیگر، یک نفس راحت بکشد. بازی رفت دو تیم در استرالیا با حساب 76 بر 47 به سود میزبان به پایان رسید و این بار این آسمانخراش‌های ایران بوند که توانستند با نتیجه 85 بر 74 کانگوروها را شکست بدهند و خود را آماده حضور در سومین جام جهانی‌شان کنند. بعد از صعود ایران اما مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان که در تهران حضور نداشت تلفنی به کادر فنی و بازیکنان تبریک گفت. جام جهانی برای تیم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه این رقابت‌ها راهی برای المپیکی شدن است. تیم ملی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و با هدف المپیکی شدن به چین می‌رود. نکته جالب بعد از صعود ایران اما خوشامدگویی فدراسیون جهانی بسکتبال بود که در پوستر خود از تصویر حامد حدادی، ارسلان کاظمی و صمد نیکخواه‌بهرامی استفاده کرد. سه بازیکنی که بنا به دلایل عجیب تیم ملی را در این مرحله از مسابقات همراهی نکردند. جام جهانی 2019 بسکتبال مرداد سال آینده در چین برگزار می‌شود. قرعه‌کشی مسابقات 25 اسفند برگزار خواهد شد.

    


رکوردشکنی احمدی در هند

بعد از افت اخیر بالاخره الهه احمدی پرچمدار ایران در بازی‌های آسیایی تکانی خورد. بانوی تیرانداز ایران در سومین روز از رقابت‌های جام جهانی هند که سهمیه المپیک هم در آن توزیع می‌شود، در مرحله حذفی تفنگ سه‌وضعیت، در گروه یک این ماده رقابت کرد و با امتیاز 52/1180در رده نخست گروه ایستاد. او توانست رکورد مقدماتی جهان در این ماده را ثبت کند. احمدی که در کسب طلای بازی‌های آسیایی ناکام بود، حالا قصد دارد سومین حضور در المپیک را تجربه کند تا شاید طلسم مدال نگرفتنش در المپیک را هم بشکند.

    


پولاد سرد و مجمعی که  آرام نخواهد بود

با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها، روسای فدراسیون‌های بسیاری از صندلی‌های خود کنار رفتند تا انتخابات فدراسیون‌ها با دز هیجان در صف برگزاری باشند. اما مجمع وزنه‌برداری که نه به خاطر رئیس بازنشسته، بلکه با پایان دوره ریاست علی مرادی در اردیبهشت قرار است برگزار شود، یکی از حساس‌ترین مجمع‌ها خواهد بود. علی مرادی طبق آن‌چه اعلام کرده بود، در آخرین روز، ثبت‌نام کرد تا تعداد نامزدها به عدد 9 برسد. احتمالا مرادی می‌خواسته ببینید که برای نگه داشتن صندلی‌اش باید با چه کسانی به رقابت بپردازد. رقابتی که با حضور فردی چون حسین رضازاده قطعا چالشی خواهد بود. علی مرادی، حسین رضازاده، کوروش باقری، سجاد انوشیروانی، حسین مقامی، محمدرضا آخوندی، نصرا... عابدینی، فرشاد غزالیان و عبدالکریم پورکیان نفراتی هستند که برای جانشینی مرادی ثبت‌نام کرده‌اند. کسانی که اغلب از منتقدان پر و پا قرص مرادی هستند و این نکته است که جذابیت انتخابات را دوچندان می‌کند. دوره ریاست مرادی هفتم اردیبهشت به پایان می‌رسد. اما از گوشه و کنار صحبت‌هایی پیرامون مرادی شنیده می‌شود. طبق شنیده‌ها وزارت ورزش خواهان ادامه کار مرادی است و با توجه به رابطه خوبی که او با روسای هیات‌ها دارد، هیچ بعید نیست که سکان وزنه‌برداری در دست خودش بماند. البته ناگفته نماند این انتقاد از سوی منتقدان به مرادی وارد بود که او با تاخیر در برگزاری انتخابات هیات‌ها زمینه‌های لازم برای ماندگاری‌اش را مهیا می‌کند. موضوعی که با ورود وزارت ورزش همراه شد و با فشار به مرادی او را وادار به برگزاری مجمع استان‌ها کرد. از سوی دیگر این موضوع هم شنیده می‌شود که رقبای مرادی قصد دارند در مجمع به سود رضازاده کار کنند تا وزنه‌برداری بار دیگر قهرمان سابق المپیک را در راس امور ببیند. حال باید منتظر ماند و دید که سرانجام تکلیف رئیس پولاد سرد چه خواهد شد.