فینالیست‌های لیگ ملت‌ها

تیم ملی والیبال در نخستین بازی هفته پنجم برد تا با قطعی شدن حضورش در فینال لیگ ملت‌ها، با خیال راحت به مصاف دو حریف دیگرش در این هفته برود. والیبالیست‌ها در دومین دیداری که برای دو طرف تشریفاتی به حساب می‌آمد، بلغارستان میزبان را شکست دادند. این دیدار از این جهت تشریفاتی بود که بلغارستان هیچ شانسی برای فینالیست شدن نداشت و کار ایران هم برای رسیدن به دیدار نهایی تمام شده بود. شاگردان ایگور کولاکوویچ روز گذشته هم به مصاف تیم آمریکا رفتند. تیمی که گفته می‌شود نفرات اصلی‌اش را در آمریکا گذاشته تا با تمام قوا آماده نبرد نهایی شوند. همچنین پس از ایران تیم‌های برزیل، فرانسه، روسیه و لهستان با توجه به نتایجی که در هفته پنجم به دست آوردند، توانستند جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کنند تا به این ترتیب تکلیف 6 تیم مرحله آخر مشخص شود. مرحله نهایی لیگ ملت‌ها از 19 تا 23 تیر به میزبانی شیکاگوی آمریکا برگزار می‌شود.

    

انتخابات کشتی معطل سه کاندیدا!

فشار رسانه‌ها و اهالی کشتی به وزارت ورزش برای هرچه زودتر برگزار شدن انتخابات فدراسیون کشتی پس از گذشت هشت ماه از استعفای رسول خادم، سرانجام به اینجا ختم شد که انتخابات معطل تایید صلاحیت شدن سه کاندیداست! موضوعی که به نظر می‌رسد بیشتر برای خریدن زمان مطرح شده است. بهروز نعمتی سرپرست فدراسیون کشتی درباره برگزاری انتخابات این فدراسیون گفت:«همچنان منتظر احراز صلاحیت سه کاندیدای نامدار پست ریاست فدراسیون هستیم و به نظر می‌رسد تا وضعیت امیررضا خادم، عباس جدیدی و علیرضا دبیر مشخص نشود انتخابات برگزار نشود.» این موضوع در حالی مطرح می‌شود که وزنه‌برداری که دیرتر نامزدهای خود را شناخت حالا با مشخص شدن تاریخ مجمع، منتظر انتخابات است تا رییس جدید خود را بشناسد. لازم به ذکر است رضا صالحی‌امیری در نشست خبری روز گذشته خود از عدم دخالت در انتخابات این دو فدراسیون صحبت کرد. 

    

برترین زنان موتور سواری  سرعت

دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور موتورسواری سرعت ویژه بانوان در پیست موتورسواری و اتومبیلرانی مجموعه آزادی تهران برگزار شد. در این رقابت‌ها نزدیک به ۲۳ شرکت‌کننده از ۶ استان در سه کلاس، پس از پشت سر گذاشتن تمریناتی سخت با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان این رقابت جذاب و نفسگیر بهناز شفیعی از تهران، ملیحه کریمی از آیلند و مرضیه رحمتی از تهران به عنوان نفرات اول تا سوم کلاس ۲۵۰ سی‌سی معرفی شدند. شرکت کنندگان در کلاس Mini GP نیز براساس قوانین مسابقات طی ۱۰ دور با یکدیگر به رقابت پرداختند. این کلاس هم از هیجان خاص خود برخوردار بود و در نهایت ملیحه کریمی‌فخر و سمیه همتی هر دو از تیم آیلند و معصومه زحمتکش از استان گیلان سکوهای اول تا سوم را از آن خود کردند. در کلاس ۱۲۵ سی‌سی حرفه‌ای صدیقه خطی از استان مازندران، مرضیه رحمتی از تهران و معصومه زحمتکش از گیلان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

    

اوشین سکوتش را شکست

اوشین ساهاکیان بسکتبالیست سابق تیم ملی که بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی، به آمریکا رفت، بعد از مدت‌ها سکوتش را شکست و از گلایه‌هایش حرف زد. او درباره مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت:«من هیچ وقت منفی‌نگر نبودم اما رفتارها و کارهایی که شاهین‌طبع انجام می‌داد به من ثابت کرد که از روی عمد چنین کاری انجام می‌دهد. به من بازی نمی‌داد، روحیه من را تخریب می‌کرد و تصمیم داشت به همه ثابت کند من ضعیف شده‌ام. می‌خواست من را ضعیف نشان بدهد. یک بازیکن وقتی همیشه روی نیمکت است ضعیف می‌شود و کاری از دستش برنمی‌آید. ۴۰ دقیقه روی نیمکت باشم چه کاری می‌توانم برای تیم انجام دهم؟ نه من بلکه بهترین بازیکن جهان را نیمکت‌نشین کنید، شک نکنید از بین می‌رود. در باشگاه یک فصل نیمکت‌نشین بودم و در تیم ملی هم جایی برای بازی نداشتم.» این در حالی است که شاهین‌طبع حاضر نشد واکنشی به صحبت‌های اوشین نشان دهد و وقتی درباره او از سرمربی سوال شد، گفت:«صحبتی در این مورد ندارم و امیدوارم خدا من را ببخشد.»