اردوی مونیخ در ابهام

ملی‌پوشان تیراندازی که در رشته خفیف تیر می‌زنند قرار بود قبل از مسابقات جام جهانی مونیخ اردویی ۱۰ روزه در هانوفر آلمان داشته باشند اما اکنون به گفته مدیر سازمان تیم‌های ملی، آنها منتظر پاسخ سفارت آلمان هستند. تیراندازان قرار بود در این اردو به مدت ۱۰ روز به تمرین با فشنگ بپردازند و سلاح‌های خود را تجهیز کنند اما اکنون با توجه به آنچه که نیامدن ویزا عنوان می‌شود این اردوی ۱۰ روزه لغو شده است. تیراندازان باید تا امروز منتظر پاسخ سفارت آلمان باشند و در صورتی که ویزای آنها صادر شود دوشنبه راهی هانوفر آلمان خواهند شد تا اردوی چهار روزه‌ای را در هانوفر داشته باشند. در غیر این صورت باید مستقیم و باز هم بدون تمرین راهی مونیخ آلمان محل برگزاری مسابقات جام جهانی و کسب سهمیه المپیک شوند.

    

حذف تکواندوکاران پای سکوی جهان

امیرمحمد بخشی تکواندوکار وزن 74- کیلوگرم کشورمان در راند طلایی جام جهانی منچستر نتیجه را برابر نماینده اسپانیا واگذار کرد تا در یک قدمی کسب مدال از گردونه رقابت‌ها کنار برود. همچنین پریسا جوادی نیز برابر «جید جونز» انگلیسی نتیجه را واگذار کرد تا او هم در یک قدمی سکو از گردونه رقابت‌ها خارج شود. پیش از این ناهید کیانی برابر نماینده تایلند نتیجه را واگذار کرد و حذف شد. کارشکنی سفارت انگلیس در صدور روادید تکواندوکاران کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی باعث شد که پس از میرهاشم حسینی، عرفان ناظمی هم حضور در این رویداد را از دست بدهد.

    

حذف عجیب دو قهرمان کاراته

در نخستین روز از دومین مرحله لیگ کاراته سری آ در استانبول، طراوت خاکسار در وزن منهای 55 کیلوگرم، کاتای تیمی بانوان با ترکیب پریسا رحمانی، مائده نصیری‌پی و مهری یزدانی، مهدی قراری‌زاده در وزن منهای 84 کیلوگرم و صالح اباذری در وزن 84+ کیلوگرم فینالیست شدند. مهدی خدابخشی در وزن منهای 84 کیلوگرم و دیگر تیم کاتای بانوان با ترکیب مظفری‌نژاد، حسینی‌نصب و صادقی به دیدار رده‌بندی راه یافتند. رقابت‌های فینال و رده‌بندی امروز برگزار خواهد شد. اما نکته عجیب رقابت‌ها حذف دست خالی ذبیح‌ا... پورشیب کاپیتان پرامید تیم ملی کاراته و سجاد گنج‌زاده قهرمان جهان برابر رقبای روس و ایرلندی بود. فاطمه چالاکی، سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، شیما آل‌سعدی و ابوالفضل شهرجردی هم از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

    

نامه رویت نشده لالوویچ!

بهروز نعمتی سرپرست فدراسیون کشتی در مورد اینکه در برخی رسانه‌های خارجی خبری مبنی بر نامه اتحادیه جهانی به فدراسیون کشتی ایران مطرح شده است، گفت:«من نامه‌ای ندیدم و خبری از این موضوع ندارم. حالا باید انتخابات برگزار شود و ما هم در این خصوص مشکلی نداریم.» وی در خصوص اینکه گفته می‌شود انتخابات فدراسیون کشتی بعد از مسابقات جهانی قزاقستان برگزار می‌شود، تاکید کرد:«بعد از ماه رمضان انتخابات کشتی برگزار می‌شود، من اصلا دنبال ماندن در فدراسیون نبودم و نخواهم بود.» او در پاسخ به اینکه آیا ابراز نگرانی رییس اتحادیه جهانی در خصوص انتخابات فدراسیون، برای کشتی ایران مشکل‌ساز نخواهد شد، افزود:«نه، ان‌شاءا... که کشتی آسیب نمی‌بیند.»

    

نبرد برای حرفه‌ای شدن

مسابقات اسنوکر کیو اسکول 28 اردیبهشت تا 14 خرداد در انگلستان برگزار می‌شود. 12 بازیکن برتر جواز حضور در تور حرفه‌ای‌های جهان را دریافت خواهند کرد. امیر سرخوش که پس از قهرمانی آسیا از فدراسیون بین‌المللی اسنوکر و بیلیارد کمک هزینه سفر و مبلغ ورودی را دریافت کرده بود جمعه به انگلستان سفر کرد. همچنین سهیل واحدی دیگر نماینده ایران در تور حرفه‌ای‌ها نیزبرای احیای جایگاه خود و بازگشت به این تور در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. سرخوش در نخستین دیدارش به مصاف پیتر دولین از انگلستان می‌رود و واحدی مقابل کریس توتن اسکاتلندی قرار می‌گیرد. در حال حاضر حسین وفایی تنها نماینده ایران در تور حرفه‌ای‌ها است که در جایگاه چهلم جهان قرار دارد.