رستمی دنبال چهار مدال المپیک!

کیانوش رستمی وزنه‌بردار ناکام ایران در قهرمانی جهان که بدشانسی و دست به یکی کردن داوران را دلیل حذف شدنش می‌داند، دنبال گرفتن انتقام است:«انتقامم را می‌گیرم و عنوانی را که در دنیا دارم دوباره پس می‌گیرم. خیلی ناراحت شدم و تمام زندگی‌ام به فنا رفت. آنقدر برای این مسابقات زحمت کشیده بودم اما متاسفانه به آن چیزی که می‌خواستم نرسیدم. خیلی زجر و سختی کشیده بودم و تنها می‌خواستم به این مسابقات بروم تا با عنوان قهرمانی به کشور برگردم.»  او کماکان برای رفتن به المپیک برنامه دارد:«۴، ۵ روز دیگر به مسابقات وزنه‌برداری ایتالیا که حکم گزینشی المپیک توکیو را دارد می‌روم. تنها کسی هستم که می‌توانم به المپیک توکیو بروم و مدال کسب کنم. تا المپیک ۲۰۲۸ بمانم تا حقم را از همه دنیا بگیرم. من روی حرفم هستم و تا زمانی که مدال ۴ المپیک به دست نیاورم ورزش را کنار نمی‌گذارم.»

    

رضازاده ناراحت از شکسته شدن رکوردش

پس از شکسته شدن رکورد حسین رضازاده پس از 15 سال توسط لاشا تالاخادزه گرجستانی، خیلی‌ها منتظر واکنش رضازاده بودند. او در این باره گفت:«ورزش رکوردی همین است، من در 2002 و مسابقات جهانی لهستان 17 سال پیش 263 زدم و بعد دو سال در المپیک آتن 263.5 زدم که آن نیم کیلو هم برداشته شد. این وزنه‌بردار گرجی را هم من می‌شناسم، حق او بود که این وزنه‌ها را بزند. به جز حرکت دوضرب در حرکت یک‌ضرب هم که 220 کیلو زد که سنگین و باارزش بود.»  او درخصوص اینکه آیا از شکسته شدن رکوردش ناراحت شده؛ گفت:«طبیعی است که به عنوان یک ایرانی از این اتفاق ناراحت هستم. هر ایرانی دوست دارد چنین رکوردهایی در اختیار هموطنش باشد. امیدوارم یک وزنه‌بردار خوب از کشورمان باز هم در فوق‌سنگین بیاید و هم رکورد بزند و هم طلا بگیرد.»

    

نفت فینالیست نشد

در نخستین بازی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا در شهر بانکوک تایلند، تیم نفت آبادان نماینده کشورمان مقابل آلوارک ژاپن، فینالیست دوره گذشته به میدان رفت. در این بازی نفتی‌ها از همان ابتدا از حریف خود عقب بودند و در پایان نیز 80 بر 70 بازنده میدان شدند و از صعود به فینال بازماندند. نفت که با تیمی قدرتمند و حضور ستاره‌هایی مثل حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی، ارسلان کاظمی، محمد حسن‌زاده و سعید داورپناه راهی تایلند شده بود، شانس اول قهرمانی بود، اما درنهایت امروز باید برای مقام سوم با بازنده الریاضی لبنان و المحرق بحرین بازی کند. در دوره گذشته رقابت‌ها پتروشیمی بندرامام مقابل آلوارک پیروز شده و به قهرمانی رسیده بود.

    

داوری از والیبال رفت؟

افشین داوری که از ۱۶ آذر سال گذشته به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال انتخاب شده بود، چند روزی است که در محل کارش حاضر نمی‌شود تا شایعات در خصوص پایان دوره سرپرستی او در این فدراسیون شکل جدی‌تری به خود بگیرد. شنیده می‌شود داوری اتاق کار و همین‌طور اتومبیل فدراسیون را تحویل داده است و ظرف امروز و فردا سرپرست جدید فدراسیون والیبال معرفی خواهد شد. باید منتظر ماند و دید در نهایت مسئولان وزارت ورزش چه شخصی را جایگزین داوری در این سمت خواهند کرد.

    

حذف تفتیان و پیرجهان در روز اول

حسن تفتیان و مهدی پیرجهان دو نماینده تیم ملی دوومیدانی ایران در نخستین روز از رقابت‌های قهرمانی جهان بودند. کسانی که انتظار می‌رفت از مرحله گروهی با موفقیت عبور کنند اما راه‌شان به مرحله نیمه‌نهایی نخورد. تفتیان در دسته پنجم دوی 100 متر با زمان 10:24 ثانیه به مقام پنجم رسید و شانس حضور در نیمه‌نهایی را از دست داد. پیرجهان نیز در بین 8 دونده دسته اول 400 متر با مانع با زمان 50.46 در رده هفتم قرار گرفت و نتوانست به مرحله نیمه‌نهایی برسد. این نتایج در حالی رقم خورد که این دو دونده حتی نتوانستند رکوردهای اخیر خود را تکرار کنند.