اردوی والیبال با 15 نفر

دور جدید تمرینات آماده‌سازی تیم ملی والیبال ایران جهت حضور در مسابقات قهرمانی مردان آسیا، از عصر چهارشنبه 30 مرداد در محل فدراسیون والیبال آغاز خواهد شد. ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال برای این مرحله از اردو از 15 والیبالیست دعوت کرده است. سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی‌‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمدجواد معنوی‌نژاد، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن نفرات دعوت شده به اردوی والیبال هستند که نکته مهم دعوت از امیرحسین اسفندیار کاپیتان تیم جوانان است که به تازگی عنوان قهرمانی جوانان جهان را به دست آوردند. اسفندیار در این اردو جایگزین شهرام محمودی شده است. مسابقات قهرمانی مردان آسیا از 22 تا 30 شهریور و به میزبانی تهران برگزار خواهد شد. تیم ملی کشورمان باید در هشت تیم برتر این رقابت‌ها قرار بگیرد تا بتواند در شانس دوم، در مسابقات قاره‌ای که در چین برگزار می‌شود، بخت خود را برای المپیکی شدن بیازماید.

    

یک سال حمایت از عابدینی

کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک درباره اینکه مجتبی عابدینی ملی‌پوش شمشیربازی سابر ایران کار خود در آکادمی ملی المپیک از دست داد، بیان کرد:«عابدینی مانند همه قهرمانان قابل احترام و مورد حمایت ما است و برای سهمیه المپیک 2020 از امیدهای ما محسوب می‌شود. اما شیوه حمایت ما باید در چارچوب ضوابط و مقررات باشد. البته ما ضمن اینکه چارچوب مقررات را رعایت می‌کنیم، حمایت‌های لازم را هم انجام خواهیم داد.» او افزود:«با نگاه مثبت آقای صالحی‌امیری مقرر شد حمایت مالی حداقل تا یک سال از او انجام گیرد. امیدوارم عابدینی سهمیه کسب کند و در المپیک هم مدال خوش رنگی بگیرد و باعث شادی مردم و جامعه ورزش شود.»

    

اعزام مشروط تکواندو

آرش فرهادیان مدیر تیم‌های ملی تکواندو از برنامه‌ریزی فدراسیون برای حضور در دو تورنمنت بین‌المللی G1 در صورت تامین منابع مالی خبر داد:«با توجه به جایگاه مناسب برخی از تکواندوکاران ایران در رنکینگ جهانی و نیاز به افزایش امتیاز با حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی، در صدد هستیم تیم ملی را به دو تورنمنت رومانی و کرواسی که به ترتیب مهر و آبان برگزار می‌شود، اعزام کنیم. این دو رویداد به لحاظ کیفی در حد متوسط برگزار می‌شود و فرصت خوبی برای افزایش امتیازات در رنکینگ خواهد بود.» وی افزود:«برخی نفرات برای ارتقای جایگاه‌شان در رنکینگ به ۴ تا ۳۰ امتیاز نیاز دارند و با توجه به اینکه سقف دریافت امتیاز از حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی ۴۰ امتیاز است، با درخواست سرمربی دنبال اعزام نفرات‌مان به این دو رویداد هستیم.»

    

کاروان المپیک بدون اسپانسر مانده

کم‌تر از یک سال مانده تا شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو و در شرایطی که ورزشکاران برای آماده‌سازی و کسب سهمیه به کمک مالی نیاز دارند، هنوز تکلیف اسپانسر کاروان ایران مشخص نشده است. از اواخر پاییز سال گذشته جلسات زیادی با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک همراه با نهادها و شرکت‌های مختلف برگزار شد و درنهایت سه شرکت برای پذیرش اسپانسری کاروان ایران اعلام آمادگی کردند. این موضوع در چند جلسه هیات اجرایی هم به بحث و بررسی گذاشته شد و حتی به تصویب رسید تا هرچه سریع‌تر قرارداد همکاری با یکی از این شرکت‌ها امضا شود اما تا به امروز نتیجه‌ای در مورد آنها حاصل نشده است. به هر حال از آنجا که دولت به تنهایی قادر به تامین هزینه ورزش نیست باید از اسپانسرها و حمایت مالی آنها برای تحقق هرچه بهتر اهداف ورزشی استفاده کرد. کمیته ملی المپیک با تجربه‌ای که در المپیک ریو به دست آورد در برخی زمینه‌ها مثل لباس کاروان کار را آغاز کرده و حال امید می‌رود با مشخص شدن اسپانسر نگرانی‌ها از این بابت برطرف شود.