موسوی در پیچ لژیونری

سید محمدموسوی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال برای فصل پیش‌روی رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با تیم شهرداری ارومیه به توافق رسیده بود اما حالا خبر رسیده که وی در آستانه جدایی از این تیم قرار گرفته است. گویا موسوی از یک تیم لهستانی پیشنهاد دارد و برای حضور در این تیم باید رضایت مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه را جلب کند. گفته می‌شود توافقات اولیه صورت گرفته و این نقل و انتقال به زودی نهایی خواهد شد. اما این در حالی است که پیمان رضایی مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه درباره جدایی موسوی اعلام کره که هنوز درخواست کتبی باشگاه لهستانی به دست‌شان نرسیده و در حال حاضر تصمیم باشگاه بر جدایی موسوی نیست! حال باید دید موسوی که فصل گذشته از اینکه لژیونر نشده بود، پشیمان بود، این فصل می‌تواند راهش را به سمت لیگ لهستان کج کند یا نه؟ اما از آنجایی که به گفته مدیرعامل شهرداری ارومیه جذب علی شفیعی، دیگر سرعتی‌زن تیم ملی که با تیم فرانسوی قرارداد امضا کرده بود، قطعی شده، شاید راهی برای جدایی موسوی وجود داشته باشد. در واقع شفیعی که هم‌پستی موسوی به حساب می‌آید، رضایت باشگاه فرانسوی را برای فسخ قرارداد گرفته و قراردادش را با شهرداری ارومیه قطعی کرده تا شاید راهی برای رفتن موسوی به لهستان باز شود.

    

مراسم بدرقه برای جام جهانی

مرحله پایانی اردوی تیم ملی بسکتبال از روز گذشته در سالن بسکتبال آزادی با حضور تمامی ملی‌پوشان آغاز شد. قرار است ملی‌پوشان تا روز دوشنبه در تهران تمرین کنند و روز سه‌شنبه عازم چین خواهند شد. طبق برنامه فدراسیون مراسم بدرقه ملی‌پوشان برای حضور در جام جهانی روز دوشنبه در سالن آزادی همزمان با آخرین تمرین تیم ملی برگزار خواهد شد. ملی‌پوشان قبل از جام جهانی در یک تورنمنت حضور پیدا خواهند کرد و از 9 شهریور در جام جهانی حاضر می‌شوند. ایران با اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه است. این برنامه‌ریزی در حالی انجام شده که با وجود اعلام شدن ترکیب تیم ملی، مهران شاهین‌طبع در حاشیه تمرین تیم ملی درباره ترکیب نهایی برای حضور در جام جهانی چین عنوان کرد:«لیست نهایی ملی‌پوشان در پایان تمریناتی که در تهران خواهیم داشت، اعلام می‌شود.»  

    

هفته مهم برای سهراب

به گفته رییس فدراسیون پزشکی ورزشی تکلیف سهراب مرادی برای چگونگی پیگیری روند درمان و اینکه نیازمند عمل جراحی است یا نه، طی هفته جاری مشخص و نهایی خواهد شد. در رابطه با سهراب مرادی و وضعیت مصدومیتش، آنچه تا به امروز قطعی شده حضور نداشتنش در رقابت‌های انتخابی المپیک است، پزشکان البته نسبت به بهبود شرایط وی برای حضور در المپیک توکیو اظهار خوشبینی کرده‌اند در حالی که هنوز وضعیت این وزنه‌بردار برای انجام جراحی یا نیاز نداشتن به آن قطعی نشده است. به گفته غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اینکه در صورت نیاز، جراحی در کجا انجام شود، طی هفته جاری تعیین تکلیف خواهد شد.

    

یزدانی مواظب باشد

هادی حبیبی سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در خصوص آخرین وضعیت مصدومیت حسن یزدانی که در حاشیه اردو  مصدوم شد توضیح داد:«یزدانی در روزهای پایانی اردوی اخیر در حین تمرین دچار پارگی از ناحیه چانه شد که در اثر برخورد سر حریف به صورت او به وجود آمد. بلافاصله چانه او بخیه زده شد که البته وی نیز دوباره با همان وضعیت تمریناتش را ادامه داد. وی تمریناتش را همچنان با شکل و برنامه خاص و سبک‌تر ادامه می‌دهد اما باید همچنان احتیاط کند تا وضعیتش وخیم نشود. به طور کلی مصدومیت در حین تمرینات بسیار عادی است اما باید به خوبی کنترل و درمان شود.» رقابت‌های جهانی ۲۷ تا ۳۱ شهریور برگزار می‌شود و یزدانی یکی از امیدهای تیم ایران در این مسابقات است.