کمیل مربی نمی‌شود

کمیل قاسمی قهرمان کشتی آزاد که به تازگی با مثبت شدن تست دوپینگ رقیبش در المپیک لندن، طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد، با پیشنهاد فدراسیون برای حضور در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان مواجه شده است. اما او که مدت زیادی از خداحافظی‌اش با تشک کشتی نمی‌گذرد، ترجیح می‌دهد فعلا دور بماند و به کارهای شخصی‌اش برسد. او در این باره گفت:«پیشنهاد کردند به عنوان مربی فعالیتم را در تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان آغاز کنم. با توجه به اینکه چند سالی به دلیل حضور مداوم در اردوهای تیم ملی و رقابت‌های مختلف بین‌المللی نتوانستم آن‌طور که باید امور شخصی و تحصیلی‌ام را پیگیری کنم، قصد دارم فعلا به این امور بپردازم. امیدوارم با فرصت بیشتر و سر و سامان دادن به امور شخصی و تحصیلی بتوانم به تیم ملی کمک کنم.»

    

11 آزادکار ایران در تفلیس

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جایزه بزرگ گرجستان جام بالاوادزه و کارتوزیا روزهای 18 تا 21 مرداد در شهر تفلیس برگزار می‌شود که ایران با 11 کشتی‌گیر از جمله رضا یزدانی، کامران قاسم‌پور و محمدباقر یخکشی عازم این رقابت‌ها می‌شود. سرلک، بیابانی، صادقی، حاجی‌پور، امامی، محمدی افضلی و تیموری هم سایر نفرات هستند. پیش از این قرار بود اکثر این نفرات به جام زیلکوفسکی لهستان بروند که تورنمنت گرجستان جایگزین مسابقات لهستان شد. البته رضا اطری که قرار بود به زیلکوفسکی برود، در ترکیب تیم اعزامی به گرجستان قرار ندارد و امیرمحمد یزدانی هم به جای گرجستان عازم مسابقات جوانان جهان است.

    

پسر داوری در امور والیبال؟

در برخی سایت‌های تخصصی والیبال نام پسر افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال مطرح و گفته می‌شود که وی قرار است سایت جدید فدراسیون را طراحی و راه‌اندازی کند. این موضوع در شرایطی مطرح شد که نه‌تنها به گواه اهالی والیبال که به گواه همه اهالی ورزش سایت این فدراسیون یکی از کامل‌ترین سایت‌ها بوده و هیچ نیازی به بازطراحی ندارد. فرض بر اینکه قرار باشد چنین اتفاقی هم صورت بگیرد، شاید بهتر بود فراخوانی صادر می‌شد تا فعالان این حوزه رزومه‌های خود را ارسال کنند و در نهایت بهترین گزینه انتخاب شود. افشین داوری، سرپرست فدراسیون هم این روزها رابطه‌اش را با رسانه‌ها به حداقل رسانده تا در این باره شفاف‌سازی صورت نگیرد و سوالات بی‌جواب بماند.

    

دیسک‌هایی که 70 متر نمی‌رسند

احسان حدادی که دو هفته قبل برای برگزاری اردوی آماده‌سازی راهی چین شده بود، به این اردو پایان داد و به کشور بازگشت. حدادی 12 روز در چین حضور داشت و طبق تصمیم مک ویلکینز، قرار است اواخر هفته برای ادامه اردوی آماده‌سازی خود راهی فنلاند شود. قهرمان پرتاب دیسک آسیا احتمالا مسابقه‌ای را در فنلاند برگزار می‌کند و پس از آن در فینال دایموندلیگ شرکت خواهد کرد.  وی در مورد عملکرد رقیبانش گفت:«رکوردهای آنها طی ماه‌های گذشته خوب بود اما الان یک مقداری پایین آمده است و دیگر خبری از پرتاب‌های 70 متری نیست. قطعا تا شروع مسابقات قهرمانی جهان هم پایین می‌آید و به نظر من کسی که بتواند 68 و نیم یا نهایتا 69 متر پرتاب کند، به مدال طلا می‌رسد. کسی دیگر نمی‌تواند 70 متر بیندازد.»

    

کاپیتان کاراته در اولین مبارزه MMA

مازیار الهامی کاپیتان سابق تیم ملی کاراته که طی چند سال اخیر فعالیت خود را در مسابقات MMA  آغاز کرده، هفته گذشته با نماینده سازمان NFJ در تهران قرارداد رسمی امضا کرد. الهامی قرار است در نخستین مبارزه خود 29 مرداد به مصاف نماینده بلاروس برود. الهامی به عنوان اولین ایرانی در چارچوب سازمان  NFJ مبارزه خواهد کرد. طبق قراردادی که بین الهامی و سازمان NFJ به ثبت رسیده، مازیار قرار است سه مبارزه برای این سازمان انجام دهد. او برای بهتر شدن شرایط فنی خود این روزها در کنار امیر علی‌اکبری و دیگر قهرمانان این رشته تمرین می‌کند.