تغییر نام پرافتخارترین تیم کشتی  

تیم کشتی بیمه رازی قهرمان پنج دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی و سه دوره مسابقات جام باشگاه‌های جهان با توجه به تغییر ساختار صورت گرفته در این تیم در رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر کشتی با نام و حامی مالی جدید به میدان خواهد رفت. کیومرث محرابی مدیر و سرپرست تیم بیمه با تایید این خبر گفت:«تصمیم بر این شد در فصل جدید لیگ برتر کشتی با نام ایران مال حضور پیدا کنیم. در لیگ وزنه‌برداری هم با این اسپانسر شرکت خواهیم کرد، اما شاید فعالیت‌های بیمه در رشته‌های دیگر ادامه پیدا کند.» محرابی در پاسخ به اینکه با توجه به حضور محسن کاوه به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد، تغییراتی در کادر فنی این تیم ایجاد خواهد شد یا نه عنوان کرد:«با توجه به قانون فدراسیون کشتی مبنی بر حضور نداشتن مدیر تیم‌هلی ملی و سرمربیان تیم‌های ملی در لیگ کشتی، با پیشنهاد خود کاوه برای اینکه حرف و حدیث ایجاد نشود انصرافش را اعلام کرد، اما سایر نفرات زیر نظر پژمان درستکار ادامه خواهند داد. در کشتی فرنگی هم همان شاکله قبلی با هدایت حسن رنگرز خواهند بود.»

    

وتوی تصمیم بسکتبال

با توجه به اینکه کمیته ملی المپیک از فدراسیون بسکتبال برای اعزام تیم سه نفره بانوان لیست اسامی را گرفته بود، اما داورزنی روز چهارشنبه اعلام کرد بسکتبال بانوان به بازی‌های ساحلی اعزام نمی‌شود. فریده شجاعی نایب‌رییس بسکتبال بانوان با بیان اینکه به نظر می‌رسد مساله حجاب و پوشش در این تصمیم دخیل بوده، خاطرنشان کرد:«چون اسم این بازی‌ها ساحلی است شاید این تصور ایجاد شود که پوشش بسکتبال بانوان مناسب نیست در حالی که مسابقات بسکتبال با همان لباس معمولی برگزار می‌شود اما چون خارج از سالن است در بازی‌های ساحلی هم شرکت می‌کند.»

    

حذف بودجه اختصاصی

بعد از تصویب بودجه کشور در سال 98، ضمیمه‌ای هم وجود داشت که از مبلغ 43 هزار میلیاردی درآمدها، کمیته ملی المپیک بتواند 18 میلیارد و 400 میلیون تومان را برای المپیک توکیو جذب کند اما با توجه به جلسه سران اقتصادی و حذف 43 هزار میلیارد، این چالش به وجود آمده که دیگر این بودجه 18 میلیاردی به المپیک هم اختصاص پیدا نمی‌کند. البته با وجود این شرایط اقتصادی، مسئولان کمیته ملی المپیک نگران تامین بودجه المپیک 2020 توکیو نیستند و با توجه به تخصیص‌هایی که کمیته داشته، سیدرضا صالحی‌امیری به دنبال راهکارهایی برای تامین بودجه المپیک است. کمیته ملی المپیک همچنین برای جذب اسپانسر مرحله اول فراخوان را آگهی کرده و مرحله دوم نیز به زودی آگهی می‌شود.

    

برنز ملایی در زاگرب

در رقابت‌های گرندپری جودوی کرواسی سعید ملایی تنها نماینده جودو ایران در نیمه‌نهایی به مصاف «آنتونیو فورتیر» از کانادا (رنکینگ ۱۲ دنیا، دارنده برنز المپیک و نقره و برنز جهان) رفت و در پایان مقابل این جودوکار شکست خورد. حریف ملایی در این دیدار از قدی بلندتر از ملایی برخوردار بود و در پایان با شکست سعید به فینال مسابقات راه یافت. ملایی برای رسیدن به مدال برنز به مصاف «لی سئونگسو» از کره جنوبی رفت و با برتری صاحب عنوان سوم مسابقات شد. در این وزن ۵۶ جودوکار حضور داشتند. سعید ملایی به همراه مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو راهی این مسابقات شده‌ بودند.

    

افتخارات ناهمخوان با امکانات

پیمان فخری سرمربی تیم‌ملی شمشیربازی سابر در مورد عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان گفت:«در همه جای دنیا واژه‌ای است به نام «مدال کار». یعنی می‌آیند و بررسی می‌کنند که یک تیم یا یک نفر برای رسیدن به مدال جهانی چقدر کار کرده و امکانات داشته است. فکر می‌کنم شمشیربازان ایران تمام این معادلات را برهم زده‌اند و با هیچ معیار و متری نمی‌توانید بررسی کنید که با این بودجه و امکانات بتوانید به مدال جهانی برسید و تیم ششم دنیا باشید. امیدوارم پیمانه‌ای که از ابتدا برای شمشیربازی در نظر گرفتند و همین الان هم وجود دارد، تغییر کند و نگاه ویژه‌تری شود. ما ثابت کردیم می‌توانیم کارهای بزرگی کنیم. مسئولان شمشیربازی را جزو هفت رشته مدال‌آور المپیک در نظر گرفته‌اند. نمی‌توانم عمده نگاه را بگویم بلکه می‌خواهیم نگاه ویژه‌تری صورت بگیرد.»