انتخابات وزنه و معادله سه مجهولی

امروز شاید یکی از مهم‌ترین مجمع‌های فدراسیون‌های ورزشی برگزار می‌شود. مجمعی که نفرات سرشناسی در آن حضور دارند و روسای هیات‌ها می‌توانند با انتخاب رییس آینده کمی گرمای آرامش را به دنیای پولاد سرد هدیه بدهند. برای انتخابات وزنه‌برداری 10 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. سجاد انوشیروانی، محمدرضا آخوندی، حسین رضازاده، علی مرادی، کوروش باقری، حسین مقامی، عبدالکریم پورکیان، فرشاد غزالیان، شهرام عظیمی و نصرت ا... عابدینی 10 کاندیدایی هستند که امروز برای ریاست فدراسیون تلاش می‌کنند. هرچند به نظر می‌رسد رقبای اصلی برای ریاست بیشتر از سه نفر نخواهند بود. طبیعتا رقیب اصلی برای ریاست علی مرادی خواهد بود که با گذراندن چهار سال پرانتقاد از هیچ تلاشی برای حفظ سمتش دریغ نکرد. اما از سوی دیگر شنیده می‌شود در ائتلافی که بین حسین‌ رضازاده، کوروش باقری و سجاد انوشیروانی شکل گرفته، رضازاده و باقری به نفع سجاد کناره‌گیری خود را اعلام خواهند کرد. طبیعتا به جز این دو، شاهد انصراف‌های زیاد دیگری خواهیم بود ولی در بین این انصرافی‌ها آخوندی حضور ندارد. او به عنوان یکی از جوان‌ترین نامزدها در تلاش است تا جای مرادی را بگیرد. باید دید سرانجام نبرد ریاست به سود چه کسی به پایان می‌رسد و مهم‌تر از همه اینکه آیا وزنه‌برداری رنگ آرامش را می‌بیند؟

    

ریسک بی‌ ریسک

با افتتاح سالن فارسی آکادمی ملی المپیک قرار است انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در این آکادمی برگزار شود. در حالی که در چند روز گذشته صحبت‌هایی درخصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی وجود داشت محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش اعلام کرد این سیستم هیچ مشکلی ندارد اما برای جلوگیری از شائبه انتخابات وزنه‌برداری و همین‌طور کشتی طبق روال گذشته صورت خواهد گرفت. این در حالی است که طبق آیین‌نامه برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی هم، رای‌گیری باید مکتوب باشد مگر اینکه در آیین‌نامه تغییراتی برای آینده ایجاد شود. با این حساب وزارت نمی‌خواهد در انتخابات دو رشته مهم و حساس ریسک کند که بعدا حرف و حدیث پیش بیاید. چراکه در حالت عادی هم شائبه‌های زیادی در خصوص مهندسی انتخابات به خصوص برای کشتی وجود داشت. انتخابات وزنه‌برداری امروز و مجمع انتخاباتی کشتی 26 تیر برگزار می‌شود. انتظار می‌رود بعد از فینال لیگ ملت‌های والیبال تکلیف رییس چهار سال آینده والیبال هم بالاخره مشخص شود!

    

انتقادات جواب داد؟

تیم ملی والیبال ایران برای حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال بامداد دیروز راهی آمریکا شد تا در کنار پنج تیم دیگر در شهر شیکاگو برای رسیدن به سکو تلاش کند. اما افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال که اقدامش برای همراهی تیم ملی در شیکاگو انتقادات زیادی را به دنبال داشت، هنوز با تیم ملی به آمریکا نرفته و در ایران به سر می‌برد. وی درباره سفرش به آمریکا اظهار نظری عجیب داشت و به رادیو تهران گفت:«اگر خدا بخواهد می‌رویم یا نمی‌رویم! مهم این است که تیم نتیجه بگیرد. امیدوارم تیم ملی بدون حاشیه به نتیجه برسد.» سرپرست فدراسیون والیبال در پاسخ به اینکه آیا رفتن شما به آمریکا منتفی است؟ از ارائه پاسخ شفاف خودداری کرد و گفت:«در خدمت‌تان هستم!» انگار در این رابطه انتقادات به داوری جواب داده که او عقب‌نشینی را ترجیح داده است.

    

نعمتی در المپیک آزمایشی توکیو

زهرا نعمتی که سابقه حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ لندن و ریو را در کارنامه خود دارد برای شرکت در مسابقات آزمایشی تیروکمان روز دوشنبه ۱۷ تیر عازم توکیو ژاپن می‌شود.این مسابقات از ۱۹ تا ۲۶ تیر در توکیو و در محلی که قرار است مسابقات تیروکمان پارالمپیک ۲۰۲۰ برگزار شود، انجام خواهد شد. در این تورنمنت زهرا نعمتی به همراه مجید میررحیمی، سرمربی تیم ملی ریکرو و امید نجاری مدیر تیم‌های ملی حضور خواهند داشت. کلیه هزینه‌های این سفر بر عهده اسپانسر زهرا نعمتی است.