داورزنی می‌آید یا داوری می‌ماند؟

6 ماه از سرپرستی افشین داوری بر فدراسیون والیبال می‌گذرد و این مدت نشان داده که طعم ریاست به مذاق داوری حسابی خوش آمده است و هیچ بعید نیست که او با استعفا از سرپرستی، مهیای رقابت بر سر کرسی ریاست شود. تا جایی که حتی شنیده می‌شود وزارت ورزش سرپرست جدید والیبال را هم انتخاب کرده تا داوری بتواند برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کند. برخی از اخبار در این زمینه حتی نام سرپرست جدید فدراسیون را هم معرفی کرده و از علی رغبتی نام می‌برند. حضور داوری در بسیاری از انتخابات هیات‌ها، انتصاباتی که به دست وی انجام شده و حضور طولانی‌مدت در فدراسیون و نقش داشتن در نفرات زیرمجموعه فدراسیون، امتیازاتی است که داوری در انتخابات در جیب دارد. ضمن اینکه این سوال مطرح می‌شود که آیا سرپرستی که 6 ماه در فدراسیون حضور داشته، اقداماتی را هم انجام داده و در رقابت با سایر نامزدها شرایط مساوی دارد؟ آیا وزارت ورزش در این بخش عدالت را رعایت کرده؟ این نکته هم قابل توجه است که داورزنی، پیش از این در گفت‌وگویی اعلام کرده بود سرپرستان مجوز کاندیدا شدن برای ریاست فدراسیون را ندارند. از سوی دیگر بازگشت محمدرضا داورزنی به والیبال که در دو سالی که در مقام معاون وزارت ورزش بوده همیشه رد پایش در والیبال دیده شده هم هنوز سر زبان‌هاست. حال مشخص نیست در صورت تصمیم داورزنی برای حضور در انتخابات والیبال و پیروزی احتمالی وی، تکلیف معاونت ورزش و جوانان چه خواهد شد و آیا داورزنی حاضر است که این صندلی پرنفوذ و تصمیم‌ساز حوزه ورزش را با علاقه‌اش به والیبال تاخت بزند؟ در نهایت باید دید داورزنی به والیبال بازمی‌گردد یا داوری در این رشته ماندگار می‌شود؟

    

فینال با ترکیب قبلی

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال تصمیم ندارد تغییری در ترکیب تیمش نسبت به هفته پنجم لیگ ملت‌ها برای حضور در شیکاگو ایجاد کند. به این ترتیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، امیر غفور، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، جواد کریمی، پوریا یلی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور نفراتی هستند که کاروان والیبال ایران در فینال لیگ ملت‌ها را تشکیل خواهند داد. محمدجواد معنوی‌نژاد، دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران هم که در هفته پنجم دچار مصدومیت شده بود، با رفع مصدومیتش می‌تواند تیم ملی را همراهی کرده و با صلاحدید کادر فنی در ترکیب تیم ایران به میدان برود. مسابقات مرحله نهایی به میزبانی شهر شیکاگو از 19 تا 23 تیر برگزار خواهد شد. دو تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود و برای کسب عنوان قهرمانی و جایزه یک میلیون دلاری لیگ ملت‌ها مبارزه خواهند کرد. دو دیدار ایران در مرحله نخست فینال روزهای 21 و 22 تیر در ساعات بامدادی 2 و 2:30 با لهستان و برزیل برگزار می‌شود.

    

شک اماراتی‌ها به تعداد زیاد پاسپورت

میثم جعفری، مدیر تشریفات فدراسیون والیبال روز گذشته با در دست داشتن پاسپورت ملی‌پوشان راهی دوبی شد، اما ماموران حاضر در فرودگاه امارات با دیدن این تعداد پاسپورت در دست یک نفر به وی مشکوک شده و چندین ساعت وی را در فرودگاه نگه داشتند. سرانجام پس از رایزنی‌های فراوان ماموران در جریان قرار گرفتند و مجوز عبور جعفری را صادر کردند، اما با توجه به اینکه قرار بود پاسپورت‌ها صبح دیروز به سفارت برسد این کار انجام نشد. با رایزنی‌های صورت گرفته قرار شد تا پاسپورت‌ها امروز به سفارت آمریکا تحویل داده شود. گفته می‌شود با استعلامی که مسئولان ایرانی گرفته‌اند هیچ موردی وجود نداشته و تمام ملی‌پوشان می‌توانند ویزای آمریکا را دریافت کنند. همچنین کاروان والیبال ایران برای حضور در شیکاگو در انتظار بلیت فدراسیون جهانی هم است. طبق قوانین بلیت اعزام تیم‌های حاضر در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال توسط فدراسیون جهانی تهیه و در اختیار آنها قرار می‌گیرد. بلیت تیم ایران هنوز رزرو نشده، اما به نظر می‌رسد با توجه به اینکه تیم ایران درخواست داده تا 16 تیر در شیکاگو باشد بلیت سفر اعضای تیم ملی والیبال ایران برای روزهای شنبه یا یک شنبه (15 یا 16 تیر) گرفته شود.