به کار المپیک، به نام وزارتخانه!

افتتاح موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک در فاز نخست عصر امروز در محل کمیته ملی المپیک و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور انجام خواهد شد. علاوه بر جهانگیری که افتتاح موزه توسط وی انجام می‌شود، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و معاونان وی، اعضای کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، روسای فدراسیون‌ها و نایب رییسان آنها، ورزشکاران رشته‌های مختلف همراه با مدیران کمیته ملی المپیک نیز در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت. در مجموع افتتاحیه موزه ملی ورزش با حضور ۲۰۰ مهمان انجام می‌شود. موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک در دو و نیم طبقه افتتاح می‌شود. نکته جالب و عجیب اما این است که اگرچه مقر این موزه در محل کمیته ملی المپیک است و در کل طرح ابتدایی آن دو دهه پیش در کمیته ملی المپیک مطرح و پیگیری شد اما در نهایت این موزه به نام وزارت ورزش در سازمان میراث فرهنگی ثبت رسمی شد. این در حالی است که تمام زحمات ساخت و پیگیری دریافت مدال‌ها و یادبودها نیز توسط مدیران کمیته ملی المپیک انجام شده است! نهایت نقش وزیر و همکارانش شرکت در مراسم اهدای یادبودها آن هم به دعوت کمیته ملی المپیک بود.

    

امضای زوری برای یک کاندیدای کشتی!

زمان انتخابات فدراسیون کشتی درحالی هنوز از سوی وزارت ورزش مشخص نشده که تلاش کاندیداهای اصلی و مدعی ریاست از چند ماه قبل برای جلب آرای اعضای مجمع آغاز شده و همچنان برخی کاندیداها در رفت و آمد به استان‌ها هستند تا بتوانند نظر روسای هیات‌ها و اعضای مجمع را جلب کنند. سفر به استان‌ها و «لابی» با اعضای مجمع روال عادی و معمولی است که تقریبا در تمام فدراسیون‌ها صورت می‌گیرد و مدعیان ریاست برای گرفتن رای مجمع رایزنی‌های خاص خودشان را انجام می‌دهند تا بتوانند بر صندلی ریاست تکیه بزنند. در این بین گفته می‌شود یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی که مسوولیت مهمی در ورزش داشته در اقدامی عجیب و به طور غیرمستقیم مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها را مامور کرده تا نظر و رای مثبت روسای هیات‌های کشتی را برای حمایت از وی بگیرد. برخی مدیران کل هم که منصوب وزارت ورزش هستند و طبیعتا از برخی معاونان وزیر حرف شنوی دارند، روسای هیات‌های کشتی را مجبور به امضای نامه‌ای می‌کنند که در حمایت از یک کاندیدای خاص فدراسیون کشتی تنظیم شده است. این در حالی است که برخی روسای هیات‌ها راضی به امضای این نامه نمی‌شوند اما با فشاری که از سوی مقام «بالادستی» به آنها وارد می‌شود به ناچار نامه حمایت از کاندیدای خاص را امضا می‌کنند!

    

 شدت گرفتن مصدومیت کاپیتان سابر

مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر در جام جهانی اسپانیا دچار آسیب‌دیدگی شد و مصدومیت او به حدی است که به نظر می‌رسد نتواند در جایزه بزرگ مسکو حاضر شود. فخری سرمربی تیم ملی در این باره می‌گوید:«متاسفانه آسیب‌دیدگی پای عابدینی شدیدتر شده است. منتظر نظر پزشک هستیم. اگر در یکی،دو روز آینده ببینیم امکان حضورش در مسابقات نیست باید به فدراسیون جهانی اطلاع دهیم چون او را برای مسابقات ثبت‌نام کرده‌ایم از این رو باید گواهی پزشکی را ارسال کنیم. پزشک اعلام کرده دچار کوفتگی و پارگی شدید عضله شده و حالا عابدینی هر روز به فدراسیون پزشکی می‌رود تا درمان شود اما خون‌ریزی به حدی وسیع است که با اینکه روی رانش ضربه خورده ولی خون‌ریزی تا زیر زانو و داخل کشانه ران هم پخش شده.»

    

کاپ اروپا در دستان استکی‌ها

دیدار فینال چلنج‌کاپ اروپا بین تیم‌های چسمه بخارست رومانی و مادیرا پرتغال انجام شد که تیم چسمه بخارست با حضور ا...‌کرم و سجاد استکی توانست با نتیجه ۲۶ بر ۲۰ پیروز شود و عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را کسب کند. این دو تیم پیش از این در دور رفت فینال با نتیجه ۲۲ بر ۲۲ به تساوی رسیده بودند که در آن مسابقه پنج گل سجاد و چهار گل را ا...کرم استکی برای چسمه به ثمر رساندند. این رقابت‌ها یکی از سه کاپ معتبر اروپاست که برادران استکی به عنوان نخستین بازیکنان آسیایی موفق به کسب آن شدند.