صلح موقت حدادی

از چند ماه قبل و پس از مصاحبه تند مسعود قاسمی سرپرست تیم ملی بسکتبال در واکنش به برخى گلایه‌ها از سوى ملی‌پوشان حامد حدادى علاوه بر نشان دادن واکنش تصمیم گرفت تا زمان حل نشدن موضوع در تیم ملى حاضر نشود. صحبت هاى قاسمى در خصوص نبود دوغ و ماست در اردوى تیم ملى باعث ناراحتی بسیاری از بازیکنان و خصوصا حامد حدادی شده بود. این اختلافات آنقدر عمیق شد که حدادى در پنجره پنجم انتخابی جام جهانى تیم ملى را مقابل فیلیپین و ژاپن همراهى نکرد. حتى گفته مى‌شد او اعلام کرده تا زمانى که مسعود قاسمى از ملى‌پوشان عذرخواهى نکند، حاضر به بازگشت نیست. درنهایت بعد از کش و قوس فراوان خبر بازگشت حدادی به تیم ملی منتشر شد. حدادی دلیل بازگشتش را تنها احترام به تیم ملی و مردم عنوان کرد نه شخصی خاص. تیم ملی بسکتبال دوم‌ و پنجم اسفند باید در پنجره ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین، میزبان تیم‌های ژاپن و استرالیا باشد که به نظر مى‌رسد حدادى در این دو بازى به میدان خواهد رفت.

    


چرخش پرونده سهراب  بین پزشکان

سهراب مرادی در حاشیه تمرینات تیم ملی با شوک بزرگی مواجه و دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه دیسک کمر شد. ابتدا با قاطعیت گفته شد که پس از انجام معاینات لازم انجام عمل جراحی برای این ورزشکار  از طرف کمیسیون تجویز شده است. بعد از این با توجه به بروز نگرانی‌های جدی در خصوص نرسیدن او به المپیک توکیو 2020 و حتی خداحافظی از دنیای قهرمانی بررسی پزشکی او با وسواس بیشتری دنبال و گفته شد یک پزشک تشخیص به عمل با لیزر داده است. همچنین قرار شد تا یک تیم پزشکی دیگر هم تشکیل شود و حتی پرونده او به خارج از کشور ارسال شود تا نظر پزشکان خارجی را هم جویا شوند. سهراب مرادی در حال حاضر تمرینات بدنسازی را به صورت سبک انجام می‌دهد و فعلا تمرین وزنه‌برداری ندارد.

    


دیسکلیفه در پیست جهانی!

رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی جهان سوئد در رشته مارپیچ بزرگ بانوان برگزار شد و در پایان مانش نخست این مسابقات صدف ساوه‌شمشکی با مدت زمان یک دقیقه و ۱۷ ثانیه و  ۶۷ صدم ثانیه در جایگاه ۸۲ قرار گرفت و فروغ عباسی، میترا کلهر و عاطفه احمدی دیگر اسکی‌بازان ایران به دلیل بروز خطا در مسابقات خود، از سوی داوران دیسکالیفه شدند. اتفاقی که برای اسکی‌بازان حرفه‌ای در سطح تیم ملی عجیب به نظر می‌رسد. ویکتوریا رزنبرگ با زمان یک دقیقه و ۹۱ صدم ثانیه عنوان اول را به دست آورد. همچنین در پایان دو مانش برگزاری رقابت‌های مارپیچ بزرگ مردان، پوریا ساوه‌شمشکی در جایگاه ۶۱ قرار گرفت، مرتضی جعفری جایگاه ۶۷ را به دست آورد، بهنام کیاشمشکی عنوان ۷۶ را کسب کرد و محمد ساوه‌شمشکی در جایگاه ۸۴ قرار گرفت.

    


جدیدی به انتخابات می‌آید؟!

عباس جدیدی یکی از کسانی است که نام او پیرامون حضور در انتخابات کشتی می‌چرخد. او که در مجمع انتخاباتی دوره گذشته هم حضور داشت و درنهایت مجمع را نیمه‌کاره رها کرد، برای دور جدید انتخابات پاسخ روشنی به کاندیداتوری‌اش نمی‌دهد. پیشکسوت کشتی ایران درباره اینکه برای رسیدن به ریاست کشتی ورود می‌کند یا خیر خیلی مبهم پاسخ داد:«من یک نوکر کشتی هستم و یک نوکر و خدمتگزار کوچک در بین اهالی بزرگ کشتی به حساب می‌آیم. همیشه خودم را به عنوان کوچک‌ترین عضو کشتی می‌بینم و برایم عزت و افتخار است که عضوی از جامعه بزرگ کشتی هستم. دوست دارم من را به عنوان یک خدمتگزار کوچک ببینند و به عنوان یک سرباز در این لشکر بزرگ کشتی نگاهم کنند.» تمام اینها در حالی است که فدراسیون کشتی هنوز در اولویت وزارت ورزش برای برگزاری مجمع قرار نگرفته است. موضوعی که صدای اعتراض خانواده کشتی را درآورده است.