برد سخت نفت برابر تایوان

در دومین روز از مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا نفت آبادان نماینده کشورمان مقابل فوبیون تایوان به میدان رفت و در نهایت 68 بر 66 از سد حریف خود گذشت. در این مسابقه نفتی‌ها کوارتر اول را 29 بر 23 پیروز شدند و کوارتر دوم 11 بر 11 مساوی خاتمه یافت. در 10 دقیقه سوم بازی باز هم برتری با نماینده ایران همراه بود و نتیجه 21 بر 12 به سود نفت شد، اما در کوارتر چهارم تایوانی‌ها خیلی بهتر بازی کردند و 20 بر 7 برنده شدند. شاگردان سامری در نخستین بازی المحرق بحرین را شکست داده بودند و امروز به مصاف هیا تک تایلند، میزبان مسابقات می‌رود. در پایان این بازی حامد حدادی با کسب 18 امتیاز و 18 ریباند، 4 پاس و سه بلاک‌شات و تاثیرگذاری 25، بهترین بازیکن میدان لقب گرفت.

    

تفتیان دنبال تاریخ‌سازی

مسابقات جهانی دوومیدانی از فردا (‌۵ مهر) در قطر آغاز می‌شود و ورزشکاران این رشته در یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی رقابت خود را آغاز می‌کنند. احسان حدادی (پرتاب دیسک)، حسن تفتیان ( دوی ۱۰۰ متر) و مهدی پیرجهان (دوی ۴۰۰ متر با مانع) نمایندگان ایران در این مسابقات هستند. تفتیان اولین نماینده ایران است که از ساعت 18:35 روز جمعه به وقت ایران رقابت خود را در مرحله مقدماتی آغاز می‌کند. او در حالی پا به این میدان گذاشته که بهترین رکورد فصل و بهترین رکورد شخصی‌اش 10:03 است. تفتیان در صورت کسب مدال به تنها دونده ایران در ماده  100 متر تبدیل می‌شود که در مسابقات جهانی مدال‌آوری کرده و در واقع تاریخ‌ساز می‌شود اما او رقبای بسیار سرسختی خواهد داشت. همچنین پیرجهان ساعت 21 جمعه و حدادی شنبه ساعت 16:45 رقابت‌شان آغاز می‌شود.

    

تابلو تختی در راه موزه ورزش

تابلوی منقش به تصویر جهان پهلوان تختی به زودی در موزه ملی ورزش به نمایش گذاشته می‌شود. حسن رنگرز مدیر موزه ملی ورزش در این باره گفت:«آندره گوالوویچ یکی از بنیانگذاران و مربیان بنام کشتی شوروی سابق در سال ۱۳۴۵ به صورت «فیگوراتیو» (نقاشی از سوژه زنده) تصویر غلامرضا تختی را کشیده بود. این اثر بسیار ارزشمند تا 10 سال پیش در فدراسیون کشتی نگهداری می‌شد که برای مرمت به استاد مجید مهدوی سپرده شد اما متاسفانه با تغییر و تحولات فدراسیون کشتی تابلو نقاشی همچنان در گالری استاد مهدوی قرار دارد.» وی افزود:«خوشبختانه با عنایت و پیگیری صالحی‌امیری این اثر معنوی ارزشمند به زودی در موزه ملی ورزش به نمایش عموم در می‌آید.»

    

ناامیدی از کیانوش

سجاد انوشیروانی، سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری درباره عملکرد کیانوش رستمی گفت:«می‌دانم رسیدن به این سطح که برای کسب مدال رقابت کنی چقدر سخت است اما از طرفی نمی‌دانم چرا با سرنوشت خودش بازی می‌کند. او در آستانه سومین المپیک خود است اما از المپیک ریو تا توکیو هرچقدر افتخار که می‌توانست برای خودش اندوخته کند را از دست داد.» او ادامه داد:«وقتی رقابت کیلو به کیلو است چرا رستمی باید با ۱۸۰ کیلوگم رقابتش را آغاز کند؟ او می‌توانست با ۵ کیلوگرم کمتر شروع کند. او در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ و بازی‌های آسیایی هم همین کار را انجام داد. کیانوش باید شرایط خود را در وزنه‌برداری جهان حفظ کند اما همه دنیا او را نگاه کردند و همه از او برای المپیک ناامید شدند. با تمام احترامی که برای برادر رستمی قائلم اما اگر رستمی خودش را در اختیار کادرفنی می‌گذاشت بهترین نتیجه را می‌گرفت و یکی از مدال‌ها بود. ورزشکار ۱۰ مدال جهانی و المپیک هم داشته باشد اما باید یک نفر بالای سرش باشد. هیچ‌کسی مثل مربی نمی‌تواند ورزشکار را هدایت کند. کیانوش باید قبول کند سیستمی که دارد به بن‌بست رسیده. درست است وزنه‌بردار پرقدرتی است اما سن و سالش هم به تدریج بالا می‌رود.»